Speeldag 10 : STVV-Moeskroen, zat. 6/10, 20.00 u.

Alles over de wedstrijden van STVV
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 10 : STVV-Moeskroen, zat. 6/10, 20.00 u.

Bericht door toyotacorolla »

Eerste helft stand 1-1. Zwakke, weinig begeesterende bedoening.
Henkie-1984
Berichten: 263
Lid geworden op: 22 jul 2017, 19:28

Re: Speeldag 10 : STVV-Moeskroen, zat. 6/10, 20.00 u.

Bericht door Henkie-1984 »

Eindelijk Boli! Weer een sterke match van hem. Met de afgekeurde mee geteld toch al zijn 3de of 4de goal. [WINKING FACE]
De tactische zet vd trainer maakte vandaag wel weer het verschil!
Kamada sterke match, Bezus wat minder vandaag. Asamoah sterke match. De Sart eerder wisselvallig, Endo kwam hem goed vervangen.
Op basis vh laatste kwartier wel een verdiende overwinning, maar het had ook wel anders kunnen lopen.
Sterke VAR vandaag!
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Speeldag 10 : STVV-Moeskroen, zat. 6/10, 20.00 u.

Bericht door STVVninof »

Ik vond het toch serieus bibberen. Met wat meer koelbloedigheid van Moeskroen staan we 1-2 achter. Voor de eerste keer vond ik onze verdediging soms wijfelend... Bezus en desart zwak vandaag. Botaka ook weer paar keer rergerlijk balverlies.
Kamada zeker niet slecht en een goede invalbeurt van Endo. Hopelijk is Boli ook vertrokken. Nu Oostende nog punten laten liggen en morgen standard en Gent

Het deed ook plezier de tribunes wat voller te zien zitten.
Laatst gewijzigd door STVVninof op 06 okt 2018, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 10 : STVV-Moeskroen, zat. 6/10, 20.00 u.

Bericht door toyotacorolla »

Moeskroen toch een taaie tegenstrever.
3 punten zijn binnen. :beer: :beer: :beer:
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 10 : STVV-Moeskroen, zat. 6/10, 20.00 u.

Bericht door smol »

laten we beginnen met het positieve ! Andere jaren zouden we dergelijke wedstrijd nooit gewonnen hebben :)
Al bij al nog een verdiende overwinning vind ik persoonlijk.
Bij STVV waren vooral Bezus & De Sart zwak, deze laatste was zelfs heel zwak. Een raadsel waarom De Sart er zo lang mocht blijven staan van Brys.
Kamada nog niet volledig fysiek in orde maar een heel slimme voetballer, daar gaan we nog plezier aan beleven.
Boli wederom een sterke wedstrijd eindelijk beloont met een goaltje !
Onze verdedigers hadden meer dan de handen vol met de stevige spits Pierrot die me wel kon bekoren (landgenoot van Nazon).
Nog een pluim voor Asamoah voor het heel goed positie kiezen voor de grote tegenkans 10' voor het einde na een hoekschop van ons. Hier red Asamoah ons die trouwens één van de betere was !
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 10 : STVV-Moeskroen, zat. 6/10, 20.00 u.

Bericht door Bartman »

Botaka : rotslecht en ergerlijk tot en met. Wordt met de week nog erger
De Sart : gewoon slecht
De Norre : gewoon slecht
Bezus : slechtste match in maanden

Op niveau : Steppe, Tomi, Asamoah !, Kamada

Goede invalbeurt van Endo en eigenlijk was zelfs Jona enkele keren gevaarlijk. Het geeft aan hoe kapot die van Moeskroen gezeten moeten hebben ...
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 10 : STVV-Moeskroen, zat. 6/10, 20.00 u.

Bericht door Brusselmans »

Het was geen spektakel, maar het resultaat waar ik op gehoopt had is er, en al de rest is praat voor de vaak !
Kantelpuntmatch met het oog op het herstel van de geest van Stayen.
Ook nog in opbouwfaze, maar dat komt wel goed.
Brusselmans zijne zeldzame vrije zaterdag was best te pruimen, daar hoog in C !

27/10 ... Kom maar af Bruhhe ! Tegen dan is het beest helemaal wakker !

Dank U wel Japannerkes voor de goede zorgen !

