Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door scoormachine »

Pure schande wat er zich gisteren heeft afgespeeld na de match....woon waar de bussen staan....een groepje van 50 crapullekes.....alles hebben ze naar die bussen gegooid...kasseien....klinkers die er bij mensen lagen voor hun oprit aan te leggen....verlichting.....daar alleen al hoop ik voor dat we beide niet in PO1 blijven......of we hebben het binnen een paar maanden terug voor......spijtig voor het voetbal....
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Jack »

scoormachine schreef:Pure schande wat er zich gisteren heeft afgespeeld na de match....woon waar de bussen staan....een groepje van 50 crapullekes.....alles hebben ze naar die bussen gegooid...kasseien....klinkers die er bij mensen lagen voor hun oprit aan te leggen....verlichting.....daar alleen al hoop ik voor dat we beide niet in PO1 blijven......of we hebben het binnen een paar maanden terug voor......spijtig voor het voetbal....
Blijkbaar ook kinderen in de bussen van Genk.
Dat wil je echt niet meemaken als je met je kleine een matchke wil meepikken.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door stvvilvoorde »

Eervol ten onder gegaan met een ploeg die op te veel plaatsen niet in de sterkste bezetting stond.
Bij de 2-1 effe dat gevoel van zou het, om dan iets te snel weer de 2-2 binnen te krijgen, die wederom voorafging door erg dom balverlies van Botaka.
Het was mooi geweest als die laatste kans van Wolke ook nog binnen gegaan was, want nu blijf je toch weer met lege handen achter.
Genk was in de tweede helft te sterk, maar eerste helft vergeet STVV de match toch af te maken.
Kamada was het eerste uur ook heel goed, maar deemsterde daarna echt weg.
Sankhon, fysiek sterk, kan ne bal afpakken, maar voetballend is dat één van de grootste rampen die ik ooit op Staaien aan het werk zag.
Sekine, veel fysiek, explosiviteit, maar mist overzicht, vooralsnog te onbesuisd, maar wel een kilometervreter.
Gele kaart van Garcia was onnodig, pakt soms iets te veel risico in zijn spel.
Asamoah werd duidelijk geviseerd door de tegenstander.
Boli en Kamada met voorsprong de beste mannen gisteren.
Het middenveld mistte duidelijk creativiteit gisteren.
Maar dan nog, ik had een afstraffing verwacht en tot 10 minuten voor tijd zag het er eigenlijk nog goed uit.
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Hallo-Tokyo »

Is de voetbalwet er ook voor de spelers ?
Wat als een speler ondanks verbod van stewards een provocerende aktie stelt die verregaande gevolgen uitlokt?
Stadionverbod ?
Boete ?
Schorsing ?

Wat zegt de wet ?
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door KNRI »

Hallo-Tokyo schreef:Is de voetbalwet er ook voor de spelers ?
Wat als een speler ondanks verbod van stewards een provocerende aktie stelt die verregaande gevolgen uitlokt?
Stadionverbod ?
Boete ?
Schorsing ?

Wat zegt de wet ?
Het was de keuze van de relschoppers om een steen in de hand te nemen. Triestig dat je niet kan nuanceren wat er op het veld gebeurd... Het vlagposten was er wat over, maar slechts part of the derbygame.

Langs de andere kant hoop ik dat de vuurwerkafstekers langs Genkse kant ook getraceerd kunnen worden. Ik zag een pijl in de hoofdtribune vliegen en dat is totaal onverantwoord. En Roland zal zijn plein opnieuw moeten laten herstellen vrees ik....
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Dreke »

Jan Bulder schreef:Met 2-3 achter, nog 2 minuten te spelen en STVV in de aanval begonnen zij 'Racing Genk Hoerenzonen' te zingen.

Dan stopt het.
Amen. Ze hebben totaal geen idee wat er leeft eens 10 meter voorbij het capo-platform. Spijtig, want het is echt wel mogelijk om de ultra stijl en de Staaien stijl met elkaar te verzoenen. Place m'as tu vu in voetbaltribune. Proficiat.
A loyal football fan only supports the shirt...
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door tweety »

Dreke schreef:
Jan Bulder schreef:Met 2-3 achter, nog 2 minuten te spelen en STVV in de aanval begonnen zij 'Racing Genk Hoerenzonen' te zingen.

