PO II speeldag 1: STVV - Charleroi

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

PO II speeldag 1: STVV - Charleroi

Bericht door STVV-fan »

Is de decompressie zo groot na Gent dat we nu zelfs geen topic hebben een dag voor de match? :cry:

Eerste match is al direct een waardemeter om de ambitie te peilen.
Verlies je morgen, "is het praktisch al gedaan", win je morgen is dat een grote mentale opsteker.

Endo komt terug uit blessure (en zou blijkbaar spelen, dus Kamada kan weer effectief in de spits lopen).
Pol is er niet bij
Boli is twijfelachtig waardoor we misschien een eerste basisplaats krijgen voor Kinoshita of Sylla
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: PO II speeldag 1: STVV - Charleroi

Bericht door Underdog »

Hoe groot de teleurstelling ook was na de nederlaag tegen AA Gent, toch heb ik na twee weken weer wat moed geput. Vooral uit het interview van Marc Brys vandaag in Het Belang van Limburg blijkt de nodige ambitie waar we ons als supporter de komende weken aan mogen optrekken.

Toegegeven, matchen tegen Beerschot-Wilrijk, Westerlo of Oostende zijn niet te vergelijken met de topduels in play-off 1. Maar als we aan kop van onze groep meedraaien, kunnen en zullen dat leuke wedstrijden worden. Ik denk spontaan terug aan twee seizoenen geleden onder Ivan Leko. Toen liep aanvankelijk ook niemand warm voor play-off 2, maar de laatste thuismatch tegen KV Mechelen zat het stadion goed vol. We speelden voor groepswinst en de aanwezigen kregen prompt een galavoorstelling geserveerd. Dat 'het lelijke eendje van de competitiehervorming' toen wel degelijk leefde, werd een week later nogmaals bewezen. Met meer dan 1.000 supporters maakten we de verplaatsing naar Genk voor de finale van play-off 2.

Conclusie: als de spelers op het veld de woorden van Marc Brys in daden omzetten, staan ons toch nog mooie weken te wachten. Ik ben ervan overtuigd dat het in en en rond Stayen dan toch weer gaat leven. En geef nu toe: een finale met als inzet een Europees ticket tegen de nummer van play-off 1 zou de verdiende beloning zijn van wat we dan een topseizoen mogen noemen.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: PO II speeldag 1: STVV - Charleroi

Bericht door Franz »

Is optimisme gerechtvaardigd?
Afgaande op de visie van de trainer, de club-watchers en die club-dirigenten zou ik er aan twijfelen...
In de match tegen Gent heeft STVV laten zien dat het maar één systeem kan spelen (volgens de trainer, of was die dan toch gewoon te koppig om aan te passen?), Gent heeft daarvan 2 keer 'de code gekraakt' door hoog druk te zetten centraal op ons kwakke middenveld: elke coach van Charleroi, Westerlo, Beerschot, etc weet dus wat zijn team te doen staat...;
Onze 'matige spelers die voor het seizoen geen cent waard waren' hebben zichzelf meer dan overtroffen dit seizoen (volgens de club-watchers), er valt dus te vrezen dat na de decompressie van 'net niet' die spelers op hun 'normale waarde' terugvallen;
En dan zijn er nog de supporters die de topprestaties niet voldoende naar waarde hebben geschat (volgens de club-dirigenten) door hun afwezigheid in het stadion: die zullen voor PO2 niet gemakkelijk wel afkomen...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: PO II speeldag 1: STVV - Charleroi

Bericht door Mikman »

Franz schreef: STVV laten zien dat het maar één systeem kan spelen (volgens de trainer, of was die dan toch gewoon te koppig om aan te passen?), Gent heeft daarvan 2 keer 'de code gekraakt' door hoog druk te zetten centraal op ons kwakke middenveld: elke coach van Charleroi, Westerlo, Beerschot, etc weet dus wat zijn team te doen staat...;
Hoog druk zetten is altijd goed, maar als je daarna de bal meteen weer kwijtspeelt kunnen ze je na een kwartier aan de zuurstoffles hangen. En wees gerust: bij Beerschot of Westerlo loopt niemand rond die maar in de buurt komt van de klasse van Dompé, Sorloth of Vadis.
Ook al begint iedereen met nul punten, ik begin er toch liever aan met een ploeg die PO1 waard is ( de 47 punten van STVV) dan één die 1B waard is ( Oostende met 27 punten ). Die midweekmatchen gaan ook niet in het voordeel van de kleine ploegen zijn.


