Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Alles over de wedstrijden van STVV
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door omeloe »

Halenaar schreef:
vdl schreef:Al dat opgehemel van Bezus,was de slechtste man bij ons.
Van al de waanzin die jij al gepost hebt steekt dit er toch wel bovenuit. Misschien eens aan denken om een andere sport te gaan bekijken?
Er was wel veel afval in zijn spel , maar dit geldt in feite voor de wedstrijd van beide ploegen .
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door Mikman »

Zonder die onfortuinlijke tegengoal op Standard in de 94e minuut stonden we nu zelfs op een PO1-plaats.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door Brusselmans »

Deze overwinning bezie ik toch als een stunt hoor.

In de orde van winnen op Anderlecht, Genk, Standard. Alleen spreekt Gent hier niet zo aan.
Winnen op Brugge zet ik er bewust niet bij. Met 17 tegen 10 gaat dat nooit lukken
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door STVV-fan »

@ Enrique: na de match thuis tegen Lokeren zou Buya er de kantjes vanaf lopen op training. Tactisch is er ook nog wat werk aan en dan vind ik het knap dat Brys hem, ondanks het prijskaartje, toch niet selecteert.

Kamada. Efkes de speler uitkappen zegt em, met een flair alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Boli waande zich ook even Ronaldo/Messi. Balletje over de speler willen wippen... In plaats van man af te houden en met rechts te vlammen. Verdienstelijk, maar o zoveel kansen nodig.

Bezus ga je tegen Antwerp missen voor de duelkracht op het middenveld. Maarja, toch al blij dat de VAR niet bij een "spookfase" is moeten tussenkomen
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door the fan »

Volgende week zonder Bewus, an zie je het verschil!
Heeft een rara speelstijl en het is op heerbandje (2x geel te licht) maar o zo belangrijk... Topper!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door Jacques »

Drie gouden punten gisteren. Gezien er veel andere ploegen op een gelijkspel bleven steken, doen we een zaakje dit weekend. Tactisch sterk gespeeld hoor, al zakten we bij momenten wel erg diep in, als er een Gentenaar met de bal aan de voet het middenveld overstak. Uiteindelijk pakken we voor een stuk ook het tegendoelpunt door zo diep in te zakken dat Bronn moederziel alleen aan het penaltypunt opdook. Toen vreesde ik even dat Gent nog meer druk zou ontwikkelen en erover zou gaan, maar dat bleek niet het geval te zijn. Gent kon geen versnelling hoger meer en wij hielden relatief makkelijk stand door een prima organisatie. Je kan van Brys en zijn selecties zeggen wat je wil, tactisch staat het vaak goed. Goede match van Pol Garcia ook. Je zag aan niets dat hij zijn debuut maakte. Meteen kunnen ook de speculaties rond Kotysch, als zou de staf hem bewust willen tegenwerken/buitenwerken, stoppen. We hebben gewoon veel goede centrale verdedigers. Met Mmaee zit er nog eentje in de wachtkamer.
Tot aan zijn doelpunt deed het bij Kamada veel pijn aan de ogen. In die mate dat ik dacht "had toch Endo gebracht", maar ja, dan kapt hij effen twee man uit en knalt de bal in het dak van het doel. Door het belachelijke rood voor Bezus zal hij tegen Antwerp misschien wel aan de aftrap komen. Door zijn manier van spelen flirt Bezus regelmatig met geel/rood, maar gisteren lag het wel voor een groot stuk aan Boterberg. De tweede gele kaart was belachelijk. Eerder in de match kreeg ook Teixeira al een belachelijke gele kaart nadat Koita van Gent op hem liep en hij gewoon bleef staan...Als ze je daarvoor al geel gaan geven, wordt het wel heel moeilijk om geen schorsingen op te lopen.
Soit, na een wat aarzelende start, begint het er met 6/6 stilaan goed uit te zien. Tegen Antwerp wordt het komende zaterdag een harde strijd, maar als we die match winnen, zou de trein wel eens helemaal vertrokken kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door Jacques op 17 sep 2018, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door Jack »

Lekkere overwinning zeg! Proficiat aan iedereen!