Dan stopt het.
Amen. Ze hebben totaal geen idee wat er leeft eens 10 meter voorbij het capo-platform. Spijtig, want het is echt wel mogelijk om de ultra stijl en de Staaien stijl met elkaar te verzoenen. Place m'as tu vu in voetbaltribune. Proficiat.
Ik heb helemaal niks met dat ultra gedoe. Nen hoop aanstellerij. Zoals ik voor de match al zei: Zijn ze er toe in staat ?
Niet dus.
Dan nog liever de Engelse manier of gewoon het oude Staaien. Gisteren af en toe te horen, maar veeel te weinig.
En dan na de match nog eens wat bussen gaan aanvallen ?
Sukkels...

Trossard... Van moe is ter, wor.. Arrogant sopvolk.. :vomit:
Franske
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2010, 09:31

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Franske »

Zalig was wel de reactie van Noord op de Forza R*cing van de bezoekers. 1x massaal terugroepen en het was gedaan. Dat hadden ze niet verwacht precies ;-)

Sekine vond ik trouwens tegenvallen. Liep wel veel maar worstelde constant met de bal. Kreeg nog mooie pass door het centrum en treuzelde dan te lang. Idem voor Sankhon. Het is duidelijk waarom die jongens op de bank zitten. Pol, Kamada & Boli wel allen sterk. Yamada kon zeker eerste helft vlot mee tegen dat goeie middenveld van G*nk. Die Berge trouwens... wat een voetballer!
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Vouch »

Dreke schreef:
Franske schreef:Waar is de trots op onze kleuren? En dat dwepen met Haspengouw/Hesbania heb ik ook nooit begrepen, 95% van de aanwezigen voelt zich allicht Limburger en kan die discussie wel missen.
Ah, is dat zo? Zonder onderbouwing is dat duimzuigerij.

Ik (spreek enkel voor mezelf) heb niks met iemand van Lommel. Limburg doet mij niks. Nada. Net als iemand van Tienen niks heeft met iemand van Halle.
Ge kiest net de verkeerde gemeente om uw punt te maken, voor de Lommelaren zijn de Limburgers "de Luiksen", nog een restant van een klein 200 jaar geleden toen zijn Brabanders waren :D .

Wij aan onze kanten (Bilzen-Hoeselt-...) voelen ons op en top Limburger, maar ik weet dat dat in Sint-Truiden idd anders is, daar zal de geschiedenis (Loon-Luik) ook wel wat mee te maken hebben.
de Jos
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 jul 2015, 02:30

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door de Jos »

Mooie derby met alles erop en eraan. Of toch toch misschien niet helemaal.

Match op zich vond ik zeer degelijk. Zalig hoe Boli erin slaagde die bal zo laag over de grond te houden, zodat de Genkse muur er los over sprong. Dit ga ik echt herinneren tot ik begin te dementeren. Persoonlijk voor mij van dezelfde orde als de 7-0 tegen Lokeren (toen de duivenkoten er nog stonden) of de grote overwinningen tegen Club in de jaren na de millenniumwissel.

De enige smet vind ik alleen die puistenkoppen die met stenen hebben liggen gooien. Als ge wilt batteren met de tegenstander, spreek dan vooraf of nadien ergens af op een afgelegen plek waar ge niemand stoort die met dat gedoe niks te maken wil hebben. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat degenen die hieraan hebben meegedaan niet alleen strafrechtelijk gesanctioneerd zullen worden, maar ook door de eigen 'harde kern' eens hardhandig worden aangepakt.Als je jezelf als 'Brigada' wil profileren, dan moet ge er u ook naar gedragen...
Laatst gewijzigd door de Jos op 19 jan 2019, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door STimVV »

