De strijd om PO1

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: De strijd om PO1

Bericht door stvvilvoorde »

tesneusdoek schreef:
Of juist wel...misschien zijn ze er daar aan de kust erg op gebrand om Coucke ne stamp onder zijn ... te geven, na zijn "vaandelvlucht". :ugeek:
Alles kan natuurlijk, maar ik zou er niet te hard op rekenen, tenzij Oostende zelf in de shit zou zitten (en dat hangt af van wat Lokeren de komende weken zal doen).
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: De strijd om PO1

Bericht door stvvilvoorde »

Afbeelding
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: De strijd om PO1

Bericht door Smurf »

Jordan Botaka geeft ons 7 kansen op 10 om PO1 te halen. Alle premies zijn al onderhandeld, zelfs die voor de titel.

Telkens onze kapitein spreekt, krijgt mijn geloof in PO1 een deuk.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: De strijd om PO1

Bericht door Jan Bulder »

Nog 5 wedstrijden te gaan. Als je de voorbije 25 wedstrijden opdeelt in periodes van 5, krijg je eigenlijk wel een goed zicht op wat voor puntenreeksen Anderlecht, Gent en STVV dit seizoen in staat zijn neer te zetten.

Gent:

Periode 1: 10
Periode 2: 4
Periode 3: 9
Periode 4: 8
Periode 5: 7

Anderlecht:

Periode 1: 12
Periode 2: 8
Periode 3: 10
Periode 4: 1
Periode 5: 7

STVV:

Periode 1: 4
Periode 2: 13
Periode 3: 7
Periode 4: 8
Periode 5: 10

Dit is zeker niet alleszeggend en geen exacte wetenschap. Maar het geeft toch wel een indicatie. Als STVV de komende 5 wedstrijden zelfs maar zijn slechtste periode van 4 punten kan evenaren, moeten zowel Anderlecht en Gent een periode van 8 punten neerzetten. Voor beiden is dat 3 keer op 5 gelukt. Met een halve inzinking van 4/15, hebben we dus nog altijd 2 kansen op 5 dat we erbij zijn.

Stel dat STVV zijn 2e slechtste periode van 7 punten kan evenaren. Dan moeten Anderlecht en Gent 11 punten halen. Beiden slaagden daar dit seizoen 1 keer in. In dat geval hebben we 4 kansen op 5.

Haalt STVV 6 punten, moeten Anderlecht en Gent er 10 halen. Beiden slaagden daar 2 keer in.

Anderlecht moet, net als STVV en Gent, nog 3 keer op verplaatsing spelen. Het haalde de voorbije 12 uitwedstrijden 12 punten uit 4 overwinningen. Gemiddeld wordt dus 1 uitwedstrijd op 3 gewonnen. Anderlecht deed het enkel in het begin van het seizoen goed op verplaatsing. De laatste 5 uitwedstrijden werd telkens verloren.

Duidelijk is ook dat STVV na een mindere start de daaropvolgende 20 wedstrijden toch wel vrij uitgesproken de 'betere' is en in die periode het meeste punten haalt.

Na dit weekend weten we al veel meer. Minstens hetzelfde resultaat neerzetten als Anderlecht of Gent, en we zullen er heel dichtbij zijn.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: De strijd om PO1

Bericht door STimVV »

We kunnen ons hoofd zot rekenen en percentages boven halen etc.
Het kan zijn dat Gent en Anderlecht 15 op 15 pakken. Dan zullen we er niet bij zijn.
Het kan zijn dat ze 3 op 15 op pakken. Dan zullen we er wel bij zijn.

Ik ga er gewoon vanuit dat Anderlecht 9 op 9 pakt in hun laatste 3 matchen tegen 3 uitgebluste clubs. (in Lokeren , thuis Kortrijk, uit Oostende)
Op dat moment moeten wij in Brugge, in Moeskroen en thuis tegen Gent. Het zou zomaar kunnen dat we daar een 1 op 9 pakken.
Dan zijn we gesjareld.
We zullen toch echt nog wel wat moeten stunten vrees ik. Zoals we al deden, en we dus opnieuw kunnen doen.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: De strijd om PO1

Bericht door Brusselmans »

In het beste geval ist dit weekend al gebeurd !
Zelf winnen, verlies van A en G ... 7 punten voor met nog 4 matchen.

In het slechtste geval ...
Zelf verliezen, winst van A en G ... 1 punt met nog 4 matchen + winstmatch minder.

Tussenin liggen nog wat leuke opties. Ik zou het al super vinden indien er een status quo is.
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: De strijd om PO1

Bericht door Dreke »

Smurf schreef:Jordan Botaka geeft ons 7 kansen op 10 om PO1 te halen. Alle premies zijn al onderhandeld, zelfs die voor de titel.

Telkens onze kapitein spreekt, krijgt mijn geloof in PO1 een deuk.
En wat is er juist mis met die uitspraak?
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: De strijd om PO1

Bericht door Halenaar »

Dreke schreef:
Smurf schreef:Jordan Botaka geeft ons 7 kansen op 10 om PO1 te halen. Alle premies zijn al onderhandeld, zelfs die voor de titel.

Telkens onze kapitein spreekt, krijgt mijn geloof in PO1 een deuk.
En wat is er juist mis met die uitspraak?
Echt he :roll:

Het kan misschien niet uw favoriete speler zijn, maar qua interviews en dergelijke staat hij er als kapitein en is hij een goede vertegenwoordiger voor onze club. Daar kan je echt niks op aanmerken.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: De strijd om PO1

Bericht door Halenaar »

Ook trouwens weer een mooi voorbeeld van het verschil tussen het oud en nieuw bestuur.

