Speeldag 29 : Moeskroen excel - STVV (10 maart 2019 18 uur)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 29 : Moeskroen excel - STVV (10 maart 2019 18 uur)

Bericht door stvvilvoorde »

Toch wel vnl kutgevoel nu.
Langs de ene kant wel goede match gespeeld tegen de beste ploeg van 2019, maar toch kansen genoeg gehad om 5 matchen te winnen.
Vooral op het einde moest er rustiger gespeeld worden.
In principe kan je volgende week je sterkste ploeg opstellen.
Maar langs de andere kant toch dat kutgevoel. Had je vandaag gewonnen dan lag de druk nog steeds bij Anderlecht en Gent. Nu ligt de druk toch vooral bij ons.
We hebben thuis tegen Gent met deze trainer al een keertje gespeeld. Die match gaat deze week toch wel een paar keer herbekeken worden hoop ik.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 29 : Moeskroen excel - STVV (10 maart 2019 18 uur)

Bericht door lindoke »

Achteraf gezien kan deze situatie een vergiftigd geschenk zijn voor Gent en voor ons een voordeel. Dat Gent tegen Oostende wint hadden we kunnen verwachten. Natuurlijk had iedereen hier graag gewonnen op Moeskroen. Maar ergens geef ik ons meer kans dat het nu alles of niks is volgende zondag dan dat we genoeg zouden hebben aan een gelijkspel. Een match puur op organisatie en controle tegen een ploeg als Gent kan dit STVV (nog) niet. Daarvoor is er te weinig kwaliteit in deze ploeg. Dus het zal er vol voor gaan zijn vanaf minuut 1 en proberen Gent mentaal te overklassen. Ik speel minder graag tegen een ontketend Gent dat niks te verliezen heeft en zelf vanaf minuut 1 ons tegen de goal probeert te plakken. Dat gaan we volgens mij nu niet zien omdat in hun hoofden dat gelijkspel sowieso gaat spelen.

Ik zeg niet dat we gegarandeerd gaan winnen door deze situatie. Maar als de ploeg er vanaf de eerste minuut in vliegt en vrouwe Fortuna aan onze kant staat denk ik dat de kansen 40-60 gaan zijn. Ja, toch net iets meer voor Gent omdat ze gewoon meer voetballende kwaliteiten hebben.

Laat het duidelijk zijn dat die match wel eens een kantelmoment kan zijn in de verdere groei van deze club. Volgende zondag verwacht ik een vol huis en qua klantenbinding gaat het erop of eronder zijn. Halen we het spelen we niet alleen 5 thuiswedstrijden voor een afgeladen Stayen maar wordt ineens een serieus fundament gelegd voor de abonnementenverkoop van volgend seizoen. Zelfs al puren we geen Europees voetbal uit onze POI deelname.

Aan de andere kant, moest het alsnog mislopen zal POII voor een quasi leeg stadion gespeeld worden en zetten we zelfs wat betreft de groei van de club een (spijtige) stap terug.

Dat we in deze situatie terecht gekomen zijn is perfect normaal volgens mij. Deze kern is een kern die qua kwaliteit effectief op die rand van POI bengelt. Net wel of net niet. Pas op, ze verdienen het. Allemaal!!! De club, de spelers, de trainersstaf en vooral WIJ!

Maar gewoon met het belang van de doorgroei van de club hoop ik dat we het halen na een regelrechte thriller, want zoals ik al zei is het meedoen aan POI op dit moment veel belangrijker dan hoeveelste we eindigen NA POI.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 29 : Moeskroen excel - STVV (10 maart 2019 18 uur)

Bericht door Jack »

Ik had toch liever nog de mogelijkheid van een gelijkspelletje gehad.

Soit, het is nu zo.
Vanaf minuut volle neut er voor gaan.
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 29 : Moeskroen excel - STVV (10 maart 2019 18 uur)

Bericht door omeloe »

lindoke schreef:Pas op, ze verdienen het. Allemaal!!! De club, de spelers, de trainersstaf en vooral WIJ!
Een aantal van onze spelers zijn soms te zelfzuchtig , het Japans bestuur heeft ook gefaald in hun transferbeleid . Brijs heeft weinig alternatieven , de invalbeurten waren vandaag een verschrikking .
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 29 : Moeskroen excel - STVV (10 maart 2019 18 uur)

Bericht door toyotacorolla »

Toch een slecht gevoel na een goeie match van Stvv.
Als je zulke kansen als vandaag niet kunt afmaken heb ik toch mijn bedenkingen.
In vorige reacties zijn de redenen van het gedeeltelijk falen van vandaag al genoeg aangehaald.

