De strijd om PO1

Alles over de wedstrijden van STVV
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: De strijd om PO1

Bericht door Mikman »

Jones schreef:Als we Charleroi kloppen en een punt pakken tegen Moeskroen en Gent verliest tegen Standard, zou het doelsaldo wel bepalend kunnen zijn in de eindafrekening. Daar staan we + 12 en Gent + 2 tot nu. Dan is de match tegen Gent ook overbodig. Spannend. Benieuwd wat Anderlecht nog presteren gaat.
Gent heeft nu even veel gewonnen matchen dan ons, dus bij gelijke stand eindigen zij altijd voor ons ( aangezien ze sowieso meer matchen dan ons moeten winnen om ons nog in te halen ). Voor alle duidelijkheid: doelsaldo telt in tegenstelling dan vroeger ook mee in de eindafrekening maar pas na het aantal gewonnen matchen. Als Gent 3 punten achter ons staat bij het ingaan van de laatste speeldag, halen zij PO1 als ze bij ons winnen. Dat is een beetje vervelend voor ons: het maakt niet uit of Gent nu op 1, 2 of 3 punten staat in dat geval.

2 seizoenen geleden haalde Gent het in extremis nog van KV Mechelen op de laatste speeldag, dus ze hebben wel ervaring met die toestand.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: De strijd om PO1

Bericht door Mikman »

omeloe schreef:
STVV-fan schreef:Over het veld, dat zou misschien een stok achter de deur blijken mochten er sommigen niet blij zijn met STVV in PO I.

En ja, hierbij insinueer ik extra sportieve redenen om STVV uit PO I te houden.
Maar als ze het plein afkeuren , mag je toch elders uw thuiswedstrijden spelen . Dan is het toch geen kwestie om STVV uit PO1 te houden .

Men dreigt met stevige boetes, niet met uitsluiting.

https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/86 ... oete-.html
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: De strijd om PO1

Bericht door Hallo-Tokyo »

Hallo-Tokyo schreef:Ik zeg nog niks over PO1.
We moeten nog 7 punten halen.
Als we mathematisch de nodige punten hebben en het veld is gekeurd dan zullen we er zijn.

Het is daarom dat ik eerst naar Waregem rij.
Niet verliezen is prima vandaag. Dan is de zevende punt al binnen.
Ik voorstel trouwens een 5/15 voor ons.
We moeten nog 4 punten halen denk ik. Dan moet AA gent er al 9 halen op 12.
Met 6 zijn we er altijd bij.
Gisteren een gewonnen punt. Dat is duidelijk.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: De strijd om PO1

Bericht door fruitboerke »

Jones schreef:Het is simpel en tegelijk ook niet : de moeilijke match tegen Charleroi volgende week winnend afsluiten. En hopen dat Standard zijn werk doet tegen Gent. Volgend weekend kan alles in de juiste plooi voor ons doen vallen. Met winst naar Brugge gaan geeft een heel ander gevoel dan. Ik heb vertrouwen in onze helden al vind ik Acolatse onze zwakste schakel. Ik zou overwegen om Sekine terug een kans te geven. Brys kennende zal dat niet gebeuren.

Ik heb het volste vertrouwen in onze staf. Met de middelen die we hebben geven we alles, daar ben ik zeker van. Kamada worstelt een beetje met zichzelf maar in matchen tegen ploegen die ruimte geven en willen voetballen gaat hij nog scoren. Boli-Kamada-Botaka zijn goed voor 28 goals. Niet slecht.
Vandaag ben ik tevreden met dat punt. Texeira gekwetst en op 1 kaart van schorsing en Tomi op 1 kaart van schorsing zou ons ook nog parten kunnen spelen. Dan liefst geschorst tegen Brugge. Daar geef ik ons het minste kans.

Vooruit STVV ! Hopelijk minimum 8000 man tegen Charleroi. Tijd voor een supportersactie thuis nu. Abo's mogen iemand meebrengen bv. Gratis bussen naar Waregem hebben blijkbaar niet veel supporters gelokt...spijtig. Dit STVV verdient een trouwere achterban.
Acollatse de zwakste schakel :zot: Ik vond toch wel dat die eer gisteren voor de zoveelste keer dit seizoen toebehoorde aan De Sart of Botaka . En Kamada mogen ze ook eens deftig de levieten lezen of eens op het bankje zetten . Zeer mager wat de japanner presteerde .
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: De strijd om PO1

Bericht door Hallo-Tokyo »

Wat opvalt is dat iedereen altijd begint over wie zwak was.
Collectief toch een punt gewonnen en toch niet met angsthazenvoetbal.
STVV staat gewoon 5 de en verloor 5 matchen op 26.
Geen enkele ploeg is perfect maar dit seizoen presteren de mannen van Marco Brysio fantastisch.
Genieten ipv klagen.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: De strijd om PO1

Bericht door STimVV »

Als Anderlecht vandaag weet te winnen op Antwerp zijn zij de grote winnaar van het weekend.
Ik supporter straks dus voor Antwerp als ware het STVV.

