Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Alles over de wedstrijden van STVV
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door Geel-Blauw »

242 schreef:
BoemBoem schreef:
242 schreef:Het STVV Forum prono-spel leert ons dat 91% van de deelnemers NIET in een geel-blauwe overwinning gelooft. :|
Dus 1 op de 10 (ongeveer) ziet ons winnen op Standard :shock: ..

:lol: ..
Zo een prono stelt toch helemaal niks voor..
Als je een eerlijk beeld wil moet je élke supporter zo een prono laten invullen .. niet 'enkelen'..
Uw laatste 2 alinea's als reactie is puur hypothetisch, mijnheer. Iets wat hier geregeld op het STVV forum fout loopt. De personen die gespeeld hebben, hebben gespeeld. De anderen waarover u spreekt hebben NIET gespeeld, ook al hadden ze daartoe de kans. Ze werden navolgend niet in de statistiek opgenomen. Mijn eerdere uitspraak was en is gestaafd door feiten, de zin is in essentie duidelijk en niet voor interpretatie vatbaar, welke uitspraak of argumentatie van u ook ten spijt! Het staat u vrij in hoger beroep uw gelijk te halen. I rest my case, or I'll see you in court!
Hoeveel accounts gaat gij nog aanmaken? :?
Nie zievere, speile!
save-stvv
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 mei 2013, 10:59
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door save-stvv »

Carcela mag aantreden, nog steeds niet geschorst!
Is een zwaar nadeel natuurlijk, zonder hem heb je veel meer kans om punten te pakken
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door Jacques »

Delorge, Mangelschots en Brepoels laten hun licht schijnen over de zwakke resultaten die we al twee jaar op rij buitenshuis laten optekenen:
Delorge heeft het over transferpolitiek en efficiëntie voor doel, Mangelschots over intrinsieke kwaliteit en het feit dat je de tijd niet meer krijgt om een systeem in ene groep te slijpen en Brepoels over een te behoudende aanpak buitenshuis.
Voleldig artikel: https://www.hbvl.be/cnt/dmf20180824_036 ... term=sport
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door KNRI »

Dit artikel is exclusief hbvl abonnees. Link werkt hier dus niet. Is het mogelijk de inhoud te posten?
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door BoemBoem »

242 schreef:
BoemBoem schreef:
242 schreef:Het STVV Forum prono-spel leert ons dat 91% van de deelnemers NIET in een geel-blauwe overwinning gelooft. :|
Dus 1 op de 10 (ongeveer) ziet ons winnen op Standard :shock: ..

:lol: ..
Zo een prono stelt toch helemaal niks voor..
Als je een eerlijk beeld wil moet je élke supporter zo een prono laten invullen .. niet 'enkelen'..
Uw laatste 2 alinea's als reactie is puur hypothetisch, mijnheer. Iets wat hier geregeld op het STVV forum fout loopt. De personen die gespeeld hebben, hebben gespeeld. De anderen waarover u spreekt hebben NIET gespeeld, ook al hadden ze daartoe de kans. Ze werden navolgend niet in de statistiek opgenomen. Mijn eerdere uitspraak was en is gestaafd door feiten, de zin is in essentie duidelijk en niet voor interpretatie vatbaar, welke uitspraak of argumentatie van u ook ten spijt! Het staat u vrij in hoger beroep uw gelijk te halen. I rest my case, or I'll see you in court!
Amai.. :grappig: :grappig: :grappig: :grappig: :grappig:
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door Jacques »

KNRI schreef:Dit artikel is exclusief hbvl abonnees. Link werkt hier dus niet. Is het mogelijk de inhoud te posten?
Copy-paste lukt helaas niet bij mij. Iemand meer succes?
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door Jacques »

242 schreef:
Geel-Blauw schreef:
242 schreef:
BoemBoem schreef:
242 schreef:Het STVV Forum prono-spel leert ons dat 91% van de deelnemers NIET in een geel-blauwe overwinning gelooft. :|
Dus 1 op de 10 (ongeveer) ziet ons winnen op Standard :shock: ..

