Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Alles over de wedstrijden van STVV
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door toyotacorolla »

Rits en Poulain mogen toch wat fouten maken vooraleer er geel aan te pas komt.

De Var??!!!!
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door KNRI »

Brugge was beter dan ons, punt. Maar scoren lukte niet...en zo zat er voor ons een puntje in.
Dat je dan op zo'n manier uiteindelijk moet verliezen is heeeeel zuur.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door Mikman »

lakie schreef: Nu uiteindelijk had 1 punt helemaal geen verschil gemaakt voor de race naar POI...
Toch wel. Stel dat Gent vandaag onderuit gaat ( wat ik niet verwacht, maar dat doet even niet ter zake ). Dan hadden we volgende week aan een punt op Moeskroen genoeg om zeker te zijn van PO1, ongeacht het resultaat van Gent.

Situatie nu:
STVV 46
Gent 41

Indien we punt hadden gehaald en Gent verliest straks:
STVV 47
Gent 41

Dus dan was een punt volgende week voldoende geweest.

Als Gent straks niet wint, zijn we wel al zeker dat we die laatste match "maar" moeten gelijk spelen. Maar ik vrees toch wel het scenario dat wij moéten winnen op de slotspeeldag. En vooral dat we straks op basis van het aantal gewonnen matchen er niet bij zouden zijn.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door stvvilvoorde »

Brugge was beter op heel de match, en verdiende te winnen maar niet met die goal.
De goal die valt is weer zo een typische brugge cadeau, als de VAR effe had de beelden laten bekijken kan Laforge toch niet anders concluderen dat Wesley De petter neertrekt en niet omgekeerd?
Maar soit het scenario dat door zowat iedereen voorspeld werd, is voltrokken ook al hoopte je tegen beter weten in op iets anders.
Eerste helft als De Sart doorbreekt en dan foutief afgestopt wordt in de zestien zou dan ook een penalty moeten zijn, maar wordt onterecht teruggefloten voor buitenspel..

De wissel De Petter - Sankhon begreep ik wel. Had je Sankhon laten staan, dan was die binnen de 5 min met tweede geel van het veld gemoeten.
Texeira en Botaka flirtten ook met een uitsluiting.
Ceballos had ik iets eerder gebracht ipv De Sart. Alexis speelde geen slechte match, zeker niet de eerste 60 minuten, maar dan was zijn vat af.
Asamoah wordt de laatste weken zeer kort gedekt en dat leidt ook vaak tot gevaarlijk balverlies.
Kamada is toch een serieuse downgrade op stilstaande fases en laatste pass tov Bezus.
En inderdaad er zitten niet veel kwalitatieve wisseloplossingen meer op de bank.

Brys zal Vloet, Gilha en mss zelfs Thallyson pas erbij willen hebben als ze honderd procent fysisch klaar zijn en al hun opdrachten kunnen uitvoeren.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door Mikman »

Ik heb het even opgezocht, de discutabele beslissingen in onze matchen met Club sinds onze promotie naar eerste in 2015 ( historische blunders zoals Joeri Vandevelde zitten er dus niet eens tussen) :

5 maart 2016: Club Brugge krijgt een strafschop na een denkbeeldige fout van Dussaut op Izequerdo. Timmy Simons zet om. Scheidsrechter toen:... Laforge :shock:
Fase na 10 seconden: https://www.youtube.com/watch?v=y_zhsE4nwt8

18 november 2016: Club krijgt in de 96e minuut een strafschop na een lichte duw van Djené aan Vossen. Die neemt het cadeau van Visser aan en zet de strafschop om. Je kan zeggen dat het een (lichte) strafschop was, maar aan de overkant wordt die nooit gefloten. Toenmalig STVV-trainer Ivan Leko vindt dat ook en trapt na die match de deur van de kleedkamer in en orakelt dat kleine ploegen altijd benadeelt worden.

https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... ~ad3a6600/

29 oktober 2017: de VAR 'vergeet' Wesley uit te sluiten na een aanslag op Kotysch, die daarna maanden out zou zijn met een voetbreuk. In de tweede helft krijgt Club een penalty cadeau van Bram Vandriessche, de VAR grijpt weer niet in. VAndriessche geeft zijn fout na de match toe en hij krijgt ook maandenlang geen wedstrijden van STVV meer toebedeeld om de gemoederen wat te laten bedaren.

https://www.voetbal24.be/news/scheidsre ... lub-brugge

11 maart 2018: Brugge wint op de slotspeeldag van de reguliere competitie op Stayen. Doelman Vermeer van Club speelt een beresterke wedstrijd maar maakt wel een penaltyovertreding op Akpom die niet gefloten wordt.

