Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Since '54 »

Ben akkoord met he Jones. Brijs heeft geen bruikbare reserves meer: Glado, Buya en Nazon zouden 2de klassers zijn. Wie heeft ze in 's hemelsnaam gekocht of gehuurd?
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door voetballiefhebber »

Verdiende overwinning AA Gent. Ik was erg geënerveerd in het spel van STVV dat geen poot aan de grond kreeg en alle duels verloor. Steeds maar werden ze afgetroefd. Volgens mij steekt het bij Kamada in het kopje dat hij niet is geselecteerd voor de Asia Cup. Is de laatste paar matchen een schim van zichzelf, net als de hele ploeg.

Of Boli echt werd gemist weet ik nochtans niet. Op Antwerp deed STVV het in dezelfde formatie dan nu en dat was hun sterkste match van het seizoen.
De Petter heeft het echt niet meer vrees ik. Ik hoop dat ze van een aantal spelers af gaan geraken, want anders wordt de kern wel heel groot met vooral kwantiteit. Spelers als Nazon, Buya, De Bruyn, ... wegen wel hard op het budget.

Met Steppe en Pirard heb je geen puntenpakkers in doel staan. Steppe verliest ook zelden punten, maar hij pakt er ook geen. Enkel in Genk pakte hij een punt. Op Lokeren verloor hij dan dan alweer. Toch vind ik hem beter dan Pirard, die echt een stuk wisselvalliger is.

Tomi is op eenzame hoogte de uitblinker bij STVV.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door toyotacorolla »

Zoals verwacht, met de billen bloot. Het probleem bij Stvv is Kamada die niet scoort.
Steppe precies ook een mindere periode de laatste matchen.
Ook mag gevreesd worden voor PO I.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Brusselmans »

En buiten wat schotjes vanop 20 meter, geen enkele kans ...
Zeer zorgwekkend !!!
Johan
Berichten: 405
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Johan »

Brijs is de pedalen kwijt en kan geen ploeg opstellen,vervangingen steeds te laat.-Desard een ramp- Botaka waardeloos- Bezus brengt U niks bij, over het paard getild en...... the dream is over , wordt op einde van het seizoen rechtse kolom.Zie stvv de laatste matchen steeds slordiger en slapper worden, hoogconjuctuur is voorbij vrees ik, dit is geen ploeg voor play-off 1.
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Mobius »

Voor te grinsen was het. Jongens toch. Geen enkele kans bij elkaar kunnen spelen. Jammer maar we zijn het ondertussen wel gewoon he.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door lindoke »

Misschien staan we op dit moment gewoon wat te hoog geklasseerd in functie van onze kwaliteiten. Iemand daar al eens over nagedacht?
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door smol »

lindoke schreef:Misschien staan we op dit moment gewoon wat te hoog geklasseerd in functie van onze kwaliteiten. Iemand daar al eens over nagedacht?
Dit is inderdaad de vraag die we nu kunnen stellen .... is het niveau van de laatste wedstrijden samen met de eerste 5 wedstrijden ons niveau of dat van tegen de toppers ?

We kunnen wel vaststellen dat er een nivellering is binnen onze Jupkes Liga waar werkelijk iedereen van iedereen kan winnen momenteel. Enkel Genk stak er in de heenronde flink bovenuit.

Als dit zo blijft zal dit nog een raar klassement opleveren na 30 wedstrijden denk ik.

PS : de blessure van Texeira is zeker niet hoopgevend voor de volgende 2 wedstrijden
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Tompie »

Ik begrijp niet dat als je als coach ziet dat sommige spelers rust nodig hebben, dat je hen dan niet spaart tegen Lokeren. "De wedstrijd die niemand wil spelen", maar misschien wel enkele frisse jongens die zich willen bewijzen? Als zij daar dan door de mand vallen is dat veel minder erg dan gisteren.

Om dan een paar dagen later te constateren dat sommige basisspelers op de bank moeten zitten in een veel belangrijker duel. Waar zit daar de logica? Vindt de club de competitie dan belangrijker dan de beker?
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door smol »

Tompie schreef:Ik begrijp niet dat als je als coach ziet dat sommige spelers rust nodig hebben, dat je hen dan niet spaart tegen Lokeren. "De wedstrijd die niemand wil spelen", maar misschien wel enkele frisse jongens die zich willen bewijzen? Als zij daar dan door de mand vallen is dat veel minder erg dan gisteren.

Om dan een paar dagen later te constateren dat sommige basisspelers op de bank moeten zitten in een veel belangrijker duel. Waar zit daar de logica? Vindt de club de competitie dan belangrijker dan de beker?
Ik sta van niks meer versteld in het hedendaagse voetbal.
Als je de verhalen leest dat Coucke de kern bepaalde bij een topploeg als Anderlecht ...
Brys lijkt me toch een wijze coach, raar dat hij dit niet zou zien dan ....
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Positivo »

Na de eerste helft tegen Standard onlangs, dacht ik : Dit jaar spelen we voor de grote knikkers. Na de tweede helft dacht ik: Het zal toch niet voor dit jaar zijn.
En nu is het op! En dan maken we van Brijs hier op forum ineens een slechte trainer ..... komaan hé mannen.