Tompie, ja Boli is bij de beteren. Op zich niks op te merken over zijn spel en zijn inzet.
Je hebt ook verschillende soorten spitsen, je hebt er die veel bijdragen aan het spel, minder scoren,...en er die alles binnentikken door op de juiste plaats te staan,...die uit het niks zelf een actie kunnen maken en scoren,...

Maar we mogen, ondanks het goede spel, verdorie toch wel zeggen dat het aantal missers van Boli toch echt wel niet meer kan voor iemand die in de spits staat!? Sorry hoor, maar hij heeft al 3 onbegrijpelijke missers op zijn rekening op die paar matchen. Dat mag gerust gezegd worden.
Zolang de mensen daarnaast ook blijven inzien dat hij momenteel zeker zijn plaats verdient en weegt op een verdediging.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door AirMontella »

Jack schreef:Lekkere overwinning zeg! Proficiat aan iedereen!

Tompie, ja Boli is bij de beteren. Op zich niks op te merken over zijn spel en zijn inzet.
Je hebt ook verschillende soorten spitsen, je hebt er die veel bijdragen aan het spel, minder scoren,...en er die alles binnentikken door op de juiste plaats te staan,...die uit het niks zelf een actie kunnen maken en scoren,...

Maar we mogen, ondanks het goede spel, verdorie toch wel zeggen dat het aantal missers van Boli toch echt wel niet meer kan voor iemand die in de spits staat!? Sorry hoor, maar hij heeft al 3 onbegrijpelijke missers op zijn rekening op die paar matchen. Dat mag gerust gezegd worden.
Zolang de mensen daarnaast ook blijven inzien dat hij momenteel zeker zijn plaats verdient en weegt op een verdediging.
Boli is een type spits zoals Owusu van Antwerp dat is. Missen met periodes de grootste kansen en andere momenten vliegt alles erin.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Ik vond Bezus gisteren uitermate zwak in vergelijking met de vorige wedstrijden,(ik ben wel fan van Bezus)
tweede helft helemaal geen bal meer geraakt,ik ben benieuwd voor zaterdag,
geen Ceballos die in de weg kan lopen .....we zullen zien wat dat geeft.
In elk geval gouden punten gehaald. Boli heeft zich uit de naad gelopen,vandaar ocharme zijn gestuntel op doel,soms is het zelfs lachwekkend,
maar dit word dan gecompenseerd door zijn grote inzet, het ergste is dat je goals moet maken o
m een match te kunnen winnen.
Uitvoetballend heb ik al veel beter gezien dan gisteren. Het zal zaterdag andere koek zijn ! :stvv:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door STVVninof »

Ik vond ons net wel goed uitvoetballen. Er zijn op het einde na weinig blinde lellen naar voren gegeven. Daarom ben ik nu al fan van Garcia. Zocht steeds de voetballende oplossing. Toch een verschil met Kotysch die de bal vaak gewoon naar voren trapt.

Ps: hoe weinig sfeer was er in de Ghelamco zeg..
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door STimVV »

Allez, het was het nog eens waard om een match op verplaatsing mee te pikken.
Geen enkel probleem trouwens om je auto te parkeren. Ik zette me rond 19u vlakbij het UZ Gent, op 20 minuutjes stappen.

Gisteren moesten we zelfs niet top spelen om te winnen. Er zat eigenlijk nog véél meer in qua kansen creëeren en scoren. Maar Ceballos speelt het toch altijd o zo slecht uit, frustrerend. Die assist was z'n enige goede moment. En Boli moet er natuurlijk altijd minstens 1 inleggen als je 2x alleen voor de keeper komt. (2x op assist van Bezus) Sterke match van DeSart ook, die gisteren een wedstrijd had die gemaakt is voor hem. Veel ruimte en afstand die te bespelen viel.
We doen het op verplaatsing dit seizoen best wel heel goed eigenlijk.
Op Genk pakken we een punt.
Op Beveren staan we 10 minuten voor tijd 1-2 op voorsprong en moesten we altijd winnen. Maar dan valt die domme 2-2 nog.
Op Standard staan we 10 minuten voor tijd ook 1-2 voor maar geven we het nog weg in blessuretijd.
Op Gent staan we dan wééral 1-2 voor op 10 minuten voor het einde. Chance dat zelfs wat hulp van de ref dit keer niet heeft geholpen om dat weer af te geven.
Het is dus de 3e opeenvolgende match op verplaatsing waar we 10 minuten voor tijd op een 1-2 voorsprong staan.