:lol: ..
Zo een prono stelt toch helemaal niks voor..
Als je een eerlijk beeld wil moet je élke supporter zo een prono laten invullen .. niet 'enkelen'..
Uw laatste 2 alinea's als reactie is puur hypothetisch, mijnheer. Iets wat hier geregeld op het STVV forum fout loopt. De personen die gespeeld hebben, hebben gespeeld. De anderen waarover u spreekt hebben NIET gespeeld, ook al hadden ze daartoe de kans. Ze werden navolgend niet in de statistiek opgenomen. Mijn eerdere uitspraak was en is gestaafd door feiten, de zin is in essentie duidelijk en niet voor interpretatie vatbaar, welke uitspraak of argumentatie van u ook ten spijt! Het staat u vrij in hoger beroep uw gelijk te halen. I rest my case, or I'll see you in court!
Hoeveel accounts gaat gij nog aanmaken? :?
Na-edit:

Dat ik het goed bedoel, mag je aan Jacques vragen. Het staat hem vrij mijn privé-bericht, te openbaren. Ik zou zeggen, doen Jacques! Misschien brengt het 'Geel-Blauw' nog op een idee.
??
Ik heb geen idee waar je het over hebt. Ik heb geen privé-bericht van jou ontvangen.
Laatst gewijzigd door Jacques op 24 aug 2018, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door BoemBoem »

242 schreef:
BoemBoem schreef:
242 schreef:
BoemBoem schreef:
242 schreef:Het STVV Forum prono-spel leert ons dat 91% van de deelnemers NIET in een geel-blauwe overwinning gelooft. :|
Dus 1 op de 10 (ongeveer) ziet ons winnen op Standard :shock: ..

:lol: ..
Zo een prono stelt toch helemaal niks voor..
Als je een eerlijk beeld wil moet je élke supporter zo een prono laten invullen .. niet 'enkelen'..
Uw laatste 2 alinea's als reactie is puur hypothetisch, mijnheer. Iets wat hier geregeld op het STVV forum fout loopt. De personen die gespeeld hebben, hebben gespeeld. De anderen waarover u spreekt hebben NIET gespeeld, ook al hadden ze daartoe de kans. Ze werden navolgend niet in de statistiek opgenomen. Mijn eerdere uitspraak was en is gestaafd door feiten, de zin is in essentie duidelijk en niet voor interpretatie vatbaar, welke uitspraak of argumentatie van u ook ten spijt! Het staat u vrij in hoger beroep uw gelijk te halen. I rest my case, or I'll see you in court!
Amai.. :grappig: :grappig: :grappig: :grappig: :grappig:
Ik mag hopen dat u morgen omstreeks 19:45 ook nog zo smakelijk kan lachen! :grappig:
Waarop niet?
Ik hoop dat STVV wint.. ik ben dan ook supporter van STVV..
Ik lach met uw reactie, beste..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door stvv'er »

242 schreef:
Jacques schreef:
242 schreef:
Geel-Blauw schreef:
242 schreef: Uw laatste 2 alinea's als reactie is puur hypothetisch, mijnheer. Iets wat hier geregeld op het STVV forum fout loopt. De personen die gespeeld hebben, hebben gespeeld. De anderen waarover u spreekt hebben NIET gespeeld, ook al hadden ze daartoe de kans. Ze werden navolgend niet in de statistiek opgenomen. Mijn eerdere uitspraak was en is gestaafd door feiten, de zin is in essentie duidelijk en niet voor interpretatie vatbaar, welke uitspraak of argumentatie van u ook ten spijt! Het staat u vrij in hoger beroep uw gelijk te halen. I rest my case, or I'll see you in court!
Hoeveel accounts gaat gij nog aanmaken? :?
Na-edit:

Dat ik het goed bedoel, mag je aan Jacques vragen. Het staat hem vrij mijn privé-bericht, te openbaren. Ik zou zeggen, doen Jacques! Misschien brengt het 'Geel-Blauw' nog op een idee.
??
Ik heb geen idee waar je het over hebt. Ik heb geen privé-bericht van jou ontvangen.
Nochtans werd me deze naam doorgegeven:

jack.JPG
Jack <-----> Jacques
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door AirMontella »

KNRI schreef:Dit artikel is exclusief hbvl abonnees. Link werkt hier dus niet. Is het mogelijk de inhoud te posten?

Waarom STVV buitenshuis moeilijk wint: “Te behoudend op verplaatsing”
Vandaag om 10:43
door
Gunter Schoofs

Eupen won vorig seizoen niet één keer op verplaatsing in de reguliere competitie. Maar ook de winstcijfers van de Kanaries buitenshuis zijn bedroevend. Men weet nooit, maar gezien Standard het uitstekend doet op Sclessin, zet u uw centen maar beter niet in op een overwinning voor STVV. Hoe komt het dat STVV uit zo moeilijk aan een driepunter geraakt de jongste jaren? Wat moet er veranderen? We vroegen het aan teammanager Peter Delorge, clubicoon Guy Mangelschots en ex-coach Guido Brepoels.
Peter Delorge: “Efficiënter worden”

“We zoeken al heel lang naar de oorzaken. Het blijft moeilijk te verklaren. Het is een vast stramien geworden dat we thuis zoveel meer winnen. Het kunstgras zal er zeker wat mee te maken hebben. In het eerste seizoen was dat kunstgras nog een nadeel, omdat we het niet gewend waren. We degradeerden zelfs.”

