Speeldag 2: Genk - STVV (05.08 - 18u00)

Alles over de wedstrijden van STVV
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Speeldag 2: Genk - STVV (05.08 - 18u00)

Bericht door Trunekson »

STVVninof schreef:Ik ben teleurgesteld en zelfs beschaamd in onze ploeg met zo een negatief spel... Daarnaast lijkt Endo een meerwaarde en was Boli heel verdienstelijk! Als Legaer niet meer zin heeft, zet dan maar acolatse hoor....
Ja ik vind het ook ze moeten heel open spelen en Genk laten voetballen! :beer:
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Speeldag 2: Genk - STVV (05.08 - 18u00)

Bericht door STVVninof »

Trunekson schreef:
STVVninof schreef:Ik ben teleurgesteld en zelfs beschaamd in onze ploeg met zo een negatief spel... Daarnaast lijkt Endo een meerwaarde en was Boli heel verdienstelijk! Als Legaer niet meer zin heeft, zet dan maar acolatse hoor....
Ja ik vind het ook ze moeten heel open spelen en Genk laten voetballen! :beer:
Er is nog een verschil met 't spel open te laten en hun een boulevard te geven dan echt geen enkele intentie te hebben een kans bij elkaar te voetballen door wat op te schuiven
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 2: Genk - STVV (05.08 - 18u00)

Bericht door Positivo »

STVVninof schreef:Ik ben teleurgesteld en zelfs beschaamd in onze ploeg met zo een negatief spel... Daarnaast lijkt Endo een meerwaarde en was Boli heel verdienstelijk! Als Legaer niet meer zin heeft, zet dan maar acolatse hoor....
Ik ben het daar niet mee eens, dat je beschaamd hoeft te zijn.
De ploeg heeft naar zijn mogelijkheden gespeeld tegen een heel sterk Genk.
Ga daar open spelen en er 5 in je doos krijgen... En ben je dan fier ?
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 2: Genk - STVV (05.08 - 18u00)

Bericht door lindoke »

Felbevochten punt behaald in Genk. Verdiend? Op basis van inzet, ja! Op basis van kansen en geleverd spel, neen! Dit is geen verwijt naar de spelers toe. Laat dat duidelijk zijn. Maar dit Genk heeft toch zo veel meer individuele klasse rondlopen dan ons STVV. Het verschil is echt schrijnend. Die match mag nog 10 keer opnieuw gespeeld worden en dan verliest STVV waarschijnlijk 10 keer. We moeten daar eerlijk in zijn. 5 keer tegen de deklat? Hoeveel geluk kan je hebben in 1 wedstrijd. Toegegeven, Steppe zat er vaak met de vingers tussen en dus is dat ook zijn verdienste. Zo wil ik enkele spelers er tussenuit halen die me in negatieve en positieve zin opvielen. In negatieve zin: Boli. Mist alweer een dot van een kans. Werkt enorm hard maar ik verwacht meer van een speler dan hard werken. Lag via een assist aan Endo wel aan de basis voor de gelijkmaker. Maar laat het duidelijk zijn. We MOETEN vooraan MINSTENS 1 spits erbij hebben. En het zal er ene moeten zijn waarmee het er "boenk op" is. Legaer, speelde ook verre van een goeie wedstrijd. De Sart. Was voor mij ongeveer de slechtste kanarie op het veld en het is me nog steeds een raadsel waarom die zo lang heeft mogen spelen.

De spelers die me in positieve zin opgevallen waren zijn: Steppe. Heeft echt dat punt uit de brand gesleept. Op 1 aarzeling-etje na de perfecte wedstrijd gespeeld. De vrije trap van Malinovsky was voor iedere doelman onhoudbaar. Tomiyasu speelde een zeer goede wedstrijd. Als die jongen zijn ontwikkeling in die mate blijft verder zetten zit daar muziek in. Texeira. Dijk van een wedstrijd. Op geen foutje te betrappen. Bezus. Goeie wedstrijd, al heb ik nog altijd gemengde gevoelen bij hem en presteert hij mijn inziens te weinig constant. Asamoah. Ideale speler om voet op het middenveld te krijgen en anderen te laten opschuiven. Endo, los van zijn doelpunt vond ik hem zeer nuttig en wil ik graag meer van hem zien. Had hem eigenlijk graag vanaf de aftrap willen zien.