De ref gaf door z'n gele kaarten wel duidelijk aan dat hij de avond van de thuissupporters niet wilde verkloten. Zoals zo vaak op verplaatsing: de thuisploeg mocht véél meer, terwijl wij geen duel mochten aan gaan zonder een fout tegen te krijgen. Die gele kaarten van Teixeira, Boli, die 2e van Bezus… toch alle 3 ronduit belachelijk!? Of zag ik dat in het stadion veel slechter dan op TV? (hetgeen vaak zo is)
Maar Verstraete durft hij dan z'n 2e gele NIET te geven. Dat was wél een 100% gele kaart, geen discussie over. Maja, das ne rode duivel... :roll:

Deze 3 punten zijn goud, op voorwaarde dat je ze nu thuis verzilvert tegen Antwerp… Die hebben in 7 matchen nog maar 3 goals tegen gekregen. :shock:
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door Tompie »

Jack schreef:Lekkere overwinning zeg! Proficiat aan iedereen!

Tompie, ja Boli is bij de beteren. Op zich niks op te merken over zijn spel en zijn inzet.
Je hebt ook verschillende soorten spitsen, je hebt er die veel bijdragen aan het spel, minder scoren,...en er die alles binnentikken door op de juiste plaats te staan,...die uit het niks zelf een actie kunnen maken en scoren,...

Maar we mogen, ondanks het goede spel, verdorie toch wel zeggen dat het aantal missers van Boli toch echt wel niet meer kan voor iemand die in de spits staat!? Sorry hoor, maar hij heeft al 3 onbegrijpelijke missers op zijn rekening op die paar matchen. Dat mag gerust gezegd worden.
Zolang de mensen daarnaast ook blijven inzien dat hij momenteel zeker zijn plaats verdient en weegt op een verdediging.
Dat Boli vaker moet scoren is zeker waar. Ik probeer vooral wat weerwerk te bieden tegen personen die hem volledig afbreken en hem "van het plein willen jagen" (hier valt dat nog mee, op sociale media daarentegen …). Want die personen zijn blind voor de vele goede zaken die Boli wekelijks doet. Hij speelt tot dusver gewoon een prima seizoen, met de "maar" dat hij inderdaad te weinig scoort.

Anderzijds, wordt er ook niet té veel van hem verwacht? Neem nu de wedstrijd gisteren in Gent. Boli moet daar (dat is een duidelijke opdracht van Brys) vaak mee terug verdedigen, stond gisteren zelfs vaak bij Gents balbezit aan de eigen zestien. Aanvallend staat hij snel op een eiland want ook de flanken moeten van (zeer) ver komen. Hij kaatst goed, is sterk in de duels, weegt enorm op de verdediging en laat andere spelers profiteren. Maar eigenlijk willen we hier dan allemaal ook dat hij dan ook nog eens een goaltjesdief, sneller is en en technisch beter uit de voeten zou kunnen. Dat lijkt me een brug te ver. De keerzijde van de medaille is dat veel van zijn werk natuurlijk in het niets verdwijnt net omdat hij de kansen niet kan benutten. Lijkt me ook deels een kwestie van vertrouwen, maar dat zal door hem uit te fluiten niet terug komen.