“De transferpolitiek is toen aangepast en daarna stonden we thuis sterker. Dat had dan weer tot gevolg dat we in uitwedstrijden body misten. Vooral tegen ploegen als Kortrijk, Antwerp, enzovoort. Daar moeten oorlogen uitgevochten worden. Vroeger knokte STVV uit en thuis, dat moet terugkomen.”

“Ook heeft het vaak niet meegezeten. Ik herinner me ons doelpunt van Botaka in Lokeren dat vorig seizoen ten onrechte afgevlagd werd. En te vaak waren we niet efficiënt. Op verplaatsing krijg je nu eenmaal minder kansen. Die moeten we optimaler leren benutten. Dat was in Waasland-Beveren al zo, dat zal op Standard niet anders zijn. STVV speelt altijd goeie matchen op Sclessin. Ook nu kan het.”

Guy Mangelschots: “Te maken met kwaliteit”

“Je moet eerlijk durven zijn: misschien is het grootste probleem toch wel de intrinsieke kwaliteit. Thuis kan je altijd wat meer, om uit te winnen moet de kwaliteit boven komen. Bovendien gaan er op verplaatsing steeds minder supporters mee, de steun van de twaalfde man is ook al minder.”

“Het is ook een trend dat je bijna geen groep meer kan smeden. Echte clubliefde is weg. Tegenwoordig vertrekken spelers alweer op het moment dat ze pas ingespeeld zijn. Dat is geen verwijt, wel een vaststelling. Dat is bij STVV zo, maar elders ook. De supporters verliezen op die manier hun voeling met het elftal. Niet zomaar valt het aantal abonnementen terug. Ook daar weer: dat is bij STVV zo, maar ook bij andere clubs.”

Guido Brepoels: “Er wordt buitenshuis te laag gevoetbald”

“De tegenstanders spelen maar één keer per seizoen op kunstgras. Dat is een geweldig thuisvoordeel voor STVV. Op het kunstgras heb je toch die hogere balsnelheid, waar je voordeel uit kan puren als je het gewoon bent.”

“Verder moet ik niet de tactiek van Marc Brys of wie dan ook bepalen, maar ik vind wel dat STVV al meerdere seizoenen te behoudend speelt op verplaatsing. Je moet durven aan te vallen. Op Genk speelde STVV puur mandekking. De tactiek werd totaal aangepast aan de tegenstander. Terwijl STVV zelf toch mogelijkheden heeft om de zwakte van de tegenpartij aan te pakken. In mijn Truiense periode gingen we altijd vol uit van eigen sterkte. Speculeren deden we nooit. De fans profiteren trouwens ook van die ingesteldheid.”

“Komt daarbij dat je een spelsysteem moet ontwikkelen waarbij je ook op verplaatsing met vier, vijf mensen in de zestien kunt geraken. Er is veel kritiek op een speler als Boli, maar zeker op verplaatsing staat die jongen al seizoenen lang alleen in de zestien als er een bal van de flank komt. Thuis slaagt STVV er wel in om met meer volk in de rechthoek te verschijnen. Om de simpele reden dat er buitenshuis te laag gevoetbald wordt. Toch maakt STVV ook op Standard volop kans. Er is zeker kwaliteit. Maar je moet ze juist hanteren.”
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door stvv'er »

242 schreef:
stvv'er schreef:
242 schreef:
Jacques schreef:
242 schreef:
Na-edit:

Dat ik het goed bedoel, mag je aan Jacques vragen. Het staat hem vrij mijn privé-bericht, te openbaren. Ik zou zeggen, doen Jacques! Misschien brengt het 'Geel-Blauw' nog op een idee.
??
Ik heb geen idee waar je het over hebt. Ik heb geen privé-bericht van jou ontvangen.
Nochtans werd me deze naam doorgegeven:

jack.JPG
Jack <-----> Jacques
Jack, Jacques, Jani ... | Ene 'Sjaak' wordt hier als beheerder vermeld, en daar werd het initiatief naartoe gestuurd.

beheerder.JPG

Ooohh foei :o Dan moeten die sjarels dat rap in de statuten van de vennootschap aanpassen !