En nee, er zal bijna geen volk zijn. Maar wat wil je, met zo'n achterlijke combi en de andere nadelen die daaraan vast hangen? Ik wou deze week online tickets kopen, maar dat bleek niet mogelijk als niet-abo. Terwijl dat voor de reguliere competitie-match tegen Charleroi of de beslissende match tegen Gent wel perfect kon, maar voor een PO2-match kan het niet. Laat dat even doordringen: ik kon op dat moment met een paar muisklikken tickets kopen voor topmatchen over heel Europa, maar een PO2-matchke bijwonen op 10 km van mijn voordeur gaat niet.
Gisteren kon je tot vlak voor de aftrap aan de loketten tickets kopen voor Standard-Antwerp, zo vertelde een bevriend Standard-supporter mij. En mijn schoonbroer kon deze week online tickets kopen voor de thuismatchen van Brugge in PO1. 50€ per stuk voor de slechtste plaatsen tegen het bezoekersvak, maar je moest er wel snel bij zijn om er nog te hebben.

Maar bij de veiligheidscel van STVV moest iemand zich zo nodig weer zooooo belangrijk voelen om die match van morgen hermetisch af te grendelen. Het wordt dus niet de match live bijwonen, wel zappen tussen Stayen en Gent-Wevelgem.


Kleine troost: volgend jaar is waarschijnlijk het laatste seizoen dat er nog play-offs zullen zijn, zo werd deze week duidelijk op een bijeenkomst van de Profliga. Niet alleen blijkt uit een enquette 70% van de supporters tegen ( daar gaan de clubs geen rekening mee houden ) en is de mythe dat het de topclubs Europees helpt ( al zou buiten Brussel niemand het erg vinden dat Anderlecht die Europese 'ervaring' van een 0 op 18 doortrekt naar een 0 op 30 in de play-offs ) , maar binnen de G5 zijn enkel Gent en Genk nog voorstander. Brugge is al langer tegen, Antwerp, dat alsmaar meer gewicht krijgt in het Belgische voetbal, ook. Vanaf 2021 zou er nog één competitie met 20 ploegen komen, en daaronder dan meteen de Amateurs.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: PO II speeldag 1: STVV - Charleroi

Bericht door Jacques »

Tactisch hebben we veel meer gedaan dan 1 systeem dat Gent gekraakt heeft. We zijn aan de voorbereiding gestart met het idee om De Norre op rechts te zetten. Toen bleek dat het met o.a. Thallyson niks zou worden op links, heeft Brys Casper daar terug gezet, Botaka een rij naar achter getrokken en kapitein gemaakt. Hij heeft Kamada, die als spelmaker kwam, uitgespeeld als valse spits. Hij heeft Garcia vanaf de match op Gent in de ploeg gebracht, eerst op links, dan links in een driemansdefensie, we hebben matchen met 4 achterin gespeeld, met drie, hij heeft na nieuwjaar weer moeten bijsturen, omdat twee sterkhouders verkocht en niet vervangen werden, hij heeft Sankhon gebracht thuis tegen Genk op een positie waar hij helemaal niet voor gehaald was. Brys is niet de meest flitsende figuur, maar er zijn weinig trainers actief in eerste die ik hoger inschat dan wat Brys en zijn team dit jaar gepresteerd hebben.
Onze spelers zijn ook helemaal niet zo slecht, als men soms doet uitschijnen. Niet vergeten, omdat ons transferbeleid geen groot succes was, is de helft van de ploeg een overblijfsel van vorig seizoen en toen deed die ploeg ook mee voor PO1 tot speeldag 25-27, ondanks een hele lange slechte reeks, en presteerde ze in PO2 meer dan behoorlijk. Het moet zijn dat de meeste spelers toch nog zo slecht niet zijn, want anders doe je dat geen 2 seizoenen op rij. Ik stel ook vast dat deze kern naast 3 Japanse internationals, 2 Belgische belofte-internationals (3 voor nieuwjaar) en een genomineerde voor de ebbenhouten schoen telt. Zet dat af tegenover het verleden met spelers als Maradonny, Bulos, Morris, matige spelers uit eigen jeugd als Deferm, Dello, Hayen, Vangeel of vedetten op de retour als Beslija, Daerden, De Condé, Ishiaku of Tchite en dan is mijn conclusie dat deze kern helemaal zo slecht niet is.
Het blijft wel een vraagteken wat dat zal geven voor de huidige PO2. De kwaliteit is er, zo leren ons de vorige 30 matchen, maar de anticlimax tegen Gent was enorm. Het is niet vanzelfsprekend om nog van die klap te herstellen. Vergelijk het met een ploeg in de vroegere 2de klasse die op de slotspeeldag de titel verliest en zich dan nog eens moet opladen voor een eindronde. Als we een goede PO2 spelen, onze groep winnen, zal dat vooral mentaal een grote prestatie zijn.
Laatst gewijzigd door Jacques op 30 mar 2019, 18:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: PO II speeldag 1: STVV - Charleroi

