Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door voetballiefhebber »

Boli was over de hele match gezien de beste man bij STVV. Zijn werkkracht viel vandaag extra op en dan was er nog die verrassende vrije trap. Is toch ook de verdienste van de technische staf. Kamada was beresterk in de eerste helft, in de tweede helft kon hij het moeilijker belopen.

De enige speler die vrij fris bleef was Boli, die toch wel een dikke pluim verdient. Alleen jammer van het resultaat. Genk kun je dit jaar zelfs zeker een Europese subtopper noemen en dat je daar met een zwaar gehavende ploeg kunt meedoen tot op het einde, chapeau!

Ergens ben ik wel ontgoocheld dat er geen orgelpunt meer kwam met Wolke Janssens, maar ik ben trots op wat ze hebben gebracht. Hopelijk kunnen ze deze mentaliteit opbrengen tegen de zogenaamde mindere ploegen.
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Hallo-Tokyo »

Je hoort vanalles weet niet of het waar is.
Supporters bus van Trossard zou straatstenen en klinkers gestolen hebben en meegenomen naar Genk.
Kan dat niet geloven.
Die verdienen toch genoeg die mannen.
Gelukkig nam ie de lelijke vlag van Genk ook mee.
Frigoo
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 jan 2019, 01:42

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Frigoo »

in ieder geval was de mentaliteit al goed, tegen een sterk Genk zeer verdienstelijk gespeeld.

eerste helft was mede door die vroege goal zeer degelijk, jammer van het foutje van Teixeira bij de tegengoal maar kan wel op een zeer goede match terugblikken voor de rest. Vond Garcia zeker de eerste helft heel goed spelen, al van het beste dat hij dit seizoen heeft laten zien. Wanneer we zo laag staan als vandaag kan De Petter ook centraal nog mee, deed dat niet onaardig.

Sekine was aanvallend onzichtbaar en ongelukkig, defensief kan men hem niets verwijten, ben wel benieuwd naar wat die nieuwe gaat brengen ( wie hier zo enthousiast is over Wolke zen invalbeurt, zag hem voornamelijk de bal slecht kaatsen/kwijtspelen). Botaka liet zich defensief een paar keer ringeloren, maar heb me aanvallend minder dan anders gestoord aan zijn dribbels die nergens naar toe gaan EN heb hem eens een goeie voorzet zien trappen :clap:

Op het middenveld viel Asamoah een beetje tegen in vergelijking met anders, werd snel onder druk gezet en verloor zo paar keer het balbezit op gevaarlijke plekken. Kamada leek lager te spelen dan anders maar werkte voor de ploeg. Niet zijn beste positie echter, en dus ook niet zen beste match.

De Sart vond ik goed meevallen vandaag ( ben normaal niet zo een fan) maar leek dood te zitten in de tweede helft... Jammer genoeg ook geen vervangopties op de bank... Sankhon hield Trossard bij momenten goed uit de match, meer kan men van die jongen ook niet verwachten na zo lang niet gespeeld te hebben, maar om een vaste plek te veroveren zal het toch beter moeten ( in balbezit was hij ook echt geen meerwaarde)

Boli was sterk, maakte voorin vaak de juiste beslissing ( mag vaker!) hield Dewaest en Aidoo goed aan de praat en scoorde een prachtige goal, voor mij de beste Truienaar op het veld vandaag
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Al bij al een povere wedstrijd waar meer inzat ondanks we een ganse match met tien speelde.
Vandaag zie je duidelijk waarom sommige vervangers ondanks hun inzet toch wekelijks naast de boot vallen.
De tegendoelpunten tweemaal zelf ingeleid door verkeerd instap en dom balverlies van onze balvirtuoos .Jammer dat Boli
de enige uit gevoetbalde kans verkwanseld ,maar speelde een sterke wedstrijd.Hadden we geen ganse match met 10 gespeeld (Desart) weer overal
geweest en overal te laat en iets vroegere wissel (s) had er zeker puntengewin ingezeten. Jammer !.......
Net zoals de wedstrijd op Genk laat de uitslag 'beter ' vermoeden dan het was . ;)
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Dreke »

De rellen na de match zijn niet goed te praten. Maar het wordt tijd dat voetballers ook eens voor hun verantwoordelijkheid geplaatst worden. Dat geldt ook voor de stewards, voor wie ik nochtans respect heb. Als ik één stap verkeerd zet, nemen ze me alles af. Die vlag terug gaan geven, is niet het juiste signaal. Ik vraag me wel af of de mot nog niet in dat derbyzege spandoek zat...