27 oktober 2018: na te kort terugspelen van Garcia begaat Steppe een penaltyovertreding op Wesley. De ref laat echter doorspelen en Vanaken benut het voordeel niét door over een leeg doel te trappen. Scheidsrechter Lardot wordt door de VAR tot de orde geroepen en zegt duidelijk enkele keren 'avantage' aan de VAR, maar die vermurwt niet. Uiteindelijk krijgt Club toch de strafschop.

2 maart 2019: gisteren dus.

Dus dan kom ik aan 6 op 8. Toeval of niet, de keren dat er geen hoofdrol was weggelegd voor de ref, haalde STVV 4 op 6 ( 2-1 de openingsspeeldag in ons eerste seizoen, en de 2-2 op de laatste speeldag in het seizoen onder Leko ).
Laatst gewijzigd door Mikman op 03 mar 2019, 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door Mikman »

Overigens wel helemaal eens met Dreke en Jan Bulder dat het gisteren voetballend veel te weinig was, zoals ik gisteren ook al zei, maar dat staat even los van al die betwiste fases.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door metser »

Ik ben ontgoocheld in de uitslag , maar nog meer in het spel van stvv. Parkeer de bus is geen systeem dat past in po1 ! Je weet vooraf dat de kans op puntgewin klein is, de bal zal sowieso wel eens goed valken ofwel legt de scheids hem wel eens goed! Waarom gewoon niet ons gewoon spel spelen en aftoetsen wat je mogelijkheden dan zijn ? Wat een hemelsbreed verschil mrt de wedstrijd standard moeskroen , met een zeer sterk moeskroen (65 % balbezit ) . Als je daar iets wil halen zal jezelf top moeten zijn. Ik begrijp nog altijd niet sommigen precies niet weten dat verliezen met 1 of 3 0 hetzelfde opleverd inzake puntengewin, wel geeft dat een meerwaarde naar de voetballiefhebber. Want wees nu eerlijk, als stvv supporter met een autotrip in de benen van 300 km , wat heb je aan godsnaam zo een match ? Ik alvast niks. Hopelijk vallen de uitslzgen straks mee want ik heb, het spelbeeld indachtig, geen euforiegevoel naar PO 1.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door Mikman »

Wat ik me ook afvraag: ploegen die op Stayen komen voetballen trainen de hele week op kunstgras om gewoon te worden aan het veld. Trainen ploegen die in Brugge gaan spelen dan ook een hele week op een akker?

Afbeelding
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door miel »

Stvv is naar Brugge gegaan voor een punt , dat was duidelijk .
In deze fase van de competitie doet het er niet toe op welke manier dat zou behaald worden en al zeker niet op verplaatsing en op een terrein waar voetballen onmogelijk is , wanneer je gaat meespelen met de power play van Club op Olympia ben je er zeker aan .
Het was verre van een goede match en zeker van onze kant . Brugge kan zeker aanspraak maken op de overwinning en het is niet onverdiend .
Maar zonder het jaarlijkse schandelijke liedje brachten we een punt mee naar huis en opdracht volbracht .
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

stvvilvoorde schreef:Brugge was beter op heel de match, en verdiende te winnen maar niet met die goal.
De goal die valt is weer zo een typische brugge cadeau, als de VAR effe had de beelden laten bekijken kan Laforge toch niet anders concluderen dat Wesley De petter neertrekt en niet omgekeerd?
Maar soit het scenario dat door zowat iedereen voorspeld werd, is voltrokken ook al hoopte je tegen beter weten in op iets anders.
Eerste helft als De Sart doorbreekt en dan foutief afgestopt wordt in de zestien zou dan ook een penalty moeten zijn, maar wordt onterecht teruggefloten voor buitenspel..

De wissel De Petter - Sankhon begreep ik wel. Had je Sankhon laten staan, dan was die binnen de 5 min met tweede geel van het veld gemoeten.
Texeira en Botaka flirtten ook met een uitsluiting.
Ceballos had ik iets eerder gebracht ipv De Sart. Alexis speelde geen slechte match, zeker niet de eerste 60 minuten, maar dan was zijn vat af.
Asamoah wordt de laatste weken zeer kort gedekt en dat leidt ook vaak tot gevaarlijk balverlies.
Kamada is toch een serieuse downgrade op stilstaande fases en laatste pass tov Bezus.
En inderdaad er zitten niet veel kwalitatieve wisseloplossingen meer op de bank.