Ah ja ....Assamoah snel vastleggen voor langere tijd ! DOEN !
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 10 : STVV-Moeskroen, zat. 6/10, 20.00 u.

Bericht door Vouch »

Brys wint de match met de wissels van Endo en Legear. Vooral die van Legear had ik zelf nooit gedaan, dus goed gezien! Dat zijn we niet gewend, een trainer die de match kan doen kantelen in onze richting...
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 10 : STVV-Moeskroen, zat. 6/10, 20.00 u.

Bericht door Mikman »

Brusselmans schreef:Het was geen spektakel, maar het resultaat waar ik op gehoopt had is er, en al de rest is praat voor de vaak !
Kantelpuntmatch met het oog op het herstel van de geest van Stayen.
Ook nog in opbouwfaze, maar dat komt wel goed.
Brusselmans zijne zeldzame vrije zaterdag was best te pruimen, daar hoog in C !

27/10 ... Kom maar af Bruhhe ! Tegen dan is het beest helemaal wakker !

Dank U wel Japannerkes voor de goede zorgen !

Ah ja ....Assamoah snel vastleggen voor langere tijd ! DOEN !
Asamoah ligt nog 3,5 jaar onder contract ( tekende begin vorig seizoen voor 3 seizoenen met optie op nog 2 ) , dus geen reden om contract al te verlengen. Goed werk van Bormans dus eigenlijk ;)

Had toch de indruk dat het stadion ( naar huidige maatstaven ) relatief goed vol zat. Weliswaar ook via acties, maar dat maakt niet uit. De mensen moeten terug komen en weer van Stayen proeven, dat is het voornaamste. Ik zag op een affiche dat men tegen Brugge ook een familie-actie gaat doen, meer info zou binnenkort volgen.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 10 : STVV-Moeskroen, zat. 6/10, 20.00 u.

Bericht door Dreke »

Moeskroen is in de eigen val getrapt. Het was het eerste kwartier duidelijk wat hun plan met Bezus was, zijn reputatie kennende: kort en scherp op hem verdedigen en bij elke fout van hem er een dikke schep bovenop doen. Het resultaat was omgekeerd. Zo moet dat.

Familie-actie op zondagavond? Ok...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 10 : STVV-Moeskroen, zat. 6/10, 20.00 u.

Bericht door Tompie »

Ik zei het al bij de rust: een typische wedstrijd waarin Legear als invaller belangrijk kan zijn.

Legear brengt dit team echt wel iets bij wat het mist: meer doelgerichte acties, minder gebrei. Hij speelt veel efficiënter dan onze andere aanvallend ingestelde spelers. Hij bleef ook perfect tegen de lijn plakken. Ondanks dat hij niet meer van de snelste is (maar nog steeds een 'valse trage') brengt hij toch diepgang.

Ook dik tevreden voor Boli die zijn goede wedstrijd bekroont met een doelpuntje. Steppe houdt ons aan de overzijde enkele keren overeind. We gaven toch wel veel meer weg dan de voorbije weken, dat is ook de verdienste van Moeskroen dat lang niet zo slecht was.

Positief is dat wanneer een Bezus absoluut niet draait, er toch gewonnen wordt. Ook De Sart was zeer zwak gisteren. Kamada is een leuke voetballer maar ook alweer iemand die graag in de bal komt. Bij Bezus heb ik soms ook het gevoel dat hij té veel ballen op wil eisen, waardoor de andere spelers in feite zich beperken tot het aanspelen van Roman. We zijn dan te afhankelijk terwijl we dat niet hoeven te zijn. Viel me ook op dat enkele spelers veel meer initiatief namen toen Bezus er niet bij was tegen Antwerp.

Het blijft ook jammer dat Turay zich momenteel niet door kan zetten, snelheid is toch iets dat ontbrak gisteren in de basiself. Ik hoop dat Brys hem toch op scherp krijgt tegen de terugronde, zodat we wat alternatieven hebben als Boli een terugval krijgt of niet in de wedstrijd zit.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 10 : STVV-Moeskroen, zat. 6/10, 20.00 u.