Ik las hier al vaak dat we beter Akpom hadden gehaald, die momenteel de bank warm houdt in de Griekse competitie. Een speler die één keer scoorde voor STVV in de reguliere competitie en dan nog wat doelpunten tegen Janneke en Mieke in PO2. Een speler die lang niet zoveel weegt op de verdediging en zeker niet zoveel vuil werk op zal knappen. Maar wel een speler die vlotter scoort. Ik ben er echt niet van overtuigd dat je met een Akpom gisteren ook gewonnen had. Hij zou ongetwijfeld wel een van die kansen van Boli benut hebben, dat zeker. Maar zou hij ook al dat belangrijke vuile werk opgeknapt hebben? Bon, we zullen het nooit weten. Ik wil maar aangeven dat je het "totaalpakket" van een speler moet vergelijken.

Ik vond Boli zowel op Genk, Standard als Gent zeer sterk.
In de huidige kern zie ik ook niet meteen veel alternatieven. Gladon ken ik niet, dus dat valt af te wachten. Nazon komt momenteel toch te kort. In het potentieel van Buya geloof ik wel, die kon gisteren met zijn snelheid en doelgerichtheid ook een rol van betekenis hebben gespeeld. Maar blijkbaar loopt die de kantjes er dus af op training...
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door voetballiefhebber »

Defensief is er toch een grote weelde bij STVV. Men heeft daar echt heel veel mogelijkheden. De Petter die nu centraal speelt en De Norre afwezig en zij werden probleemloos vervangen. Pol Garcia deed dat zeer goed.
Bezus is nuttig, maar nogal erg wisselvallig in zijn prestaties. Soms gaat hij wat snel tegen de grond en dan maakt hij weer domme overtredingen. Ik vrees wel dat jij hem tegen Antwerp gaat missen.
Boli is een hardwerkende spits geworden, die helaas weinig doelgericht is. Gelukkige kunnen de middenvelders en/of verdedigers ook al eens scoren.
Wat ik hoor van Buya baart wel zorgen. Een speler die zoveel geld heeft gekost, die er de kantjes afloopt ... Duidelijk niet de juiste mentaliteit en dat heeft al eens carrières gebroken.

Zaterdag ben ik nog aan de Ghelamco Arena voorbijgereden op de autosnelweg. Ik heb even de Goden aanroepen en heb de overwinning gevraagd. Mijn gebeden zijn verhoord geworden, ondanks het feit dat ik niet bijgelovig ben :lol:
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door Jones »

Weinig balbezit en weinig aanvalsdrang en toch winnen. Voetbal is meer speculatie dan wat anders geworden. Ik moet nu wel zeggen dat Gent matig was en afwerkte op een zwakke manier. Gent mist power en doelgerichtheid.
Nu kan je zeggen : we hebben 3 punten en het is dat wat telt maar ik zie toch liever er vol voor gaan en er een match van maken ipv als bange angsthazen weer achteruit kruipen. Goed dat het defensief goed in elkaar zit. Ik miste gisteren wel een defensieve middenvelder. Asamoah kreeg dit niet alleen belopen en is dat niet gewoon
Boli wederom geen bal goed geraakt; Aannemen en afleggen dat wel en lopen maar voor de rest 0,0. Wie nu nog niet ziet dat die gast niks in eerste kan komen doen zulle...
En dan zichzelf nog goedpraten in het belang. Als ik kansen blijf krijgen groeit het vertrouwen en ga ik scoren zegt hij dan. Als je 100 kansen krijgt en je scoort er maar 6 dan ben je dik gebuisd.
Wie dat niet ziet heeft stront in zijn ogen.
Geen Buya Turay, geen Legaer in de kern. Ik hoop dat dat goed blijft gaan. Voor een spits van om en bij de 2 miljoen denk ik toch dat hij veel meer mag laten zien. Ik ga ook al eens op training kijken maar val toch niet achterover van wat die gast kan afwerken. Een kat in een zak gekocht ? Laat ons hopen dat hij ons positief verwonderd nog.
Misschien zijn we teveel verwend met al die premier league matchen op TV en verwachten we teveel. Het is maar de Jupkesleague...
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 7: AA Gent - STVV (16.09 - 20u00)