Brys zal Vloet, Gilha en mss zelfs Thallyson pas erbij willen hebben als ze honderd procent fysisch klaar zijn en al hun opdrachten kunnen uitvoeren.
Dat Ceballos onmiddellijk na kwetsuur terug op de bank en op het veld verschijnt zegt veel over de rest .....of over Brys.Geen enkele keer en bij geen enkele vervanging was dit een meerwaarde .Buiten wat rondzwieren met de armen om het verkeer te regelen op het veld brengt die man 0.0 bij.Net zoals je al zes weken met tien speelt omdat Kamada geen bal meer raakt en enkel uitblinkt door balverlies.... en toch doen we nog mee voor de pot !
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Amzu
Berichten: 226
Lid geworden op: 23 jun 2011, 23:36

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door Amzu »

De Petter met al zijn ervaring die zich zo laat vangen op een corner die 10m omhoog gaat? Oerdom en onbegrijpelijk!!
Kamada had na een uur ook vervangen moeten worden en zeker meteen na de 1-0. Geen man overboord maar weer een belangrijk punt weggegooid en onnodig zelf de druk verhoogd op de resterende 2 matchen.
ronnieking
Berichten: 384
Lid geworden op: 26 nov 2010, 13:23

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door ronnieking »

Het is slechts de tweede maal dat je weggedrukt wordt door de tegenstander dit seizoen. Op Brugge is zo iets geen schande. Dat je dan zou verliezen met een normaal tegendoelpunt zou alleen maar gerechtvaardigd zijn. Maar zoals nu ? Nee... We waren zonder dat grote cadeau met een nog grotere strik rond waarschijnlijk lopen met 1 punt. Verdiend of niet deed dan niet ter zake.. Het zou op een diefje geweest zijn net zoals in Genk.. maar dat telt allemaal niet..Het is zoals aangegeven trouwens niet de eerste keer dat we tegen Brugge zo geflikt worden... Jammer..
Het is nu alleen maar te hopen dat we vandaag geen vervolg krijgen op dat verfoeilijk spelletje. Dat Anderlecht en/of Gent ook zo geen cadeautje krijgen vandaag als het nodig moest zijn..
Ik heb zo het nare gevoel, ik ben niet de enige denk ik, dat STVV niet echt welkom is in play-off 1, om het licht uit te drukken. Als het van de laatste match tegen Gent moet afhangen, zeker als we die nog moeten winnen, zullen we dat niet alleen van de Buffalo's moeten doen maar misschien ook van het scheidsrechterlijke zestal.. en zeg nu zelf met 11 tegen 17 wordt het heel moeilijk...
Ik hoop dat ik er helemaal naast zit en dat het allemaal eerlijk gaat verlopen. Mijn jarenlange ervaring doet me echter heel sterk twijfelen. Zeg nu zelf, bij de bond zitten ze nu al te likkebaarden naar een play-off 1 met de grote 5 en Antwerp... Het lelijke STVV met het lelijke kunstgras hebben ze daar liever niet bij...Het is niet voor niets dat ze het kunstgras willen afvoeren vanaf 2020... De akkers van Anderlecht en Brugge voldoen dan wel ????
Hopelijk kan Zulte en/of Lokeren straks toch voor een verrassing zorgen... Het zou de wereld er voor minstens een weekje helemaal anders doen uitzien... ..
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door stvvilvoorde »

kenniksvanvoetbal schreef:
Dat Ceballos onmiddellijk na kwetsuur terug op de bank en op het veld verschijnt zegt veel over de rest .....of over Brys.Geen enkele keer en bij geen enkele vervanging was dit een meerwaarde .Buiten wat rondzwieren met de armen om het verkeer te regelen op het veld brengt die man 0.0 bij.Net zoals je al zes weken met tien speelt omdat Kamada geen bal meer raakt en enkel uitblinkt door balverlies.... en toch doen we nog mee voor de pot !
Vooral over de rest, wie anders kon je nog brengen?
En pas op ben ook ni zo een fan van de speler, maar hij kan soms flitsen en dat kan voldoende zijn voor 1 kans in zo'n match.
Ik heb alleszins al meer beslissende passes van hem gezien als dat ik van Kamada heb gezien.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door Mikman »

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190303_042 ... rugge-stvv

STVV kon zaterdag niet winnen op het veld van Club Brugge. De dichtste achtervolger van leider KRC Genk won na een betwiste penalty. Dit zijn onze spelersbeoordelingen, met één opvallende gebuisde.
LEES OOK. Strafschop van Lommelaar Hans Vanaken nekt STVV

DE TRAINER

Marc Brys 6

Begon met de voorspelde elf aan de match. Zijn ploeg lag onder, kon nu en dan wel tegenprikken, maar kon te weinig aanspraak maken op een stunt. Inbreng De Petter draaide verkeerd uit.

