PO II speeldag II: Beerschot-Wilrijk - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

PO II speeldag II: Beerschot-Wilrijk - STVV

Bericht door STVV-fan »

Ook nu zal ik weer de honneurs waarnemen.

De selectie blijft, buiten Steppe, dezelfde als die tegen Charleroi.

Voor wat betreft B-W: Belangrijke spelers voor hun zijn er niet bij: Dom, Pietermaat, Noubissi, Vancamp.

Het wordt vooral zinnens om onze wil op te leggen en ons spel te spelen.
Ook al heeft de verdedigende driehoek Prychynenko, Van Den Bergh en Van Hyfte heel wat duelkracht, is ze notoir om van tijd tot tijd een serieuze steek te laten vallen als er hoog druk wordt gezet.

De sleutel wordt om B-W vaak en veel achter de bal te laten lopen. Ik heb redelijk wat matchen van B-W gevolgd dit seizoen (inclusief promotiematchen) en wat mij opvalt is dat in die matchen hun pijp na een uur al uit is en dat ze dan niets anders meer doen dan lange ballen op Hoffer spelen ( 1.78m).

Ik opteer opnieuw voor de tandem Kinoshita-Kamada vanvoor.
Kinoshita is groot genoeg om de verdedigers te verslaan in luchtduels en is net als Kamada snel en technisch genoeg om zich er langs te wringen.

Zoals Brusselmans het zo mooi kan verwoorden: Winnen is imperatief

Noot: Na even een blik te hebben geworpen op de andere groep staat Union (!) daar samen met Kortrijk aan de leiding. Eerste achtervolger is Zulte Waregem dat 4 punt achter is. Moeskroen heeft 0/6.
Mattes
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 jan 2017, 12:49

Re: PO II speeldag II: Beerschot-Wilrijk - STVV

Bericht door Mattes »

Ik zou kiezen voor de volgende opstelling:

------------------------Pirard-----------------------------
------------Tomiyasu--Tex---Sankhon-----------------
Botaka-----------------------------------------Acolatse
------------Endo-----------Asamoah-------------------
--------------------De Sart-----------------------------
--------------Kamada-Kinoshita----------------------

Geen wijzigingen ten opzichte van de wedstrijd tegen Charleroi. Ik zou Kinoshita voluit de kans geven nu Boli gekwetst is. Op die manier kan zijn aanpassing vlotter verlopen en kunnen we een goed zicht hebben op volgend seizoen. Tenzij men Sylla toch definitief wil overnemen. Dan moet je hem nu zijn kans geven.

Op de bank zou ik volgende spelers zetten:

Herbots, Mmaee, Ceballos, De Bruyn, Vloet, Sylla, Janssens

Afvallers: Vanmarsenille en Sekine

Ik zou Vloet en Janssens de voorkeur geven op Sekine. Dit omwille van dezelfde reden als waarom ik Kinoshita nog de voorkeur zou geven op Sylla
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: PO II speeldag II: Beerschot-Wilrijk - STVV

Bericht door Vouch »

6 punten voor op Charleroi en 3 op Eupen. Westerlo is geen concurrent, we doen dus een schitterende zaak om onze groep te winnen.
Volgende thuismatch winnen en er kan al een eerste kloofje ontstaan.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: PO II speeldag II: Beerschot-Wilrijk - STVV

Bericht door enerkey »

Zakelijk met de nodige motivatie gespeeld. Ook Beerschot liet het niet zomaar gebeuren.
Henkie-1984
Berichten: 263
Lid geworden op: 22 jul 2017, 19:28

Re: PO II speeldag II: Beerschot-Wilrijk - STVV

Bericht door Henkie-1984 »

3 punten gepakt. Dat volstaat, maar het spel was kwalitatief ondermaats, weer zoveel slechte passen.
De Sart is hier wel een pro in. Ik hoop dat Vloet snel inzetbaar zal zijn. Hij ziet er althans een pak beter en meer mans uit.
Botaka is mijn nummer 2 betreft slechte passen. Kunnen we deze 2 volgend seizoen vervangen, dan doen we weer mee voor playoff 1.
Hasselt Steunt STVV
Berichten: 214
Lid geworden op: 20 apr 2012, 20:34