Je voelt dat er een kloof aan het ontstaan is tussen de zogezegde sfeergroep en de rest van Stayen. Ze hebben elkaar nochtans nodig.
Je kan het de mensen moeilijk kwalijk nemen dat ze zich distanciëren van de manier waarop ze zich tonen. Gisteren merkte ik aan mezelf ook voor de 1e keer dat het me irriteerde. (Omwille van wat hierboven al gezegd is.) Ik vereenzelvig me alvast niet met hen. Volgende keer kunnen ze hun "yellow-blue-army"-respons ook in hun hol steken. Hun groepje zal ook niet groeien, wie wil daar nu deel van uit maken?
Wat er gebeurde na de match met de bussen zal die kloof enkel groter maken. Of die jongens er iets mee te maken hebben of niet maakt zelfs niet uit. Spijtig voor hen die het ook veroordelen, maar de perceptie is negatief. Slecht bezig Brigada marginalia.
Amzu
Berichten: 226
Lid geworden op: 23 jun 2011, 23:36

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Amzu »

wij aan onze kanten (Bilzen-Hoeselt-...) voelen ons op en top Limburger, maar ik weet dat dat in Sint-Truiden idd anders is, daar zal de geschiedenis (Loon-Luik) ook wel wat mee te maken hebben.[/quote]

Niet veralgemenen aub. Ik wil hier zeker geen polemiek over starten, maar ik ben zelf van Bilzen en voel me hélemaal niet Limburgs, wel Haspengouwer.
Verrekeskop
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 apr 2015, 13:06

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door Verrekeskop »

Franske schreef:
Tompie schreef: Een ander aansluitend "groot probleem": een sfeergroep die zich meer en meer profileert als hooligans, ook in het stadion, en daardoor de sfeer net tegenwerkt. Je voelt dat steeds meer en meer mensen niet akkoord gaan met waar zij blijkbaar voor willen staan en daardoor ook afhaken bij het meezingen. Laat ons zeggen dat Sintruin-Maastricht of Sintruin hooligans niet bepaald de songs zijn waarmee je het stadion mee zal krijgen. Ofwel ben ik gewoon te oud aan het worden voor dat sfeervak...
Ik begin me daar ook meer en meer aan te storen. Allemaal in het zwart met een obligaat stukje geel/blauw?! Waar is de trots op onze kleuren? En dat dwepen met Haspengouw/Hesbania heb ik ook nooit begrepen, 95% van de aanwezigen voelt zich allicht Limburger en kan die discussie wel missen. Waar anders een machtige tifo verschijnt komt nu een veredeld spandoek. Ik heb al spijt van mijn 20 EUR donatie een aantal thuismatchen geleden. Soit, tijd voor "back to basics".
F*U*C*K LIMBURG. Blijf maar allemaal braaf blaten bende schapen. G*nk heeft het genoeg uitgehangen, nu ze met hun grote bek wat straatmeubilair in hun smurfenbussen gekeild krijgen gaan ze janken bij de pers. Je zaait wat je oogst, geen medelijden mee.
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door omeloe »

Verrekeskop schreef: F*U*C*K LIMBURG. Blijf maar allemaal braaf blaten bende schapen. G*nk heeft het genoeg uitgehangen, nu ze met hun grote bek wat straatmeubilair in hun smurfenbussen gekeild krijgen gaan ze janken bij de pers. Je zaait wat je oogst, geen medelijden mee.
Dit is een verwerpelijke mening , te verwachten van e verreke !
PlayKe
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jan 2012, 00:02

Re: Speeldag 22: STVV - Genk (18.01.2019 - 20u30)

Bericht door PlayKe »

Verrekeskop schreef:F*U*C*K LIMBURG. Blijf maar allemaal braaf blaten bende schapen. G*nk heeft het genoeg uitgehangen, nu ze met hun grote bek wat straatmeubilair in hun smurfenbussen gekeild krijgen gaan ze janken bij de pers. Je zaait wat je oogst, geen medelijden mee.
Prachtig, het nog goedpraten ook... :gek:

Dit is zelfs geen hooliganisme meer, dit is poging tot doodslag! Hopelijk worden ze allemaal opgepakt en voor 5 jaar in de cel gestoken! En of dit nu Genk is of eender welke andere ploeg dit is kan NOOIT door de beugel. Wat als een kind van 12 jaar zo ene steen tegen zijn kop kreeg en er aan gestorven was?

Gisteren onze goede naam serieus bezoedeld door een paar f*cking onnozelaars! :fuckyou:
Plaats reactie