Ik blijf de Noord tribune een gedrocht vinden. Bij die goal van Boli ziet enkel de eerste rij die bal binnen gaan. Een dikke middelvinger aan bouwheer en architect.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Tompie »

Jammer van de rellen inderdaad. Trossard (als die niet kon voetballen werd het wellicht een beschutte werkplaats voor die jongen, echt intelligent kan je hem moeilijk noemen) gooit nog wat olie op het vuur en mag daarvoor best op het matje worden geroepen.

Maar die amokmakers hadden dit hoogstwaarschijnlijk ook wel gedaan zonder dat voorval.

Een ander aansluitend "groot probleem": een sfeergroep die zich meer en meer profileert als hooligans, ook in het stadion, en daardoor de sfeer net tegenwerkt. Je voelt dat steeds meer en meer mensen niet akkoord gaan met waar zij blijkbaar voor willen staan en daardoor ook afhaken bij het meezingen. Laat ons zeggen dat Sintruin-Maastricht of Sintruin hooligans niet bepaald de songs zijn waarmee je het stadion mee zal krijgen. Ofwel ben ik gewoon te oud aan het worden voor dat sfeervak...
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Franske
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2010, 09:31

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Franske »

Tompie schreef: Een ander aansluitend "groot probleem": een sfeergroep die zich meer en meer profileert als hooligans, ook in het stadion, en daardoor de sfeer net tegenwerkt. Je voelt dat steeds meer en meer mensen niet akkoord gaan met waar zij blijkbaar voor willen staan en daardoor ook afhaken bij het meezingen. Laat ons zeggen dat Sintruin-Maastricht of Sintruin hooligans niet bepaald de songs zijn waarmee je het stadion mee zal krijgen. Ofwel ben ik gewoon te oud aan het worden voor dat sfeervak...
Ik begin me daar ook meer en meer aan te storen. Allemaal in het zwart met een obligaat stukje geel/blauw?! Waar is de trots op onze kleuren? En dat dwepen met Haspengouw/Hesbania heb ik ook nooit begrepen, 95% van de aanwezigen voelt zich allicht Limburger en kan die discussie wel missen. Waar anders een machtige tifo verschijnt komt nu een veredeld spandoek. Ik heb al spijt van mijn 20 EUR donatie een aantal thuismatchen geleden. Soit, tijd voor "back to basics".
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Dreke »

Franske schreef:Waar is de trots op onze kleuren? En dat dwepen met Haspengouw/Hesbania heb ik ook nooit begrepen, 95% van de aanwezigen voelt zich allicht Limburger en kan die discussie wel missen.
Ah, is dat zo? Zonder onderbouwing is dat duimzuigerij.

Ik (spreek enkel voor mezelf) heb niks met iemand van Lommel. Limburg doet mij niks. Nada. Net als iemand van Tienen niks heeft met iemand van Halle.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door KNRI »

Franske schreef:
Tompie schreef: Een ander aansluitend "groot probleem": een sfeergroep die zich meer en meer profileert als hooligans, ook in het stadion, en daardoor de sfeer net tegenwerkt. Je voelt dat steeds meer en meer mensen niet akkoord gaan met waar zij blijkbaar voor willen staan en daardoor ook afhaken bij het meezingen. Laat ons zeggen dat Sintruin-Maastricht of Sintruin hooligans niet bepaald de songs zijn waarmee je het stadion mee zal krijgen. Ofwel ben ik gewoon te oud aan het worden voor dat sfeervak...
Ik begin me daar ook meer en meer aan te storen. Allemaal in het zwart met een obligaat stukje geel/blauw?! Waar is de trots op onze kleuren? En dat dwepen met Haspengouw/Hesbania heb ik ook nooit begrepen, 95% van de aanwezigen voelt zich allicht Limburger en kan die discussie wel missen. Waar anders een machtige tifo verschijnt komt nu een veredeld spandoek. Ik heb al spijt van mijn 20 EUR donatie een aantal thuismatchen geleden. Soit, tijd voor "back to basics".
Vanwaar komt trouwens het 'Brigada Hesbania' concept? Vroeger Sector-L...daarna TSG...nu dit? Waarom?
Ik heb het gevoel dat de huidige groepering meer en meer 'cavalier seul' aant spelen is, en dat ze niet overslaan op de rest van het stadion. De Hooligan houding en haantjesgedrag kunnen we op Stayen missen als kiespijn...
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Brusselmans »