Re: PO II speeldag II: Beerschot-Wilrijk - STVV

Bericht door Hasselt Steunt STVV »

Mentaal toch een straffe ploeg. Na de opdoffer tegen Gent en het net naast P1 grijpen, staan ze er weer meteen. Enkel Lommel kon dit seizoen (in september) op het Kiel winnen, il faut le faire!
Schimpen steunt STVV
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: PO II speeldag II: Beerschot-Wilrijk - STVV

Bericht door lindoke »

Content met de 3 punten al was het geen mooie wedstrijd. Dat liet het patattenveld niet toe.
Beste spelers voor mij waren Kamada en Sankhon. Ook de invalbeurt van Ceballos kon me bekoren.

Ik kan het niet laten en moet het toch nog een keer zeggen, maar de (alweer) meest ondermaats presterende speler was alweer Botaka. Dat kan je met geen pen beschrijven hoe dikwijls die kerel de bal kwijt speelt. Het lijkt er dan nog op dat als hij de bal verspeelt dit bijna altijd gevaarlijk is en een kans oplevert voor de tegenstander. In de 84ste minuut verspeelt hij enorm knullig de bal en resulteerde dat in een kans voor BW. Ik denk dat als je het percentage moet meten dat wanneer hij de bal heeft en hem opnieuw kwijt raakt een enorm hoog percentage krijgt. Ik snap nog altijd niet wat Brys in hem ziet en ik heb nog nooit feller gehoopt dat een speler er volgend seizoen niet meer bij is dan in het geval van Botaka.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: PO II speeldag II: Beerschot-Wilrijk - STVV

Bericht door Jebus4life »

Ik heb met een half oog kunnen volgen op TV:

1: Ik snap als ze bij Beerschot zich toch wat gepakt voelen door de scheids. Onze eerste goal was toch echt randje randje. De lijn van de VAR vond ik in alle geval niet correct staan. Als dat omgekeerd is zou ik er niet blij van worden in alle geval. Die penalty, tsja... Nu is die voor ons en zeggen we allemaal "Ja, das penalty", als het tegen ons is zullen we allemaal roepen "Als dat al penalty is" of "Brugge moest zijn penalty nog krijgen he..."

2. Zonder twijfel ben ik bevooroordeeld, maar Tomi is toch echt een beest aan het worden. Al vind ik zijn infiltraties (super dat die er zijn) net iets te weinig bijbrengen, hierin kan hij nog verbeteren. Zijn eerste 10 minuten, wai wai... Dat is toch een ander niveau dan de pintjesliga hoor...
Ik blijf erbij, als hij iets meer wendbaarheid/natuurlijke flair zou hebben zie ik gewoon de jonge Kompany spelen. Zoveel klasse.

3. We zouden toch moeten proberen Kamada te houden (wat waarschijnlijk niet realistisch is), z'n efficiëntie is nog niet terug je dat, en we hebben gezien dat hij archislecht kan zijn. Maar als hij goed is dan zie ik hem toch graag spelen...
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: PO II speeldag II: Beerschot-Wilrijk - STVV

Bericht door smol »

Jebus4life schreef:Ik heb met een half oog kunnen volgen op TV:

1: Ik snap als ze bij Beerschot zich toch wat gepakt voelen door de scheids. Onze eerste goal was toch echt randje randje. De lijn van de VAR vond ik in alle geval niet correct staan. Als dat omgekeerd is zou ik er niet blij van worden in alle geval. Die penalty, tsja... Nu is die voor ons en zeggen we allemaal "Ja, das penalty", als het tegen ons is zullen we allemaal roepen "Als dat al penalty is" of "Brugge moest zijn penalty nog krijgen he..."

2. Zonder twijfel ben ik bevooroordeeld, maar Tomi is toch echt een beest aan het worden. Al vind ik zijn infiltraties (super dat die er zijn) net iets te weinig bijbrengen, hierin kan hij nog verbeteren. Zijn eerste 10 minuten, wai wai... Dat is toch een ander niveau dan de pintjesliga hoor...
Ik blijf erbij, als hij iets meer wendbaarheid/natuurlijke flair zou hebben zie ik gewoon de jonge Kompany spelen. Zoveel klasse.

