Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Bericht door Tompie »

Morgenavond rolt de bal al opnieuw. STVV neemt het dan op in en tegen Charleroi.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Bericht door STVVninof »

Geen Legear, Bezus, Turay en Kotysch in de selectie.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Bericht door STimVV »

Het was gewaagd van Brys om voor Acolatse te kiezen ter vervanging van DeNorre tegen Club Brugge.
Vooral verdedigend was dat toch een risico. Maar die deed dat eigenlijk super. Ik vond eigenlijk zelfs dat hij een meerwaarde was tov Casper. Benieuwd of Brys het op verplaatsing ook aandurft. Daar gaat meer ruimte zijn en dan zou hij aanvallend het verschil wel kunnen maken, hetgeen Casper en Botaka te weinig doen.

Ik vond ook de wissel Botaka-Legear van veel lef getuigen. We eindigden de match met Buya en Legear op de "back"-posities.
Het is nu ook meteen duidelijk dat Brys Ceballos NIET ziet als alternatief op de linker flank. Hij verkoos daar Acolatse en Buya.
Spijtig, want ik denk nog altijd dat dit z'n beste positie zou zijn in het huidige systeem.

Ik verwacht gewoon dezelfde ploeg. Die 11 verdienen dat ook na de match van zaterdag.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Bericht door Tompie »

We moeten leren om de flanken beter te benutten. Misschien hebben we daar momenteel onvoldoende kwaliteit, dat is mogelijk.

Die 11 die tegen Brugge zijn begonnen, wie brengt er daar diepgang? Boli, Kamada, De Sart, Asamoah, Endo, Botaka .. zijn allemaal spelers die de bal bij voorkeur in de voet krijgen. Enkel Acolatse durft al eens op snelheid diepgang zoeken. Op die manier creëer je moeizaam kansen. Zonder die flaters van Brugge zouden we ook gewoon onverdiend verliezen.

Een Legear, niet geselecteerd, is iemand die tegen de flank blijft plakken en goede voorzetten kan geven. Een van de weinige in onze kern die dat kan. De snelheid is er vanaf, maar hij heeft wel dat "directe" in zijn spel wat we anders missen.

Je moet er eens op letten hoe open onze flanken liggen als we aanvallen, aan zowel de linker-als rechterzijlijn is er soms een strook van 15 meter waar niemand loopt. Ze staan allemaal centraal te breien op een hoopje. Met Ceballos bracht Brys er zo nog eentje extra op tegen Brugge. Niet toevallig was het die ene invaller die dat niet doet, Legear, die voor de gelijkmaker zorgde. Voor de rest was Legear zwak bij zijn invalbeurt, daar niet van.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Bericht door Mikman »

STimVV schreef:Het was gewaagd van Brys om voor Acolatse te kiezen ter vervanging van DeNorre tegen Club Brugge.
Vooral verdedigend was dat toch een risico. Maar die deed dat eigenlijk super. Ik vond eigenlijk zelfs dat hij een meerwaarde was tov Casper. Benieuwd of Brys het op verplaatsing ook aandurft. Daar gaat meer ruimte zijn en dan zou hij aanvallend het verschil wel kunnen maken, hetgeen Casper en Botaka te weinig doen.
Je kan Casper ook op rechts zetten ipv Botaka, hoewel Brys Botaka heel hoog heeft zitten en dat niet meteen van plan lijkt. Als je dan Bezus nog eens op de plaats van De Sart kan zetten wanneer hij weer fit is ( dus morgenavond gaat dat niet) , dan heb je toch wel een kwaliteitsinjectie. Dan heb je enkel in de spits nog een upgrade nodig voor de basiself.


---------------------Steppe--------------------

---------Tomiyashu----Teixeira---Garcia-----

De Norre-----Asamoah----Endo------Acolatse

--------------Bezus-------Kamada--------------

-------------------Boli------------------------

Maar voor morgen verwacht ik ook dezelfde basiself als eergisteren. Tenzij De Norre fit genoeg bevonden wordt en Brys hem verkiest boven Acolatse.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Bericht door Brusselmans »

Decompressie na een topmatch ...
Perbet ...

Ik vrees, ondanks het feit dat we vaak met punten terugkeren uit Charleroi ...
moanverke
Berichten: 314
Lid geworden op: 26 jul 2011, 18:27

Re: Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Bericht door moanverke »

Brusselmans schreef:Decompressie na een topmatch ...
Perbet ...

Ik vrees, ondanks het feit dat we vaak met punten terugkeren uit Charleroi ...

Just... Perbet, da kurre scoort altèid teige oos :headbang: :bat:
The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does. Phil Woosnam - Welsh soccer player and manager.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Bericht door toyotacorolla »

Vandaag niet. :toppie:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Bericht door Jacques »

Als het de 1-3 is, mag hij die maken van mij. ;)

Tijd om de knop om te draaien na de match tegen Brugge. We onthouden het dik verdiende punt en vergeten even dat we daar twee lucky goals voor nodig hadden, maar ook (half, helemaal of niet, kies maar) genaaid werden door de scheids/VAR. We spelen voor die 6de PO1 plaats en dus mogen we niet te lang blijven stilstaan bij de vorige match(en). Op Charleroi betekent voor ons vaak degelijk tot goed spelen, ook regelmatig punten pakken, maar voor een makkelijke wedstrijd op Charleroi, denk ik dat we toch een tijd terug moeten gaan in de geschiedenis. Dat Charleroi dit seizoen wisselvallig acteert, maakt het niet makkelijker om voorspellingen te doen. Hopelijk was hun recente Mazzu time tegen Zulte geen keerpunt en blijft het nog even op en af gaan bij hen, met vanavond een "af".

Benieuw wat Brys met De Norre zal doen vanavond.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Bericht door Tompie »

De laatste overwinning van STVV in Charleroi dateert van in 2005, 0-1 via Stolica. Toch al lang geleden dus ... Sindsdien wel een aantal gelijke spelen en enkele nederlagen. De periode dat we daar regelmatig wonnen dateert van nog langer geleden.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
nippy
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 jun 2016, 12:41

Re: Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Bericht door nippy »

God ja stolica! Was dat geen huurling van Bergen
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Bericht door Dreke »

nippy schreef:God ja stolica! Was dat geen huurling van Bergen
Nee nee, die was gewoon eigendom van STVV. Daarna speelde hij bij Bergen.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Bericht door lindoke »

Het is me echt opgevallen dat Asamoah veel duidelijker zijn stempel kan drukken als Bezus er niet bij is. Ik vond hem echt goed tegen Brugge. Ik had graag zijn pass accuracy willen zien. ik denk dat die wel best hoog ligt.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Bericht door Henri is de man »

lindoke schreef:Het is me echt opgevallen dat Asamoah veel duidelijker zijn stempel kan drukken als Bezus er niet bij is. Ik vond hem echt goed tegen Brugge. Ik had graag zijn pass accuracy willen zien. ik denk dat die wel best hoog ligt.
Verloor nochtans in de eerste helft verschillende keren de bal op een cruciale plaats
Mij viel op het middenveld vooral Endo op in positieve zin zaterdag - de vorige wedstrijden was het wisselvalliger

En ik las hier ergens dat Kamada zijn fysiek beter moet ??? Die heeft anders serieus wat afgelopen, en bleef ook lopen.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 13: Charleroi-STVV (30.10.2018 - 20u30)

Bericht door tweety »

Pfff desart zuigt toch ook weer serieus de stenen uit de grond. Werkelijk nog niks goed gedaan..
Plaats reactie