Ik hoop echt op PO1 .
Voor mij hoeft er zelfs geen enkel punt gehaald te worden, maar het is de enige kans nog dat een STVV-speler definitief kan afrekenen met Trossard door een stukske van dieje mongolenkop ergens voorgoed in het beton te spijkeren. Er echt zo hard op ingaan dat hij niet meer verder geraakt dan de bank van de laagste amateurliga !
Een Witselleke had ik in gedachten, maar dan met echt alles aan flarden.
:bat:

Zeer verdienstelijke wedstrijd van STVV, gezien de omstandigheden.
Op Cercle met dezelfde intensiteit, dan komt het goed.
Laat nu net dat de factor zijn waar ik echt geen goed gevoel bij heb.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door enrique »

Er moet een natuurlijke reactie op gang komen om dat gespuis uit uw sfeervak te gooien
En anders doe je maar alsof er niks gebeurt en laat je de boel escaleren
Dan weet je wat het resultaat zal zijn
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Jack »

Door opening autosalon helaas niks kunnen zien. Heb tot nu ook alleen nog maar de doelpunten kunnen zien.

Maar naar wat ik lees een derby waar we met opgeheven hoofd op terug kunnen kijken. Gestreden voor wat we waard zijn.
Straks de uitgebreide samenvatting eens bekijken.


Dat we onze reputatie een flinke deuk laten bezorgen door een bende marginalen uit Maastricht vind ik echt heel erg.
Dat er blijkbaar bij STVV een paar 16-jarige puistenkoppen zijn die zich graag associëren met zulk volk en zich er meer dan waarschijnlijk achter verschuilen om ook wat stoer te doen...dat is beschamend!
Dat is niet waar STVV voor staat!
Wat mij betreft zo snel mogelijk opsporen, billenkoek geven en terug bij mama op de zetel zetten.
PlayKe
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jan 2012, 00:02

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door PlayKe »

Hesbania... Iets waar ik wel degelijk trots op ben, aan die Brigada daarentegen daar begin ik mij steeds meer en meer te aan te ergeren. Zou trouwens wel eens willen weten wie die stenen nu juist gegooid heeft. Lees over die van MVV maar kan me moeilijk inbeelden dat er geen STVV hooligans (als we die al hebben...) bijwaren. Was gisteren best fier na ons bevochten resultaat, maar als je dan dat leest dan weet je al wat ze aandacht gaan geven in de gazetten.

Nog een vraagje aan de mannen van Brigada Hesbania? Wie van jullie is nu eigenlijk Capo? Want ik zie daar elke 10 minuten iemand anders in die kooi staan, iedereen lijkt dan daar nog te staan alsof het is van “hebt ge mij gezien”. Dit lijkt meer en meer op ene kleutertuin met een schreeuw voor aandacht.

God wat mis ik de tijd van onze 007 (Cederic) en Gabber toch...
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Jan Bulder »

Dat Capo gedoe afschaffen en gewoon inpikken op spontaan gezang, simpel.

Met 2-3 achter, nog 2 minuten te spelen en STVV in de aanval begonnen zij 'Racing Genk Hoerenzonen' te zingen.

Dan stopt het.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Vouch »

Schitterend gedaan van Boli, maar als de muur blijft staan wil ik de reactie van Stayen en het forum niet horen/lezen :D .

Wat die aanval betreft: hoort uiteraard niet ---> STRAFFEN AUB!
Het zal wel het resultaat zijn van die vlag van vorig jaar (kinderachtig), maar dan nog... Dit is er zover over...
Plaats reactie