Komend weekend is cruciaal:
STVV-Charleroi
Anderlecht-Club Brugge
Gent-Standard

Spannend!
Daarna hebben Anderlecht en Gent een makkelijker programma dan ons. Dus we zouden komend weekend toch wat moeten kunnen uitlopen om een buffer te hebben om die laatste 3 matchen aan te vatten. (Schrijf maar op dat Anderlecht daar gewoon 9 op 9 pakt)
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: De strijd om PO1

Bericht door miel »

Gemakkelijke matchen of een gemakkelijker programma bestaat niet in de JPL
Op papier misschien wel , maar ze spelen niet op papier , alleen op gras en of kunstgras :lol:
Wie verwachte dat Gent de boot zou ingaan tegen Waasland Beveren , voor hen toch ook een cruciale match
Stvv is sterk , ook vooral mentaal is deze ploeg een rijp geheel
Toch weer een achterstand opgehaald bij een Zulte in goede doen
Zonder noemenswaardige tegenslagen geef ik STVV de meeste kansen van het 4-tal om PO1 te halen .
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: De strijd om PO1

Bericht door Vouch »

Als je na een match op Zulte kunt uitlopen op een naaste concurrent, dan moet je altijd tevreden zijn.
Steppe wordt trouwens betaald om ballen te pakken, je moet dan ook niet beschaamd zijn als hij eens de man van de match is.

Bon, het ligt in onze 2 handen. Als we op dit niveau blijven acteren moet je niet twijfelen, dan zijn we er bij en laat Anderlecht het dan ook maar halen. Dan krijgen we PO I grand cru, een veel mooiere editie dan de laatste keer dat we mochten meedoen.

Nog 4 keer knallen, deze groep kan dat, dat heeft ze al meermaals getoond.
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: De strijd om PO1

Bericht door Trunekson »

Anderlecht wint in de laatste minuten, op 2 punten van ons nu. Wij op 2 punten van Antwerp nu dat ook nog niet zeker van po1 is nu en heeft ook nog een moeilijk programma.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: De strijd om PO1

Bericht door Brusselmans »

Bijna perfect tot minuut 93 in Antwerpen ...
Dan maar op jacht naar plaats 4 zeker, ligt nu binnen handbereik !!!
:onfire: :onfire: :onfire:
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: De strijd om PO1

Bericht door Vouch »

Spijtig van die 93ste minuut, enfin het veranderd niks aan het feit dat wij gewoon moeten blijven punten pakken. Winst op Stayen tegen Charleroi en je staat er héél kortbij!
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: De strijd om PO1

Bericht door Hallo-Tokyo »

Zondagavond 22 uur. De top 8 speelt tegen elkaar.
Dit zijn twee mogelijkheden van in totaal paar honderd scenario's

Of :
1 Genk 60
2 Club Brugge 49 punten
3 Standard 46
4 STVV 46 punten
5 Antwerp 45 punten
6 Anderlecht 44 punten
7 Aa Gent 41 punten

of
1 Genk 57
2 Club 49
3 Antwerp 48
4 Standard 46
5 Anderlecht 44
6 STVV 43
7 AA Gent 41
8 Chaleroi 41

aangepast na opmerking
Laatst gewijzigd door Hallo-Tokyo op 17 feb 2019, 21:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: De strijd om PO1

Bericht door Brusselmans »

Je geraakt nooit voor Standard wegens het aantal gewo
nnen matchen !!!
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: De strijd om PO1

Bericht door Mobius »

Ik neem het zoals het komt en we zullen wel zien. Je kan wel niet ontkennen dat het razend spannend is. Moesten we er uiteindelijk niet bij zijn, dan ga ik enorm ontgoocheld zijn maar toch fier en zal ik mijn abonnement al zeker verlengen. Wat een seizoen....
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: De strijd om PO1

Bericht door lakie »

STimVV schreef: Komend weekend is cruciaal:
STVV-Charleroi
Anderlecht-Club Brugge
Gent-Standard

Spannend!
Daarna hebben Anderlecht en Gent een makkelijker programma dan ons. Dus we zouden komend weekend toch wat moeten kunnen uitlopen om een buffer te hebben om die laatste 3 matchen aan te vatten. (Schrijf maar op dat Anderlecht daar gewoon 9 op 9 pakt)
Zet Genk - Antwerp daar ook maar bij.
Mits winst van ons tegen Chalala en verlies van Antwerp op Genk, zijn we die mannen ook voorbij en kunnen die ook terug beginnen rekenen.
Wees maar zeker dat dit voor Brys ook een stimulans zal zijn.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Plaats reactie