De strijd om PO1

Alles over de wedstrijden van STVV
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: De strijd om PO1

Bericht door Vouch »

STVV-fan schreef:Over het veld, dat zou misschien een stok achter de deur blijken mochten er sommigen niet blij zijn met STVV in PO I.

En ja, hierbij insinueer ik extra sportieve redenen om STVV uit PO I te houden.

Losstaand daarvan:
Een droomscenario: Wij winnen op Zulte en Anderslecht verliest op Antwerp.

Je hebt 7 punten voor met nog 4 matchen te spelen.

Anderslecht zou dan al 3 matchen moeten winnen en gij 3 matchen van de vier verliezen om het op de laatste match laten aan te komen.

Als dat scenario zich dit weekend voltrekt, ga ik zondagavond heeeeeeeeel goed slapen.

Het is inderdaad zeeeeeer mooi om te horen dat de premies met betrekking tot PO I (en de titel :beer:) al in orde zijn om 2 redenen.

Reden 1: geeft aan dat de Japanners GEEN vrekken zijn en geld uitgeven wanneer het "moet".
Reden 2: De timing kon verdorie niet beter zijn. Een mentale opsteker voor een zeer belangrijke match (Waregem) en een zeer belangrijke matchenreeks in het algemeen.

Wie by the way in zijn vuistje lacht met de premies voor de titel.
Mochten wij met deze stand in PO I gaan staan, staat Genk 7 punten voor ons met 30 punt te verdelen.
Analisten die zeggen dat Genk los kampioen gaan spelen moeten hun mond houden.
Het eerste jaar onder Guy Luzon speelde Standard in de reguliere competitie alles naar de kloten (met Bats en Ezekiel in de spits), in de PO I werden ze uiteindelijk GEEN kampioen.
Dan mag Roland ne serieuze schadeclaim verwachten, ene die nog wel wat meer kost dan een nieuw veld.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: De strijd om PO1

Bericht door Dreke »

STVV-fan schreef:Over het veld, dat zou misschien een stok achter de deur blijken mochten er sommigen niet blij zijn met STVV in PO I.

En ja, hierbij insinueer ik extra sportieve redenen om STVV uit PO I te houden.
Onderbouw eens?
A loyal football fan only supports the shirt...
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: De strijd om PO1

Bericht door STVV-fan »

Dreke schreef:
STVV-fan schreef:Over het veld, dat zou misschien een stok achter de deur blijken mochten er sommigen niet blij zijn met STVV in PO I.

En ja, hierbij insinueer ik extra sportieve redenen om STVV uit PO I te houden.
Onderbouw eens?
Goh Dré, jij weet evengoed als ik dat zoiets nooit onderbouwd kan worden, omdat de mensen die ermee te maken hebben, die die beslissingen nemen, nooit dingen in die trant willen toegeven.

Die "discussie" win jij dus altijd.

Ik heb zoiets in mijn achterhoofd, enkel en alleen omdat ik niet geloof in de zuiverheid van sommige mensen die effectief de macht hebben om matchen te kunnen beslissen of bepaalde uitkomsten in de competitie te forceren.

Ik hoop evenzeer dat het niet zal uitdraaien op zo een klucht, omdat je dan eigenlijk zit met een PO I waar zich niet alle ploegen sportief in gehandhaafd hebben. Dat zou dan niet toevallig een PO I zijn waar nog eens de "G5" inzit. Daar zit volgens mij ook het gevaar, dat er buiten STVV-supps, geen haan naar zal kraaien, omdat zo'n PO I de natte droom van alle "analisten" zou zijn en zij het niet meer dan normaal zouden vinden dat de "G5", aangevuld met (onbegrijpelijk) chouchou Antwerp, de PO I zouden aanvatten
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: De strijd om PO1

Bericht door smol »

Iedere ploeg die kans maakt op PO I zal dit bezoek krijgen.
Enkele jaren geleden toen Kortrijk kans maakte op PO I moesten zij een nieuwe grasmat aanleggen als ze PO I zouden halen, wat niet gebeurde.
Dus ook Brugge zal een nieuwe grasmat moeten aanleggen als ze in PO I willen starten bvb.
Als de Pro League ons dit oplegt wat misschien wel terecht zou zijn (zelfs onze eigen coach zegt dit al een gans seizoen) zitten we dus wel degelijk met een probleem !
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: De strijd om PO1

Bericht door Jan Bulder »

smol schreef:Iedere ploeg die kans maakt op PO I zal dit bezoek krijgen.
Enkele jaren geleden toen Kortrijk kans maakte op PO I moesten zij een nieuwe grasmat aanleggen als ze PO I zouden halen, wat niet gebeurde.
Dus ook Brugge zal een nieuwe grasmat moeten aanleggen als ze in PO I willen starten bvb.
Als de Pro League ons dit oplegt wat misschien wel terecht zou zijn (zelfs onze eigen coach zegt dit al een gans seizoen) zitten we dus wel degelijk met een probleem !
Waarom zou dat zo een groot probleem zijn? Enkel de matten moeten vervangen worden en ingevuld worden met kurk/rubber. Dat is op een week tijd makkelijk te doen.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: De strijd om PO1