SLEUTELFIGUUR?

Steven De Petter viel in en werd bij zijn eerste duel met Wesley meteen zwaar bestraft met geel en een penalty. Zwaar overdreven.

DE SPELERS

Kenny Steppe 7?

Had een bijzonder knappe parade in huis na een deviatie van Diatta. Leek niet te kloppen, tot Laforge een handje hielp. Eerste strafschop stoppen in STVV-shirt lukte niet.

Takehiro Tomiyasu 7?

Trok af en toe mee ten aanval voor rust. Veegde een bal net voor de lijn weg. Verdedigde ijzersterk.

Jorge Teixeira 6

Had de handen vol met Wesley. Vijfde geel en dus geschorst tegen Moeskroen.

Pol Garcia Tena 7?

Speelde opnieuw een sterke partij in de defensie. Gaf geen krimp, maar moest zich toch mee gewonnen geven door de strafschop.

Jordan Botaka 6

Geraakte twee keer in stelling voor de rust, maar werkte niet af. Nooit zwaar in verlegenheid gebracht door de snelle Diatta, met wie hij op het einde stevig in de clinch lag.

Ibrahima Sankhon 5

Werd vanaf minuut één fors opgejaagd, wat tot gevaar leidde. Herpakte zich wel snel. Verzoop na het uur en werd gewisseld.

Samuel Asamoah 5

Geraakte moeilijk aan het voetballen, kreeg geen tijd. Miste gestalte in Brugge.

Elton Acolatse 5

Moest mee verdedigen. Moeilijk om zich door te zetten op de flank.

Daichi Kamada 6

Moest massa’s vuile meters maken, niet zijn geliefkoosde spelletje.

Alexis De Sart 6

Was voor rust de gevaarlijkste STVV’er op de tegenaanval. Talmde soms net iets te lang.

Yohan Boli 6

Werkte hard en won wederom veel duels, maar geraakte nooit in stelling. Kreeg het voor de rust al aan de stok met Wesley.

SCHEIDSRECHTER

Nicolas Laforge 3

Duwde STVV een pak kartons onder de neus. Schrijnend hoe hij - én de VAR - begaf onder het gemekker en gezeur van heel het Brugse legioen. Voorspelbaar en onprofessioneel. Gebuisd.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 28 : Club Brugge - STVV ( zaterdag 2 maart 20:30)

Bericht door miel »

Amzu schreef:De Petter met al zijn ervaring die zich zo laat vangen op een corner die 10m omhoog gaat? Oerdom en onbegrijpelijk!!
Kamada had na een uur ook vervangen moeten worden en zeker meteen na de 1-0. Geen man overboord maar weer een belangrijk punt weggegooid en onnodig zelf de druk verhoogd op de resterende 2 matchen.
Wat had Depetter dan moeten doen ?
Op de middenstip gaan staan bij deze fase ?
Het is Wesley die Depetter omver trekt , geen enkele andere interpretatie is mogelijk
Het belangrijk punt is uw eerder ontnomen , dan dat het is weggegooid
Oerdom en onbegrijpelijk in deze zijn scheids en VAR , zij laten zich vangen
Na de beelden te zien had de VAR zeker moeten ingrijpen , ik wil niks insinueren maar STVV zal het bijzonder moeilijk krijgen om PO1 te halen
Er zijn er weinigen die gedacht hadden dat wij daar nu nog zouden staan , dus zullen er andere duivels ontbonden moeten worden .
Buitenspelfases van 1,5 tot 2 meter worden niet gezien , of wil men niet zien terwijl er soms fases worden afgevlagd die zelfs met de getrokken lijn niet te zien zijn .
Ingebeelde stafschoppen worden gegeven , enz enz enz
Zelfs met hulpmiddelen is het even erg dan vroeger
Dan nog even over het veld , wanneer de profliga zulke velden niet te spraken brengt , laat ze dan voor eeuwig en altijd zwijgen over ons kunst veld :end:
Plaats reactie