Bericht door Jacques »

Mikman schreef: En nee, er zal bijna geen volk zijn. Maar wat wil je, met zo'n achterlijke combi en de andere nadelen die daaraan vast hangen? Ik wou deze week online tickets kopen, maar dat bleek niet mogelijk als niet-abo. Terwijl dat voor de reguliere competitie-match tegen Charleroi of de beslissende match tegen Gent wel perfect kon, maar voor een PO2-match kan het niet. Laat dat even doordringen: ik kon op dat moment met een paar muisklikken tickets kopen voor topmatchen over heel Europa, maar een PO2-matchke bijwonen op 10 km van mijn voordeur gaat niet.
Gisteren kon je tot vlak voor de aftrap aan de loketten tickets kopen voor Standard-Antwerp, zo vertelde een bevriend Standard-supporter mij. En mijn schoonbroer kon deze week online tickets kopen voor de thuismatchen van Brugge in PO1. 50€ per stuk voor de slechtste plaatsen tegen het bezoekersvak, maar je moest er wel snel bij zijn om er nog te hebben.

Maar bij de veiligheidscel van STVV moest iemand zich zo nodig weer zooooo belangrijk voelen om die match van morgen hermetisch af te grendelen. Het wordt dus niet de match live bijwonen, wel zappen tussen Stayen en Gent-Wevelgem.
Ik weet niet wie finaal de beslissing neemt om een combiregeling in te stellen, maar dit is inderdaad een onbegrijpelijke beslissing. Het slaat nergens op dat het morgen combi is. Kans is groot dat we mede daardoor morgen een nieuwe laagterecord qua toeschouwers zullen kunnen noteren.
Kleine troost: volgend jaar is waarschijnlijk het laatste seizoen dat er nog play-offs zullen zijn, zo werd deze week duidelijk op een bijeenkomst van de Profliga. Niet alleen blijkt uit een enquette 70% van de supporters tegen ( daar gaan de clubs geen rekening mee houden ) en is de mythe dat het de topclubs Europees helpt ( al zou buiten Brussel niemand het erg vinden dat Anderlecht die Europese 'ervaring' van een 0 op 18 doortrekt naar een 0 op 30 in de play-offs ) , maar binnen de G5 zijn enkel Gent en Genk nog voorstander. Brugge is al langer tegen, Antwerp, dat alsmaar meer gewicht krijgt in het Belgische voetbal, ook. Vanaf 2021 zou er nog één competitie met 20 ploegen komen, en daaronder dan meteen de Amateurs.
Op termijn is één competitie met 20 of 22 de enige logische oplossing om terug tot een normaal format te komen. Iedereen speelt nu ook 40 matchen, dus dat mag alvast geen argument zijn. Zou het gezond verstand dan toch een keer zegevieren in Brussel? Laat het ons hopen.
Overdrijven is een kunst
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: PO II speeldag 1: STVV - Charleroi

Bericht door Jan Bulder »

Precies of Charleroi, Westerlo en Germinal Wilrijk 3 verschillende systemen kunnen spelen.