Nog mensen die niet weten waar dit eigenlijk in hemelsnaam over gaat?! :zot:
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door Underdog »

Dit topic gaat over de wedstrijd tegen Standard. Laat ons dat zo houden a.u.b.

Net de persconferentie met Marc Brys bekeken. Belangrijkste conclusie: zowel Sekine als Acolatse kloppen stevig aan de deur.

De Japanse flankaanvaller was volgens de coach de beste man op het veld in de beloftenwedstrijd tegen Waasland-Beveren. Vooral de rust en het overzicht die hij bewaart in de zone van de waarheid, worden geprezen.

Al lijkt het vooral Elton Acolatse die aanspraak mag maken op een basisplaats. "Hij is de laatste weken aan het komen en het zal moeilijk zijn om hem nog lang uit het team te houden", aldus Brys.

Kiezen voor Acolatse lijkt me meteen ook een keuze voor een 4-3-3. Rechts-of linksbuiten zijn immers zijn beste posities. Tenzij Brys hem als tweede aanvaller wil uitspelen, maar met Buya en Boli in de kern lijkt me dat erg onwaarschijnlijk.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door STimVV »

Gezien de selectie verwacht ik onderstaande ploeg aan de aftrap. Ik zou het misschien wel anders doen, maar Brys is onvoorspelbaar.
2 spitsen in de kern, dat wil dan zeggen dat er 1 van de 2 op de bank zal starten om in de 2e helft "vers" in te komen.
Wel weer veel flankaanvallers in de kern terwijl we dat systeem dan weer niet zouden spelen. En enkel Mmaee als verdediger op de bank. Als je Sekine of Acolatse wil gebruiken moet je inderdaad naar een 4-mansdefensie en een 4-3-3.
Maar wie zet je dan op de bank? DePetter? Endo? Tomiyasu?
Ik denk nochtans dat Acolatse met z'n snelheid en ruimte wel iets kan betekenen morgen.

Afbeelding

Bank: Pirard, Mmaee, Asamoah, DeBruyn, Acolatse, Sekine, Boli.

Opnieuw geen Kotysch. Nu krijgt Mmaee de voorkeur. Afgelopen weekend was dat Garcia.
Hij speelde deze week nochtans opnieuw de 90 minuten met de beloften. Voor de 2e keer geloof ik.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door STVV-fan »

STimVV schreef:Gezien de selectie verwacht ik onderstaande ploeg aan de aftrap. Ik zou het misschien wel anders doen, maar Brys is onvoorspelbaar.
2 spitsen in de kern, dat wil dan zeggen dat er 1 van de 2 op de bank zal starten om in de 2e helft "vers" in te komen.
Wel weer veel flankaanvallers in de kern terwijl we dat systeem dan weer niet zouden spelen. En enkel Mmaee als verdediger op de bank. Als je Sekine of Acolatse wil gebruiken moet je inderdaad naar een 4-mansdefensie en een 4-3-3.
Maar wie zet je dan op de bank? DePetter? Endo? Tomiyasu?
Ik denk nochtans dat Acolatse met z'n snelheid en ruimte wel iets kan betekenen morgen.

Afbeelding

Bank: Pirard, Mmaee, Asamoah, DeBruyn, Acolatse, Sekine, Boli.

Opnieuw geen Kotysch. Nu krijgt Mmaee de voorkeur. Afgelopen weekend was dat Garcia.
Hij speelde deze week nochtans opnieuw de 90 minuten met de beloften. Voor de 2e keer geloof ik.
Spelen zoals Brepoels deed. In een 4-2-3-1.
De Petter en Endo voor de verdediging en De Sart naar de bank.

Zo kan je met je flankspelers spelen en heb je je lagere middenvelders die mee kunnen helpen verdedigen.

Countergewijs zou een Acolatse ook een zeer grote meerwaarde zijn
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 5: Standard - STVV (25.08 - 18u00)

Bericht door Jacques »

De Sart zou morgen altijd starten bij mij. Hij deed het meer dan behoorlijk tegen Beveren en met de ruimte die er meer dan waarschijnlijk zal liggen, kan je zijn loopvermogen goed gebruiken in de omschakeling.

Ik vind het moeilijk voorspellen hoe we zullen starten morgen. Hbvl houdt het min of meer bij de opstelling van STimVV, de post van underdog en woorden van Brys suggereren dan weer dat we met snelle vleugels zullen spelen. Er valt voor beide opties wel wat te zeggen. Laat ons hopen dat we morgenavond niet moeten concluderen dat het uiteindelijk vis noch vlees was.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie