Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Alles over de wedstrijden van STVV
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door enerkey »

enrique schreef:Zaterdag nie verliezen of het wordt nog bibberen...
Wat er ook gebeurt. Eén ding is al 100% zeker. Als we verliezen gaan er ontzettend weinig mensen teleurgesteld naar huis gaan. :mrgreen:
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door enrique »

Nee serieus, zondag moet het gebeuren
Ge kunt zeggen, we hebben daarna nog 3 matchen
Maar dat is de zaken voor u uitschuiven
Zondag is het money time
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door enerkey »

Ge moet iedere wedstrijd aanvatten om te winnen. Op Zulte scoorden ze de 1-1, om daarna druk te zetten en alsnog proberen te winnen.
Dus ik zou mij daar geen zorgen over maken. Ook tegen Charleroi gaan ze spelen om te winnen.
Maar als het zondag misloopt door omstandigheden, dan zou ik zeker niet mijn voetbalschoenen over de haag smijten.

Zelfs nog extremer:
Dan mogen we nog verliezen tegen Charleroi, en op Bruhhe én Mouscron. Kan goed zijn dat dat op de laatste speeldag Gent maar 2 punten voorstaat. En Charleroi bvb nog altijd een punt achterstaat op ons.

Ik wil maar zeggen. Je moet jezelf dan ook niet plotsklaps onredelijke druk op 1 wedstrijd gaan opleggen.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door lakie »

Verdiend punt...
Je kon hier idd makkelijk de boot zijn ingegaan, maar je kon ook gerust met 3 punten huiswaarts zijn gekeerd.
Er waren langs onze kant ook voldoende kansen of mogelijkheden tot kansen als die laatste pas wat verzorgder was.
Dat laatste geldt vooral voor De Sart, dat inspelen is toch echt wel dramatisch, vaak denk je ook, 'waar wou die de bal nu tussendoorspelen'?
En ook Kamada zou iets minder egoïstisch mogen zijn en wat sneller de bal afspelen.
Verder is een wedstrijd ook zeer afhankelijk van het spelverloop natuurlijk. Ik bedoel maar, eerste helft was Zulte beter, maar toch krijgt STVV mss de beste kans, Boli die alleen op doel kan afgaan. Gaat die bal binnen krijg je heel andere wedstrijd.
Gaat die bal van Lokeren (Huuperts) binnen op Standard wordt het 0-1 en krijg je ook daar andere wedstrijd.
Dat gezegd zijnde vind ik dat je geen slechte wedstrijd speelde, zeker de 2e helft niet.
Twee spelers die er voor mij uitsprongen waren Asamoah en Boli. Beide dikke match gespeeld. Aanspeelbaar, weinig balverlies, goed kaatsend, de openingen zoeken, dreigend, duelkracht, scorend... Denk dat Boli na dit seizoen toch ook wel op de radar van een aantal ploegen zal staan (10 goals toch ook al dit seizoen!)

Volgende speeldag kan heel bepalend zijn.
Wij thuis tegen Chalala, Gent thuis tegen Standard.
Indien wij kunnen winnen en Standard kan Gent met lege handen achterlaten (zeker een mogelijkheid), komen we 8 punten voor met nog 9 punten te verdienen. Dan mag het niet meer mis gaan.
Tel daarbij dat Antwerp op Genk speelt en Anderlecht thuis tegen Brugge en je weet dat dit misschien wel de belangrijkste match wordt van de competitie.
Het feit dat Chalala gewonnen heeft is misschien nog zo slecht niet. Wil Charleroi nog in POI geraken moet er van hun kant ook gewonnen worden. Ze kunnen dus niet gewoon met 11 voor hun doel gaan liggen. Ze moeten dus zelf toch ook wat initiatief nemen en dat voetbalt voor ons toch wat makkelijker.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door voetballiefhebber »

De twee thuismatchen winnen en PO I is binnen. Dat is ook toevallig tegen de rechtstreekse concurrenten. Mits wat geluk is die laatste match zelfs overbodig. Als wij winnen tegen Charleroi en AA Gent verliest tegen Standard, dan is de kloof met beide clubs al 8 punten. Dan moeten de Buffalo's al 9/9 pakken in de 3 resterende matchen.

MAAR we mogen nog niet rekenen, eerste de volgende speeldag afwerken en kijken wat AA Gent doet. Dat weten we vrijdagavond trouwens al.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door Jacques »

enerkey schreef: Zelfs nog extremer:
Dan mogen we nog verliezen tegen Charleroi, en op Bruhhe én Mouscron. Kan goed zijn dat dat op de laatste speeldag Gent maar 2 punten voorstaat. En Charleroi bvb nog altijd een punt achterstaat op ons.

Ik wil maar zeggen. Je moet jezelf dan ook niet plotsklaps onredelijke druk op 1 wedstrijd gaan opleggen.
Inderdaad. Belangrijk om dit in het achterhoofd te houden. We gaan tegen Charleroi voor de winst, maar moeten niet opeens in paniek slaan, als dat niet zou lukken. Als Gent komend weekend niet wint en wij wel is de race zo goed als gelopen (7/8 punten voorsprong met nog 9 te verdienen), maar omgekeerd is de kans minimaal dat Gent ons nog voor de laatste speeldag kan uitschakelen (8 punten punten meer halen dan wij op 3 matchen). Dan moet Gent alles winnen en wij helemaal ineen storten. Dat kan, maar op dit moment is er niets dat daarop wijst. Met andere woorden: het moet al heel slecht lopen voor ons om op de slotspeeldag geen kans op PO1 meer te hebben. Zondag spelen we dus een match van het jaar met vooral positieve druk. Wij kunnen een (quasi) beslissende stap naar PO1 zetten, maar als we zouden verliezen, is er nog geen man overboord.

Wel lekker hoe het op maandag al kriebelt voor zondag (en vrijdag voor Gent). Voor dit soort momenten doen we het. :cool:
Overdrijven is een kunst
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door enerkey »

Jacques schreef:
Wel lekker hoe het op maandag al kriebelt voor zondag (en vrijdag voor Gent). Voor dit soort momenten doen we het. :cool:
Ik weet het. Das genieten he. ;)
Franske
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2010, 09:31

Re: Speeldag 26 : Zulte Waregem SV - STVV (16/2 20:00)

Bericht door Franske »

enerkey schreef:
Jacques schreef:
Wel lekker hoe het op maandag al kriebelt voor zondag (en vrijdag voor Gent). Voor dit soort momenten doen we het. :cool:
Ik weet het. Das genieten he. ;)
Idd, zalig! Ook hier op het forum komt er wat meer leven in. Nu de tribunes nog ;-)
Plaats reactie