Ik weet nog heel goed bij de vorige PO1 campagne dat de vertegenwoordigers van de ploeg (toen volgens mij Wagemakers, Delorge en Mennes) keiharde onderhandelingen hebben gehad over hun PO1 premies, omdat Duchatelet weer te gierig was en zo min mogelijk wou geven. Was toen echt een grote ergernis bij die groep.

En nu is PO1 nog eens niet helemaal zeker, en toch hebben de spelers al een akkoord gevonden met het bestuur over de premies, zelfs een premie voor de titel. Schitterend werk, en alweer een teken van ambitie.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: De strijd om PO1

Bericht door Henri is de man »

Halenaar schreef:
Dreke schreef:
Smurf schreef:Jordan Botaka geeft ons 7 kansen op 10 om PO1 te halen. Alle premies zijn al onderhandeld, zelfs die voor de titel.

Telkens onze kapitein spreekt, krijgt mijn geloof in PO1 een deuk.
En wat is er juist mis met die uitspraak?
Echt he :roll:

Het kan misschien niet uw favoriete speler zijn, maar qua interviews en dergelijke staat hij er als kapitein en is hij een goede vertegenwoordiger voor onze club. Daar kan je echt niks op aanmerken.
Bovendien ondertussen 7 goals en 3 assists ! En de laatste matchen vind ik hem eigenlijk echt goed.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Hasselt Steunt STVV
Berichten: 214
Lid geworden op: 20 apr 2012, 20:34

Re: De strijd om PO1

Bericht door Hasselt Steunt STVV »

Uit het DM-interview met Brijs van vandaag:

Het zwaard boven uw hoofd is een eventuele afkeuring van het veld voor play-off 1. Volgens geruchten zit dat er in.

“Ik heb gelezen dat ze komen controleren voor play-off 1. Voorlopig is dat mijn probleem niet, maar dat zou het wel eens heel snel kunnen worden. Ons veld is natuurlijk niet goed, dat ziet en weet iedereen. Het trainings­veld hier is tien keer beter, wat meteen bewijst dat het niet aan het kunstgras ligt, maar wel aan dat specifieke kunstgrasveld in ons stadion. Er zijn plannen om het te vervangen, neen, niet na de reguliere competitie maar na play-off 1. Allez, de play-offs bedoel ik. (lacht) Nu heb ik mij versproken.”


Jezus Christus, zou een ramp zijn als dat gebeurt.
Schimpen steunt STVV
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: De strijd om PO1

Bericht door Hallo-Tokyo »

Dat is geen ramp.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: De strijd om PO1

Bericht door STVV-fan »

Over het veld, dat zou misschien een stok achter de deur blijken mochten er sommigen niet blij zijn met STVV in PO I.

En ja, hierbij insinueer ik extra sportieve redenen om STVV uit PO I te houden.

Losstaand daarvan:
Een droomscenario: Wij winnen op Zulte en Anderslecht verliest op Antwerp.

Je hebt 7 punten voor met nog 4 matchen te spelen.

Anderslecht zou dan al 3 matchen moeten winnen en gij 3 matchen van de vier verliezen om het op de laatste match laten aan te komen.

Als dat scenario zich dit weekend voltrekt, ga ik zondagavond heeeeeeeeel goed slapen.

Het is inderdaad zeeeeeer mooi om te horen dat de premies met betrekking tot PO I (en de titel :beer:) al in orde zijn om 2 redenen.

Reden 1: geeft aan dat de Japanners GEEN vrekken zijn en geld uitgeven wanneer het "moet".
Reden 2: De timing kon verdorie niet beter zijn. Een mentale opsteker voor een zeer belangrijke match (Waregem) en een zeer belangrijke matchenreeks in het algemeen.

Wie by the way in zijn vuistje lacht met de premies voor de titel.
Mochten wij met deze stand in PO I gaan staan, staat Genk 7 punten voor ons met 30 punt te verdelen.
Analisten die zeggen dat Genk los kampioen gaan spelen moeten hun mond houden.
Het eerste jaar onder Guy Luzon speelde Standard in de reguliere competitie alles naar de kloten (met Bats en Ezekiel in de spits), in de PO I werden ze uiteindelijk GEEN kampioen.
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: De strijd om PO1

Bericht door Hallo-Tokyo »

Ik zeg nog niks over PO1.
We moeten nog 7 punten halen.
Als we mathematisch de nodige punten hebben en het veld is gekeurd dan zullen we er zijn.

Het is daarom dat ik eerst naar Waregem rij.
Niet verliezen is prima vandaag. Dan is de zevende punt al binnen.
Ik voorstel trouwens een 5/15 voor ons.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: De strijd om PO1

Bericht door Vouch »

Hallo-Tokyo schreef:Ik zeg nog niks over PO1.
We moeten nog 7 punten halen.
Als we mathematisch de nodige punten hebben en het veld is gekeurd dan zullen we er zijn.

Het is daarom dat ik eerst naar Waregem rij.
Niet verliezen is prima vandaag. Dan is de zevende punt al binnen.
Ik voorstel trouwens een 5/15 voor ons.
5/15, dat kan, dan moet Anderlecht 9/15 halen. Dan mogen ze maar 2 matchen verliezen van hun laatste 5, dat zou al een hele prestatie zijn. Na dit weekend weten we weer veel meer.
Plaats reactie