Bericht door Mikman »

Tompie schreef:
Anderzijds, wordt er ook niet té veel van hem verwacht? Maar eigenlijk willen we hier dan allemaal ook dat hij dan ook nog eens een goaltjesdief, sneller is en en technisch beter uit de voeten zou kunnen.
Boli moet geen wonderen verrichten qua afwerking, hij moet gewoon de kansen afwerken die je verwacht dat een eerste klasse-spits afwerkt. Een paar kansen uit het hoofd, ik vergeet er ongetwijfeld nog een deel:

-eerste speeldag tegen Cercle moederziel alleen voor de keeper
-op Genk na knappe assist van Bezus mist hij weer alleen voor de keeper ( al was dat ook goed uitgekomen van de Vukovic )
-Tegen Standard ook alleen voor de doelman
-Tegen Oostende een kopbal die Buya wel afmaakte tegen Lokeren
-Gisteren na weer mooie assist van Bezus wéér oog in oog met de doelman en trapt hij met zijn linker onzuiver en te zacht.

Dat is wat ik me nu in 1-2-3 voor de geest kan halen en dan heb ik het nog niet over de vele halve kansen waar hij nog wat uit had kunnen maken ( kopbal gisteren bijvoorbeeld ) , of de keren dat hij het slecht uitspeelde. Frustrerend is dat veel van die kansen gewoon gemist worden door een gebrek aan basistechniek ( gebrekkige aanname of technisch zwak uitgevoerd schot ). Gisteren liep hij ook een paar keren niet bepaald intelligent in de ruimte.

Ik weet wel dat hij ook zijn goeie punten heeft hoor, anders zou hij ook gewoon niet spelen. Maar 1 goal in 7 wedstrijden als je zóveel kansen en zóveel vertrouwen van de trainer krijgt, is gewoon veel te weinig om een positief rapport te krijgen. Het is eerder een deliberatie met veel asterixen ***



Voor de rest: Garcia zou als linksvoetige eigenlijk een natuurlijke optie zijn in de driemansverdediging, maar de 4-3-3 heeft ook zijn voordelen. Acoltase heeft een plaats in dat systeem en die is toch wel altijd dreigend als hij speelt. De overkant vind ik wel een probleem. Alle begrip dat hij terugkomt uit langdurige blessure, maar Ceballos geeft veel te weinig terug voor het vertrouwen dat hij krijgt. Zoals ik gisteren al zei: heeft dit seizoen heel wat kansen laten liggen doordat hij geen deftige rechter heeft of gewoon te traag is. En leidt ook nog eens zo vaak onnodig balverlies. Maar Legear en Sekine zijn geblesseerd, Nazon lijkt te kort te komen en Botaka is nu een back ( ben er nog altijd allesbehalve wild van ) dus veel alternatieven zijn er niet. Tenzij terug de driemansverdediging, maar dan kan Acolatse wel niet spelen.


Eindelijk eens een 6 op 6, hopelijk lokt dat toch wat meer mensen naar het stadion. Want het was misschien maar oorzaak nummer 721 van de afhakende supporters, maar als je keer op keer verliest op verplaatsing is het moeilijk om de week de mensen enthousiast te krijgen om naar het stadion te komen. Nu kom je toch een heel klein beetje in een positieve flow.

De tussenbalans op verplaatsing is zeker positief: 5 op 12 na toch vier moeilijke uitmatchen. Je kan veel op Brys aanmerken ( dat doe ik vaak ook ) maar hij slaagt er wel in om op verplaatsing steeds een competitief elftal tussen de lijnen te brengen en zonder die late tegengoal op Standard waren we zelfs nog ongeslagen na bijna een kwart van de competitie en stonden we op een PO1-plaats. Ik heb ook het gevoel dat we dit langer gaan kunnen doortrekken dan vorig seizoen, toen de blitz-start werd uitgewist door een mager 2/3 van de rest van het seizoen. Dit seizoen lijkt het mij stabieler.
Plaats reactie