Het enige punt van belang wordt de mentale weerbaarheid na het missen van PO1. Als ze er nog 10 matchen hun kop voor willen en kunnen leggen, eindig je sowieso op 1 of 2.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: PO II speeldag 1: STVV - Charleroi

Bericht door Dreke »

Je kan als trainer wel weten hoe je de kluis van Brys kan kraken, maar daarom heb je er de spelers nog niet voor. Als we niet naar behoren presteren in PO2 zal dat enkel aan ons eigen niveau liggen. Charleroi is de enige tegenstander van niveau. En dan nog...
A loyal football fan only supports the shirt...
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: PO II speeldag 1: STVV - Charleroi

Bericht door STVV-fan »

Combiregeling wordt beslist door de veiligheidsdiensten (politie, brandweer - denk ik-) en de burgemeester.

Boli zit dus effectief niet in de kern.

Wie zien we liever langs Kamada in de spits, Kinoshita of Sylla?
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: PO II speeldag 1: STVV - Charleroi

Bericht door Dreke »

STVV-fan schreef:Combiregeling wordt beslist door de veiligheidsdiensten (politie, brandweer - denk ik-) en de burgemeester.
Wie dit beslist, maakt mij niet zoveel uit. Ik zou de reden wel eens willen weten...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: PO II speeldag 1: STVV - Charleroi

Bericht door Brusselmans »

Dreke schreef:
STVV-fan schreef:Combiregeling wordt beslist door de veiligheidsdiensten (politie, brandweer - denk ik-) en de burgemeester.
Wie dit beslist, maakt mij niet zoveel uit. Ik zou de reden wel eens willen weten...
Bloesemterrorisme !
30.000 naart schijnt ...
Weet nie of daar ook combi voor is ...
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: PO II speeldag 1: STVV - Charleroi

Bericht door Brusselmans »

3 - 1 ....
En geen enkele reactie !
Das straffen toebak !
Gebruikersavatar
Filipoviç
Berichten: 175
Lid geworden op: 20 okt 2010, 19:51
Supporter van: STVV

Re: PO II speeldag 1: STVV - Charleroi

Bericht door Filipoviç »

Brusselmans schreef:3 - 1 ....
En geen enkele reactie !
Das straffen toebak !
Moesten ze verloren hebben, dan zou je hier nogal wat reacties zien :stvv:
"I HAVE A DREAM" (Martin Luther King).

Come on yellow and blue, make my dream come true !
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: PO II speeldag 1: STVV - Charleroi

Bericht door enerkey »

Brusselmans schreef:3 - 1 ....
En geen enkele reactie !
Das straffen toebak !
Ik was vergeten dat het wedstrijd was. Dus desondanks mijn abbo niet gegaan. Misschien was er niemand aanwezig ;)
Dus over de wedstrijd. Ik vind het zeer goed dat STVV 3 keer heeft gescoord en Charleroi slechts 1 keer.
DJ Amiga
Berichten: 404
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: PO II speeldag 1: STVV - Charleroi

Bericht door DJ Amiga »

ik was er wel

vond dat match veel weg had van eindeseizoenswedstrijd waardoor tempo zeer gezapig was. Chalala komt knap 0-1 voor (zwak verdedigen van acolatse en endo) en met pech niet op 0-2. Na de 1-1 neemt stvv wedstrijd volledig in handen en verdiend gewonnen.

kinoshita zal m.i. hier volgend seizoen niet meer rondlopen. Vond het traag, zwak in duel en falend in afwerking.
Endo miste matchritme, Asamoah had verrassend veel balverlies...
tomi heeft zich vandaag aanvallend veel meer getoond dan wat we gewend zijn
de sart heeft dikke match gespeeld ondanks zijn, soms, dom balverlies en slecht inspelen. Die loopt hier volgend seizoen ook niet meer rond en ik vrees dat we er niet genoeg voor gaan krijgen.
was vandaag fan Sankhon. chapeau dat die gast na een half seizoen niet mogen gespeeld te hebben, zo'n constante op de mat legt!
Plaats reactie