Bericht door smol »

Jan Bulder schreef:
smol schreef:Iedere ploeg die kans maakt op PO I zal dit bezoek krijgen.
Enkele jaren geleden toen Kortrijk kans maakte op PO I moesten zij een nieuwe grasmat aanleggen als ze PO I zouden halen, wat niet gebeurde.
Dus ook Brugge zal een nieuwe grasmat moeten aanleggen als ze in PO I willen starten bvb.
Als de Pro League ons dit oplegt wat misschien wel terecht zou zijn (zelfs onze eigen coach zegt dit al een gans seizoen) zitten we dus wel degelijk met een probleem !
Waarom zou dat zo een groot probleem zijn? Enkel de matten moeten vervangen worden en ingevuld worden met kurk/rubber. Dat is op een week tijd makkelijk te doen.
Omdat STVV is dit geval afhankelijk is van ene R.D. die in een ver verleden ook vond dat het veld niet glad was, net zoals hij nu zal gaan beweren dat het veld er niet slecht bijligt ....
luc de kanarie
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 dec 2010, 17:58

Re: De strijd om PO1

Bericht door luc de kanarie »

plein is goedgekeurd voor het ganse seizoen
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: De strijd om PO1

Bericht door Mikman »

Charleroi scoort in de 94e minuut. Kortrijk vergat het af te maken. Zonde voor ons omdat we anders tegen een gedemoraliseerd Charleroi zouden spelen volgende week.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: De strijd om PO1

Bericht door Tompie »

Zonde van die overwinning van Charleroi inderdaad. Met een gelijkspel waren zowel Charleroi als Kortrijk uit de race voor PO1.

Gent verliest wellicht op Beveren.

Volgende week dus een echte "finale" tegen Charleroi.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: De strijd om PO1

Bericht door Brusselmans »

5 punten voor op Gent ondertussen !!!!!
Chalala idem !

:onfire: :onfire: :onfire: :onfire:
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: De strijd om PO1

Bericht door smol »

2 thuiswedstrijden winnen geeft mathematisch zekerheid op PO I
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: De strijd om PO1

Bericht door Smurf »

We lopen dus 1 punt uit op de 7e plek. Volgende week niet verliezen van Charleroi en supporteren voor Standard tegen Gent.
Als zowel wij als Standard zouden winnen, komen we 8 punten los met nog 9 te verdienen. Het zou zomaar kunnen.
Hopelijk valt de blessure van Teixeira mee.
Als we verliezen van Charleroi komen die op 2 punten, maar ze hebben nog een enorm zwaar programma (Genk, Antwerp).
Gent moet nog naar Waregem.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: De strijd om PO1

Bericht door Jones »

Het is simpel en tegelijk ook niet : de moeilijke match tegen Charleroi volgende week winnend afsluiten. En hopen dat Standard zijn werk doet tegen Gent. Volgend weekend kan alles in de juiste plooi voor ons doen vallen. Met winst naar Brugge gaan geeft een heel ander gevoel dan. Ik heb vertrouwen in onze helden al vind ik Acolatse onze zwakste schakel. Ik zou overwegen om Sekine terug een kans te geven. Brys kennende zal dat niet gebeuren.

Ik heb het volste vertrouwen in onze staf. Met de middelen die we hebben geven we alles, daar ben ik zeker van. Kamada worstelt een beetje met zichzelf maar in matchen tegen ploegen die ruimte geven en willen voetballen gaat hij nog scoren. Boli-Kamada-Botaka zijn goed voor 28 goals. Niet slecht.
Vandaag ben ik tevreden met dat punt. Texeira gekwetst en op 1 kaart van schorsing en Tomi op 1 kaart van schorsing zou ons ook nog parten kunnen spelen. Dan liefst geschorst tegen Brugge. Daar geef ik ons het minste kans.

Vooruit STVV ! Hopelijk minimum 8000 man tegen Charleroi. Tijd voor een supportersactie thuis nu. Abo's mogen iemand meebrengen bv. Gratis bussen naar Waregem hebben blijkbaar niet veel supporters gelokt...spijtig. Dit STVV verdient een trouwere achterban.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: De strijd om PO1

Bericht door Jones »

Als we Charleroi kloppen en een punt pakken tegen Moeskroen en Gent verliest tegen Standard, zou het doelsaldo wel bepalend kunnen zijn in de eindafrekening. Daar staan we + 12 en Gent + 2 tot nu. Dan is de match tegen Gent ook overbodig. Spannend. Benieuwd wat Anderlecht nog presteren gaat.
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: De strijd om PO1

Bericht door omeloe »

STVV-fan schreef:Over het veld, dat zou misschien een stok achter de deur blijken mochten er sommigen niet blij zijn met STVV in PO I.

En ja, hierbij insinueer ik extra sportieve redenen om STVV uit PO I te houden.
Maar als ze het plein afkeuren , mag je toch elders uw thuiswedstrijden spelen . Dan is het toch geen kwestie om STVV uit PO1 te houden .
Plaats reactie