Dat Brijs véél meer van voetbal kent dan veel van zijn criticasters hier is duidelijk.
Wie, mag ik vragen, vond Acolatse de betere van Botaka ?
Brijs weet wie hij kiest. En de man doet dat goed.

Maar dan moet je keuzes hebben.
Ok de kern is breed, maar wat ben je met kwantiteit ? Het is kwaliteit die je nodig hebt. En wie is daar verantwoordelijk voor ? Die mannen hun naam heb ik hier nog niet veel horen vallen.

We werden zwaar overklast door Gent.
Dit laat het ergste vermoeden voor de 2 komende wedstrijden. Positief als ik ben hoop ik op 2 punten.
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Jebus4life »

Amai mannen, ik was gisteren uitermate ongoocheld en (terecht) kritisch, maar de manier waarop ze hier nu afgebroken worden is wel wat erover. Het was 2 wedstrijden archislecht (en ik vrees ook voor de komende 2), maar als ik de reacties lees is het precies of we geen enkel punt meer gaan halen de komende 11 wedstrijden en we 15e gaan worden...
Tompie schreef:Ik begrijp niet dat als je als coach ziet dat sommige spelers rust nodig hebben, dat je hen dan niet spaart tegen Lokeren. "De wedstrijd die niemand wil spelen", maar misschien wel enkele frisse jongens die zich willen bewijzen? Als zij daar dan door de mand vallen is dat veel minder erg dan gisteren.

Om dan een paar dagen later te constateren dat sommige basisspelers op de bank moeten zitten in een veel belangrijker duel. Waar zit daar de logica? Vindt de club de competitie dan belangrijker dan de beker?
100% akkoord overigens, dan hadden we ook allemaal zware kritiek gehad op de match tegen Lokeren, maar dan kan je tenminste het verloop nog verdedigen (spelers zijn moe, we willen scherp zijn tegen Gent, ...), dit was een klucht
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Jack »

Positivo schreef:Na de eerste helft tegen Standard onlangs, dacht ik : Dit jaar spelen we voor de grote knikkers. Na de tweede helft dacht ik: Het zal toch niet voor dit jaar zijn.
En nu is het op! En dan maken we van Brijs hier op forum ineens een slechte trainer ..... komaan hé mannen.

Dat Brijs véél meer van voetbal kent dan veel van zijn criticasters hier is duidelijk.
Wie, mag ik vragen, vond Acolatse de betere van Botaka ?
Brijs weet wie hij kiest. En de man doet dat goed.

Maar dan moet je keuzes hebben.
Ok de kern is breed, maar wat ben je met kwantiteit ? Het is kwaliteit die je nodig hebt. En wie is daar verantwoordelijk voor ? Die mannen hun naam heb ik hier nog niet veel horen vallen.

We werden zwaar overklast door Gent.
Dit laat het ergste vermoeden voor de 2 komende wedstrijden. Positief als ik ben hoop ik op 2 punten.
Ik volg je dat nu niet ineens alles afgebroken moet worden. We hebben een onverhoopt goed seizoen en de trainer heeft al veel meer goed gedaan dan verkeerd.

Maar dat dit 2 schandalig slechte matchen waren mag gerust gezegd worden.

En ga je nu op basis van 1 match, waarin iedereen slecht was behalve Tomi, concluderen dat Botaka boven Acolatse moet staan? Want Botaka deed het weer zoveel beter bij zijn invalbeurt? Mijn mond valt nog open van die volledig vrije voorzet van 'm en het omvallen bij een poging om de bal in te houden.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Jacques »

Tompie schreef:Ik begrijp niet dat als je als coach ziet dat sommige spelers rust nodig hebben, dat je hen dan niet spaart tegen Lokeren. "De wedstrijd die niemand wil spelen", maar misschien wel enkele frisse jongens die zich willen bewijzen? Als zij daar dan door de mand vallen is dat veel minder erg dan gisteren.

Om dan een paar dagen later te constateren dat sommige basisspelers op de bank moeten zitten in een veel belangrijker duel. Waar zit daar de logica? Vindt de club de competitie dan belangrijker dan de beker?
Volledig mee eens. Nu hebben we, mede door de keuze van spelers en tactiek, twee wedstrijden weggegooid. Ik zeg bewust weggegooid, want hoe tactisch onderlegd Brys en de staf ook mogen zijn, gisteren was op dat vlak een miskleun. Een kleine bloemlezing van een aantal frustraties gisteren:

- De Petter was gisteren hopeloos te traag tegen de snelle aanvallers van Gent. De eerste helft wordt er een bal diep getrapt in de rug van De Petter. De man die helemaal vanuit het centrum moest komen, was nog sneller op de bal. Je ziet Teixeira zijn man laten lopen, omdat hij er van uitgaat dat De Petter die bal wel zal halen, niet dus...Garcia brengen bij de rust was an sich niet slecht, maar doe dat dan voor je slechtste verdediger, niet voor je patron achteraan.
- Wat bezielt Brys om Acolatse tegen zijn voet te zetten? Je kan zowel De Norre als Acolatse op hun "juiste" flank zetten, maar je kiest om beiden tegen hun voet te zetten. Voor Casper niet echt een probleem, die is dat ondertussen wel gewoon, maar Acolatse komt daardoor tegen zijn voet en met betrekkelijk weinig (geen) ervaring op die positie tegenover Dompé te staan. We weten dat het zo al lastig genoeg is om tegen Dompé te spelen, als Jean-Luc er goesting in heeft, dan moet je het niet nog eens extra lastig gaan maken. Ook aanvallend verliest Acolatse op die manier een stuk van zijn mogelijkheden. De vergelijking tussen Botaka en Acolatse slaat dan ook nergens op. Als je Acolatse brengt voor Botaka, moet De Norre naar rechts en Acolatse op links. Zo gaat het doorgaans, maar gisteren dus niet...Tegen de tijd dat ze op de bank doorhadden dat het op links een "accident waiting to happen" was, was het al te laat.
- Starten zonder spits in een thuismatch ligt altijd een beetje gevoelig maar de match op Antwerp bewijst dat dit niet noodzakelijk een slechte keuze is. Wat je dan wel hebt, is dat je met Kamada niet in het duel kan gaan spelen. Bovendien kent iedereen hem ondertussen en kan ik best geloven dat er door de ontgoocheling van de Asia Cup een paar procentjes af zijn. Itt. sommigen vond ik Daichi zich echter niet wegsteken, zeker de eerste helft niet, maar hij is een sluipschutter, geen aanvalsleider. Hij heeft in zulke matchen een bliksemafleider nodig, maar die kwam er pas toen het kalf al verdronken was.
- Ik begrijp niet waarom Endo in de 2de helft plaats moet ruimen en De Sart mag blijven staan. En ik begrijp ook niet dat De Sart zich nog altijd zo makkelijk laat wegzetten. Odjidja en Esiti zijn beren, maar een beetje meer fysiek weerwerk had wel gemogen. Nu moesten ze bij wijze van spreken nog maar naar Alexis kijken en hij was de bal (alweer) kwijt. Ik had de indruk dat Endo dan toch nog iets meer overeind bleef, bovendien zou die nog frisser moeten zitten (als vermoeidheid dan toch een probleem was).
- Fysiek zijn we zeker niet het sterkste middenveld, maar dat je geen vuist kan maken als je het voetballend moeilijk hebt, is zorgwekkend. Als het niet mooi kan, moet het maar lelijk, maar bij ons geven we dan te vaak niet thuis. Te lief, te braaf, te soft. De enige uitzondering is Bezus, maar die overcompenseert dan weer zo hard dat je met het risico van een rode kaart zit.

Samengevat: Tomi bleef overeind, De Norre, Asamoah en Kamada probeerden nog wel om hun match te spelen en de rest viel door de mand. We zijn weer een illusie armer en kunnen weer minstens een jaar langer wachten. Ik ben zwaar ontgoocheld over gisteren en dat geldt evenzeer over de uitleg van Brys. Als je dan toch voelt dat sommigen op hun tandvlees zitten of dat sommigen zich niet konden opladen voor Lokeren, moet je keuzes durven maken als coach. Wij doen dat niet en we verliezen twee keer. Dit is met voorsprong onze slechtste week van het seizoen. Ik zie spoken uit het verleden (verliezen tegen de laatste, uitgeschakeld in de beker na een slappe vertoning) opnieuw opduiken. Ik kan niet aanvaarden dat men nu nog twee zulke strontmatchen gaat spelen en al het goede van de heenronde (weer) overboord kiepert. Ofwel moet men dan maar in het rood gaan, ofwel een drietal spelers vervangen. Het kan niet zijn dat je in een kern van 30 man geen drie basisspelers (die nota bene door hun beste krachten heen zijn) kan vervangen zonder dat het hele kaartenhuisje ineenstort.
Laatst gewijzigd door Jacques op 19 dec 2018, 10:22, 4 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door STVV-fan »

Je weet dat het erg wordt wanneer zelfs STVV-fan geen goesting heeft in relativering.

Wat een opstelling.....

Spelers die er door zitten? Een stamp tegen hun multinationale kloten kunnen ze krijgen.
Tateishi mag ze allemaal, 1 voor 1 naar de bureau roepen en in een Japanse colère schieten.

Brys mag deze match ook met de vinger gewezen worden, sorry hoor. Zo'n opstelling in een cruciaal bekerduel dat de poort naar de Heizel kon openbeuken is gewoonweg NOT DONE.

Ik eis een 6/6 de laatste 2 matchen, tegen fucking Kortrijk en Oostende, want laat punten liggen en uw achtervolgers pakken punten, dan sta je plots op plaats 10 bij de winterstop. De Japanners zullen dan niet "zot doen" in de winter omdat ze denken dat het "niet voor dit seizoen zal zijn" en je bent aant gudderen tot PO II.
Plaats reactie