2/6. Dat is niet denderend. Maar dat heeft enkel te maken met de non-wedstrijd van vorige weekend. Ik denk dat Brys de ideale mix om het maximale rendement uit deze kern te halen nog niet gevonden heeft. Als in de loop van deze week een deftige spits op Staaien arriveert zijn er geen excuses meer. Brys MOET beginnen 3-punters binnen te halen!!!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 2: Genk - STVV (05.08 - 18u00)

Bericht door scoormachine »

Positivo schreef:
STVVninof schreef:Ik ben teleurgesteld en zelfs beschaamd in onze ploeg met zo een negatief spel... Daarnaast lijkt Endo een meerwaarde en was Boli heel verdienstelijk! Als Legaer niet meer zin heeft, zet dan maar acolatse hoor....
Ik ben het daar niet mee eens, dat je beschaamd hoeft te zijn.
De ploeg heeft naar zijn mogelijkheden gespeeld tegen een heel sterk Genk.
Ga daar open spelen en er 5 in je doos krijgen... En ben je dan fier ?[/quo

Je had er 6 kunnen krijgen door niet open te te spelen....
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Speeldag 2: Genk - STVV (05.08 - 18u00)

Bericht door Trunekson »

scoormachine schreef:
Positivo schreef:
STVVninof schreef:Ik ben teleurgesteld en zelfs beschaamd in onze ploeg met zo een negatief spel... Daarnaast lijkt Endo een meerwaarde en was Boli heel verdienstelijk! Als Legaer niet meer zin heeft, zet dan maar acolatse hoor....
Ik ben het daar niet mee eens, dat je beschaamd hoeft te zijn.
De ploeg heeft naar zijn mogelijkheden gespeeld tegen een heel sterk Genk.
Ga daar open spelen en er 5 in je doos krijgen... En ben je dan fier ?[/quo

Je had er 6 kunnen krijgen door niet open te te spelen....
Maar het is niet gebeurd...
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 2: Genk - STVV (05.08 - 18u00)

Bericht door scoormachine »

Trunekson schreef:
scoormachine schreef:
Positivo schreef:
STVVninof schreef:Ik ben teleurgesteld en zelfs beschaamd in onze ploeg met zo een negatief spel... Daarnaast lijkt Endo een meerwaarde en was Boli heel verdienstelijk! Als Legaer niet meer zin heeft, zet dan maar acolatse hoor....
Ik ben het daar niet mee eens, dat je beschaamd hoeft te zijn.
De ploeg heeft naar zijn mogelijkheden gespeeld tegen een heel sterk Genk.
Ga daar open spelen en er 5 in je doos krijgen... En ben je dan fier ?[/quo

Je had er 6 kunnen krijgen door niet open te te spelen....
Maar het is niet gebeurd...
Tja.....1-1 op genk...dus arbiter zeker niet in vraag stellen....spelers top......wat hebben we toch een beresterke ploeg....
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 2: Genk - STVV (05.08 - 18u00)

Bericht door smol »

scoormachine schreef:
Trunekson schreef:
scoormachine schreef:
Positivo schreef:
STVVninof schreef:Ik ben teleurgesteld en zelfs beschaamd in onze ploeg met zo een negatief spel... Daarnaast lijkt Endo een meerwaarde en was Boli heel verdienstelijk! Als Legaer niet meer zin heeft, zet dan maar acolatse hoor....
Ik ben het daar niet mee eens, dat je beschaamd hoeft te zijn.
De ploeg heeft naar zijn mogelijkheden gespeeld tegen een heel sterk Genk.
Ga daar open spelen en er 5 in je doos krijgen... En ben je dan fier ?[/quo

Je had er 6 kunnen krijgen door niet open te te spelen....
Maar het is niet gebeurd...
Tja.....1-1 op genk...dus arbiter zeker niet in vraag stellen....spelers top......wat hebben we toch een beresterke ploeg....
Smet floot een verdienstelijke partij ! Was zeker geen makkelijke wedstrijd om te fluiten :) !!
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 2: Genk - STVV (05.08 - 18u00)

Bericht door Positivo »

Dus liever geen punten ? Maar open spelen ? M.a.w. Goed spel primeert op geen punten ? Gegarandeerd degraderen doe je dan.
Trouwens zo goed als alle kansen van Genk waren afstandsschoten. De betere kansen voor doel waren in het voordeel van stvv. Ik probeer het goede te zien ..... En dat was er ...
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 2: Genk - STVV (05.08 - 18u00)

Bericht door scoormachine »

Positivo schreef:Dus liever geen punten ? Maar open spelen ? M.a.w. Goed spel primeert op geen punten ? Gegarandeerd degraderen doe je dan.
Trouwens zo goed als alle kansen van Genk waren afstandsschoten. De betere kansen voor doel waren in het voordeel van stvv. Ik probeer het goede te zien ..... En dat was er ...
Soms is het ook eens goed om het slechte te aanvaarden. Je kan toch niet zeggen dat het vandaag goed was..... Ik wil je horen als we een match 10 kansen missen en gelijk spelen....of je dan ook gaat zeggen...we zijn tevreden met een punt....ondanks ons goede spel. Geel-blauwe bril af en toe afzetten kan je een andere kijk geven op een wedstrijd.
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 2: Genk - STVV (05.08 - 18u00)

Bericht door Louis XIV »

Positivo schreef:Dus liever geen punten ? Maar open spelen ? M.a.w. Goed spel primeert op geen punten ? Gegarandeerd degraderen doe je dan.
Trouwens zo goed als alle kansen van Genk waren afstandsschoten. De betere kansen voor doel waren in het voordeel van stvv. Ik probeer het goede te zien ..... En dat was er ...
Volledig mee eens, er moet nog gesleuteld worden maar vond dat er zeker de eerste helft lijn in ons spel zat en de omschakeling van defensie naar aanval redelijk vlot verliep; Boli jammer van de open gemiste kans maar chapeau voor zijn inzet...
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 2: Genk - STVV (05.08 - 18u00)

Bericht door enrique »

De competitie bestaat uit 2 en 28 andere matchen
Uitzonderlijke omstandigheden
Het doel heiligt de middelen
Volgende week winnen met ander voetbal
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 2: Genk - STVV (05.08 - 18u00)

Bericht door Positivo »

Van het volgende ben ik 100% overtuigd.
Zorg eerst dat je punten hebt en dan kun je meer ontspannen voetballen.
Maar goed spelen en geen of weinig punten verzamelen dan kom je in de miserie ....

Verwijt je Brijs realisme ?
Het was vandaag niet slecht ... Waar het kon werd er naar voor gespeeld.
Er werd efficient verdedigd. Zowat alle kansen van Genk (en dat waren er veel) kwamen van buiten de 16. Vaak zat Steppe er (héél) kort bij. Hadden we kansen om te winnen ? Alleen al nà de 1-1... Die kansen van Desart en De norre. Dit was een supersterk Genk dat heel wat wedstrijden gaat winnen (méér dan vorig jaar)

Ik heb héél wat positieve zaken gezien bij stvv.
Zelf heb ik een abo en ga ik supporteren en niet kankeren.
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 2: Genk - STVV (05.08 - 18u00)

Bericht door scoormachine »

Positivo schreef:Van het volgende ben ik 100% overtuigd.
Zorg eerst dat je punten hebt en dan kun je meer ontspannen voetballen.
Maar goed spelen en geen of weinig punten verzamelen dan kom je in de miserie ....

Verwijt je Brijs realisme ?
Het was vandaag niet slecht ... Waar het kon werd er naar voor gespeeld.
Er werd efficient verdedigd. Zowat alle kansen van Genk (en dat waren er veel) kwamen van buiten de 16. Vaak zat Steppe er (héél) kort bij. Hadden we kansen om te winnen ? Alleen al nà de 1-1... Die kansen van Desart en De norre. Dit was een supersterk Genk dat heel wat wedstrijden gaat winnen (méér dan vorig jaar)

Ik heb héél wat positieve zaken gezien bij stvv.
Zelf heb ik een abo en ga ik supporteren en niet kankeren.
Wie verwijt Brys iets ? Wie is aan het kankeren ? Vorig seizoen had ge genoeg punten in december.....werd er daarna ontspannender gespeeld ?
Dus als je geen abo hebt moet ge maar zwijgen ?

Anders moet er een forum komen voor mensen met een abo en één voor mensen zonder abo
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 2: Genk - STVV (05.08 - 18u00)

Bericht door smol »

Dat we vandaag op deze manier in Genk speelden kan me geen bal schelen.
Zoals eerder gezegd dat 2 wedstrijden tegen Genk zijn een competitie apart.

Vanaf volgende week moet er aanvallend gedacht worden !
Boli speelde geen onaardige wedstrijd, al had die dot van een kans erin gemoeten, maar voor de rest deed hij weinig verkeerd.
Alle spelers toonden een voorbeeldige inzet. Akkoord er waren er enkele wat minder, maar ook zij toonden de nodige inzet ! Dus de technische staf lijkt de groep onder controle te hebben, iets wat ook niet onbelangrijk is !

Op naar de wedstrijd tegen Lokeren, een match die het verdere verloop van de competitie kan gaan bepalen.
Plaats reactie