Maar het spelletje is onvoorspelbaar, gelukkig.
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 29 : Moeskroen excel - STVV (10 maart 2019 18 uur)

Bericht door Hallo-Tokyo »

omeloe schreef:
lindoke schreef:Pas op, ze verdienen het. Allemaal!!! De club, de spelers, de trainersstaf en vooral WIJ!
Een aantal van onze spelers zijn soms te zelfzuchtig , het Japans bestuur heeft ook gefaald in hun transferbeleid . Brijs heeft weinig alternatieven , de invalbeurten waren vandaag een verschrikking .
Oei. Ook last gehad van de rukwinden ?
Was er ook iets positiefs ?
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 29 : Moeskroen excel - STVV (10 maart 2019 18 uur)

Bericht door Dreke »

Als ge als ploeg 4 dikke kansen de nek omwringt, hebt ge het zelf gezocht.

De Sart: ik zie het er niet in. Echt niet. Brys blijkbaar wel...
A loyal football fan only supports the shirt...
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 29 : Moeskroen excel - STVV (10 maart 2019 18 uur)

Bericht door omeloe »

Hallo-Tokyo schreef:
omeloe schreef:
lindoke schreef:Pas op, ze verdienen het. Allemaal!!! De club, de spelers, de trainersstaf en vooral WIJ!
Een aantal van onze spelers zijn soms te zelfzuchtig , het Japans bestuur heeft ook gefaald in hun transferbeleid . Brijs heeft weinig alternatieven , de invalbeurten waren vandaag een verschrikking .
Oei. Ook last gehad van de rukwinden ?
Was er ook iets positiefs ?
Ik heb toch alleszins geen positief gevoel ! :mrgreen: :(
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 29 : Moeskroen excel - STVV (10 maart 2019 18 uur)

Bericht door Jan Bulder »

Maak uzelf geen blaaskes wijs. Dat ge nu meer duidelijkheid zou hebben, is dikke zever. Weten dat ge aan een punt genoeg had, is minstens even duidelijk. Bovendien ook een pak eenvoudiger.

In deze fase van de strijd gaat het om punten halen. Anderlecht en Gent doen dat, zetten reeksen neer die ze dit seizoen nog niet konden neerzetten. Wij hebben vandaag gefaald, zo simpel is het.

Het is niet verloren, het wordt wel een pak moeilijker dan nodig was. We gaan ervoor.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 29 : Moeskroen excel - STVV (10 maart 2019 18 uur)

Bericht door Jacques »

Effen nog over die afwerking: we hadden er uiteraard minstens nog één meer moeten maken. Anderzijds heb ik deze week nog heel wat grotere ploegen zien sukkelen op dat vlak: Real Madrid (ondanks de pandoering), Napoli (ondanks de 3-0), Dortmund, PSG. Zo bekeken bevinden we ons wel in goed gezelschap. :mrgreen:
Effen serieus: als het er op aankomt, zijn er veel spitsen die ineens moeite hebben met afwerken, ook spitsen met een veel groter prijskaartje. De ene keer te veel denken (als er geen ruimte is), de andere keer te weinig (overhaast schieten). "Overthinking" kan u soms echt wel afremmen in uw hoofd. Soms ben je meer gediend met puur instinct. In die zin kan het een voordeel zijn dat we zondag niet meer moeten denken en rekenen, we hoeven niet te hinken op twee gedachten, er is er maar één meer over: winnen.

En meer nog: dit is een uitgelezen kans om af te rekenen met veel demonen uit het verleden, recent en minder recent. Niet de laatste kans, maar wel een zeer grote. Haal PO1 binnen tegen Gent en er worden in één klap veel wonden geheeld. Het is het moment waar we niet naar zochten, maar misschien wel nodig hebben.

You can't always get what you want
But if you try sometimes
You might find
You get what you need
Overdrijven is een kunst
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 29 : Moeskroen excel - STVV (10 maart 2019 18 uur)

Bericht door toyotacorolla »

Ondanks Het gelijkspel toch de verliezer van het weekend. Jammer
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 29 : Moeskroen excel - STVV (10 maart 2019 18 uur)

Bericht door Hallo-Tokyo »

Dat is zo en versterkt door de media.

STVV was sterker dan de ploeg in vorm. 19/21.
Niemand spreekt over de sterke match.
Ik zag ze.

Het kan zondag maar je moet wel geloven en proberen.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 29 : Moeskroen excel - STVV (10 maart 2019 18 uur)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Hallo-Tokyo schreef:Dat is zo en versterkt door de media.

STVV was sterker dan de ploeg in vorm. 19/21.
Niemand spreekt over de sterke match.
Ik zag ze.


Het kan zondag maar je moet wel geloven en proberen.

Tuurlijk , de prijzen worden aan de meet uitgedeeld , hetzelfde met de ganse match de bal hebben , daar krijg je ook geen punten voor ....
en ook niet voor een sterke wedstrijd spelen.
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 29 : Moeskroen excel - STVV (10 maart 2019 18 uur)

Bericht door Brusselmans »

Gent is eraan voor de moeite !
Die gaan serieuze kletsen krijgen zondag !
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 29 : Moeskroen excel - STVV (10 maart 2019 18 uur)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

En zeggen dat we met 50 punten hadden kunnen staan vandaag ,indien we in Brughe niet gerold werden en vandaag er
gewoon èèn meer hadden binnengejast. :beer:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Plaats reactie