Bericht door Tompie »

Dreke schreef:Moeskroen is in de eigen val getrapt. Het was het eerste kwartier duidelijk wat hun plan met Bezus was, zijn reputatie kennende: kort en scherp op hem verdedigen en bij elke fout van hem er een dikke schep bovenop doen. Het resultaat was omgekeerd. Zo moet dat.

Familie-actie op zondagavond? Ok...
STVV-Club Brugge is gewoon op zaterdag hoor (27 oktober - 20u30).
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 10 : STVV-Moeskroen, zat. 6/10, 20.00 u.

Bericht door enrique »

Brusselmans schreef: Ah ja ....Assamoah snel vastleggen voor langere tijd ! DOEN !
Ik zou eerder mijn pijlen richten op Da...ichi Kamada
Competitie is nog maar 1/3 ver
Maar heeft toch al flitsen laten zien
Of hebben ze hem voor 2 seizoenen gehuurd ?
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 10 : STVV-Moeskroen, zat. 6/10, 20.00 u.

Bericht door vdl »

Nodige overwinning wil je je plaats bovenin pakken.
Mooi was het weliswaar niet,daarvoor vertragen Bezus en Botaka het spel ook teveel en waren er teveel onzuiverheden.
Asamoha is inderdaad belangrijk,toen ik dat hier een match of zes geleden poste dat hij in de ploeg moest,weed er nog om gelachen, nu bewijst hij zijn plaats te verdienen.
Volgende week Kortrijk, word toch iets anders,een ploeg die makkelijk scoort en heel wat aanvallend talent heeft.
Daar iets halen en Brugge kan een warm onthaal verwachten.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 10 : STVV-Moeskroen, zat. 6/10, 20.00 u.

Bericht door Jacques »

Moeilijke wedstrijd uiteindelijk verdiend afgesloten met een overwinning.
Ondanks de terechte penalty en rode kaart was Moeskroen eigenlijk de gevaarlijkste ploeg in de eerste helft. Bij ons was het allemaal zeer rommelig in de eerste helft. Eerst al te slap begonnen aan de match en nadien door slechte passes niet in de flow geraakt. De 1-1 van hun kant was simpelweg verdiend. De beste man in de eerste helft bij ons was Steppe. Dat zegt voldoende. Er zijn nog niet veel matchen geweest waarin we zoveel kansen weggaven.
De tweede helft startten we met meer drive, maar met nog altijd veel moeilijkheden om de openingen te vinden. Ik denk dat we zeker tien keer geprobeerd hebben om door het centrum te combineren, waar we dan telkens vastliepen in een trechter. Het kantelpunt waren de wissels van Legaer en Endo. Door hoog en breed te gaan staan, trok Legaer de back van Moeskroen meer naar buiten, waardoor in het centrum meer ruimte ontstond. Door de inbreng ven Endo, kon Asamoah een rij hoger het spel gaan verdelen en hij deed dat zeer goed. In zijn goede dagen is "Sammy" Asamoah een plezier om naar te kijken. Daardoor kwamen de openingen en kansen er wel en vanaf dan was ik er vrij zeker van dat we het laken nog naar ons toe zouden trekken. Zeer tevreden voor Boli dat hij de 2-1 op het bord kon zetten nadat de doelman van Moeskroen eerst nog een sterke redding in huis had op de kopbal van Teixeira. De tweede penalty was terecht, maar wel erg laat nadien nog teruggekomen (leek me nog een stukje langer dan het afgekeurde doelpunt op Beveren). Kamada is met zijn 3de doelpunt momenteel topschutter als ik het goed heb.

Dat maakt 13/15 na een wedstrijd die we, zoals smol opmerkt, andere jaren haast zeker niet gewonnen zouden hebben. Dat maakt amper 1 verlieswedstrijd na 1/3de van de competitie en dan nog met een chancegoal in de toegevoegde tijd. We glijden mee met de top 6 en ik heb het gevoel dat dit nog altijd niet het beste STVV is. Dat doet het beste verhopen. Ook positief is dat de tribunes terug wat voller oogden, ook zonder de jeugdspelers. De supporters komen niet per duizend terug, eerder per honderd, of misschien zelfs maar per 50. Het is een werk van lange adem, maar langzaam maar zeker timmeren we aan de weg terug. Om even het motto van de Philadelphia 76'ers te lenen: trust the process!
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie