Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Jack »

Johan schreef:Brijs start opnieuw met Desard en Botaka. Die twee brengen NIKS. Iedere keer opnieuw in de ploeg, opnieuw met 9 tegen 11. Brijs is een platbroek ofwel stekeblind. Waarvoor heb je een bank.
Ik denk dat er tot op heden niet veel te klagen valt over de prestaties van Brys, integendeel.

Ik volg je wel dat Botaka eruit moet. Acolatse heeft het telkens beter gedaan wanneer hij mocht invallen.
Maar om de coach dan een platbroek te noemen...
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Franz »

Zeer positief aan Botaka is zijn balvastheid: je kan er in alle omstandigheden de bal aan geven. Zeer belangrijk op zijn positie.
Defensief is het erg matig en offensief heeft hij in zijn passing toch ook nog veel progressiemarge: zijn laatste pas is zelden echt op maat
Maar ik volg Brys wel dat hij bij zijn typeploeg blijft. Het is nu money time, niet de moment om te gaan experimenteren met een ploeg die uitstekend draait.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Tompie »

In sommige wedstrijden vond ik Botaka helemaal niet zo slecht, ik had het eerlijk gezegd veel erger verwacht op die positie.
Anderzijds laat hij vaak wel veel ruimte in zijn rug, hij is niet gewoon om "defensief te denken".

Wat me eigenlijk meer stoort is dat hij in aanvallend opzicht zelden "buitenom" gaat. Botaka speelt zeer vaak vanuit stand, ook wanneer er wel degelijk veel ruimte voor hem ligt. Is dat omdat hij niet de fysiek heeft om elke keer die flank af te dweilen? Geen idee.

Maar de keren dat we echt gevaarlijk zijn, is het vaak net wanneer hij wel eens voor diepgang zorgt op de flank.

Legear is in deze kern zo'n typische speler die dat wél doet. Legear heeft niet die enorme snelheid, maar hij plakt perfect tegen de lijn en zwiept de ballen gevaarlijk voor doel. Legear werd hier al onterecht afgebroken voor zijn komst en hij bewees het ongelijk van de meesten hier. Ook nu ben ik er zeker van dat hij nog een rol van betekenis zou kunnen spelen, al dan niet als invaller.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door zipke373 »

Tompie schreef:
Wat me eigenlijk meer stoort is dat hij in aanvallend opzicht zelden "buitenom" gaat. Botaka speelt zeer vaak vanuit stand, ook wanneer er wel degelijk veel ruimte voor hem ligt. Is dat omdat hij niet de fysiek heeft om elke keer die flank af te dweilen? Geen idee.

Maar de keren dat we echt gevaarlijk zijn, is het vaak net wanneer hij wel eens voor diepgang zorgt op de flank.
Mijn grootste ergernis bij Botaka... Speelt alsof hij een zaalvoetbalmatch aan het spelen is en loopt ruimtes dicht door te veel naar binnen te komen.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door toyotacorolla »

Ik heb weinig hoop voor vanavond. Aan Stvv het tegendeel te bewijzen.
DJ Amiga
Berichten: 404
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door DJ Amiga »

Jan Bulder schreef:De loketten zijn gewoon open morgen. Ik moet mijn ticket ook nog kopen, net zoals de meeste mensen. 1100 verkochte kaarten in voorverkoop vind ik dan zelfs redelijk veel.

1/4-finales beker. Thuis al heel wat goeie matchen gezien. 10 euro voor een kaartje. Er moet hier niet teveel gejammerd worden over acties en dergelijke. Als je er dan als supporter niet staat, moet je alleen in eigen boezem kijken en niet naar anderen wijzen.
Mea culpa dan. Geen goesting om 100 Km te rijden voor een match die om 20.45u begint. Zit nu te rillen van de getrotseerde kou op Lokeren afgelopen zaterdag...

Alsnog sterk getwijfeld om af te zakken maar terugrit doet me de das om...
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door STimVV »

Toch wat wijzigingen...
Botaka, Garcia en Boli op de bank.
Acolatse, DePetter en Endo in de ploeg.
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door the fan »

STVV wil weer niet... zeer slordig allemaal
Gebruikersavatar
Sacruzsa
Berichten: 635
Lid geworden op: 13 nov 2010, 22:14
Locatie: Bevingen

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Sacruzsa »

Waiwaiwaiwai , de citroen is serieus uitgeperst na de non match tegen Lokeren nu opnieuw thuis tegen Gent
Brys wtf De petter tegen de Dejeagere ?????
Waar :stvv: verschijnt alle ambitie verdwijnt :end:
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Brusselmans »

Gent heeft meer drang en wil !
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door smol »

Onbegrijpelijke opstelling en te plat voetbal is een simpele samenvatting voor deze eerste helft !
Garcia wordt serieus gemist op linksachter en Acolatse is geen verbetering tov Botaka (jammer genoeg)

Bij het doelpunt een opeenstapeling van fouten met als slot de domme fout van Endo !
Kamada was ook minder scherp dan we gewend zijn, een gemis aan Boli !
Laatst gewijzigd door smol op 18 dec 2018, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Henkie-1984
Berichten: 263
Lid geworden op: 22 jul 2017, 19:28

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Henkie-1984 »

Dompé met een simpel binnenleggertje...
Voor de rest geen schot binnen de palen van STVV. Boli brengen ipv Dusart.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Mikman »

Dat Endo en Acolatse erin kwamen vond ik goed, maar de invulling doet toch vragen rijzen...

De Petter is sowieso al een miscast als linker centrale verdediger, een verzwakking tov de geblesseerde Garcia.

Tegen Anderlecht ging het goed met De Norre als rechterflank en Acolatse als linkerflank, maar nu staan ze andersom en dat is toch minder.

Het versterkte middenveld ging goed tegen Antwerp, maar in een thuismatch mag er toch een spits bij. De Sart is dood gewicht in dit elftal. Dus tweede helft hopelijk Boli er in.


Gent staat verdiend op voorsprong. Het had zelfs al meer kunnen zijn. Gent toont meer concentratie. De vrije trap waaruit Gent scoorde kwam er na onnodig balverlies, typerend voor STVV de eerste helft ( en op Lokeren).
STVV kwam een beetje beter in de match tegen het einde van de eerste helft maar zal toch uit een ander vaatje moeten tappen wil het in de tweede helft de kansen doen keren.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door metser »

Angsthazenvoetbal, en dat thuis voor de beker....
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Beker van België (Croky Cup) - 2018-2019: STVV-Gent

Bericht door Franz »

Gent gretiger en beter. Een goal verschil valt nog mee...
De drie wissels zijn niet echt verbeteringen, we komen er erg weinig uit.
De Sart veel balverlies maar wel twee keer gevaarlijk, Bezus wordt weer voortdurend omver gelopen.
Toch maar snel Boli brengen!
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Plaats reactie