3. We zouden toch moeten proberen Kamada te houden (wat waarschijnlijk niet realistisch is), z'n efficiëntie is nog niet terug je dat, en we hebben gezien dat hij archislecht kan zijn. Maar als hij goed is dan zie ik hem toch graag spelen...
1. volledig akkoord. En mogen we nog blij zijn dat Sankhon zijn 2e geel niet krijgt vlak voor rust want voor die trekfout wordt er 9 keer op 10 geel getrokken, wat zijn 2e zou geweest zijn. Qua buitenspel was het heel moeilijk om te zien, maar ik blijf erbij dat als er twijfel is dat men in het voordeel van aanvaller moet kiezen

2. Tomi is inderdaad een ster in wording. Aan de aanvallende impulsies moet nog gewerkt worden ... onder de 10 miljoen zeker niet laten vertrekken. Texeira vond ik gisteren persoonlijk zeer nonchalant staan te voetballen !

3. Kamada zeker houden als dit mogelijk zou zijn, desnoods een extra inspanning voor leveren. Dit zou andere spelers die misschien een stapje hogerop willen zetten ertoe aan kunnen zetten om toch te blijven bij STVV en zo de stap extra richting PO I team te kunnen zetten.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: PO II speeldag II: Beerschot-Wilrijk - STVV

Bericht door stvvilvoorde »

Ik snap niet dat er zolang getwijfeld werd om die buitenspel, leek me toch overduidelijk geen offside, daar had ik geen lijn voor nodig.
Penalty vond ik wel licht gegeven.
Sankhon had rood kunnen krijgen, maar die rechtsback van Beerschot ook.
Als ge dat veld zag, dan denk ik dat kunstgras toch niet zo slecht is.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: PO II speeldag II: Beerschot-Wilrijk - STVV

Bericht door pat@ »

Job gedaan tegen een ploeg die vrank en vrij voetbalde. Chapeau toch wel voor Vreven en zijn mannen. Langs onze kant een zeer ongeïnteresseerde invalbeurt van Sekine. Op de flanken zitten we toch maar heel dunnetjes. Ik denk wel dat er deze week iets gebeurd is met Sylla op training. Gekwetst, van zijn oren gemaakt, te laat op training, slechte training. Het kan toch niet dat Kinoshita vervangen wordt door (Sekine) Ceballos diep in de spits. Iemand een idee vd ernst der blessure van Acolatse?
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: PO II speeldag II: Beerschot-Wilrijk - STVV

Bericht door STVV-fan »

Kosuke Kinoshita: 4 matchen, 160 min (ongeveer), 2 doelpunten.


Ik vond onze Japanners die in de basis stonden bij de betere spelers horen. Ceballos is zeer gretig ingevallen.

Echt zwak vond ik De Sart en het typische balverlies van Botaka....

Heeft iemand trouwens gezien hoe slim Daichi het speelde? In de laatste minuten mag hij (met een verdediger) alleen op de keeper af. In plaats van zijn man uit te kappen en met rechts te trappen loopt hij praktisch tot de achterlijn om dan met links te trappen. Slim gezien.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: PO II speeldag II: Beerschot-Wilrijk - STVV

Bericht door Jack »

Ik vond het ook vrij duidelijk GEEN buitenspel, waarom dat zo lang moest duren geen idee.

Kamada gisteren bij de betere.
Liep zeer slim tussen de lijnen.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: PO II speeldag II: Beerschot-Wilrijk - STVV

Bericht door metser »

Heb de match op tv gezien, en het was een slechte ! Hoe desart het klaar speelt steeds titularis te zijn en zich toch een ganse match te verstoppen is toch echt een raadsel. Als daar straks de top 5 voor aan je deur klopt zeker niet aarzelen te cashen want zo lopen er genoeg rond in 1A e 1 B . Die kinoshyta maakt een mooie aanval wel af op een fraaie manier. Wat vertrouwen geven en dat komt misschien wel goed !
moanverke
Berichten: 314
Lid geworden op: 26 jul 2011, 18:27

Re: PO II speeldag II: Beerschot-Wilrijk - STVV

Bericht door moanverke »

Zeker ook een pluim voor Sankhon. Wat een progressie dat deze speler gemaakt heeft. Snel en sterk. Het gaat nog vechten worden als Garcia terug fit geraakt.
The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does. Phil Woosnam - Welsh soccer player and manager.
Plaats reactie