Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Alles over de wedstrijden van STVV
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Hallo-Tokyo »

StellaWADASWAD schreef:Ik snap het probleem bij sommigen hier niet. Weken aan een stuk melken dat er is een slechte match gewonnen moet worden, nu winnen we (tegen Anderlecht nota bene) en is het nog niet goed. Natuurlijk verloren we vorige week en de week daarvoor, maar voor een seizoen als dit teken ik bij voorbaat. Alleszins een pak aangenamer dan wat KVM nu door maakt.
Verstandig.
Alles kan beter maar STVV draait naar hun budget een uitstekend seizoen.

RSC Anderlecht 45 miljoen euro
KAA Gent 44
Club Brugge 38
Standard Luik 30
Racing Genk 25
KV Oostende 18
R Antwerp FC 18
Zulte Waregem 16
Sporting Charleroi 13,5
KV Kortrijk 12
KV Mechelen 11
Sporting Lokeren 9,5
KAS Eupen 9
Waasland-Beveren 8,5
STVV 7,5
Excelsior Moeskroen 7
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door kenniksvanvoetbal »

miel schreef:Het zal wel aan mij liggen zeker , maar ik vond Dussaut gisteren sterk spelen
voor sommigen is het de macht der gewoonte om zich te fixeren op elk foutje van een bepaalde speler , dat men het goede niet meer ziet of wil zien .
Anderlecht heeft wel geteld 1,5 kansen gehad , terwijl wij als we het beter uitspelen makkelijk met 3 goals verschil hadden kunnen winnen
Niet Dussaut of de trainers zijn de zwakte van deze ploeg , maar het gebrek aan efficiëntie
Voor mij man van de man van de match was Asamoah
Dat ben ik het mee eens ,er staan zwakkere schakels op het veld. :|
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door kenniksvanvoetbal »

StellaWADASWAD schreef:
STVV-fan schreef:Dat was waarschijnlijk van die oppeppende zever, wordt zovaak verkocht en is eigenlijk een leugen die ze hunzelf vertellen.

Die opstelling mag terugkomen, omdat je bitter weinig weggeeft (iets wat in de komende matchen echt wel nodig zal zijn), maar dan zou ik toch iemand anders langs Chuba zetten dan een Legear.

Chuba zijn goal is eigenlijk een moeilijkere versie dan die van Ceballos tegen Gent
In principe zou Vetokele een goede partner zijn voor Chuba in dit systeem. Ik vond Boli trouwens gisteren zeer gretig invallen, en ik bij bij lange na niet de grootste Boli fan, maar als opjager vervult hij zijn rol altijd wel goed.
Voor mij waren al de gedane wissels een verzwakking op het veld ! :roll:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Tompie »

Het zal wel aan mij liggen maar welke logica schuilt er achter een defensieve opstelling tegen een ploeg die absoluut geen vertrouwen heeft? Zet die tegenstander meteen onder druk met het publiek erachter, zou ik denken. Neen, nu lieten we Anderlecht rustig het balbezit en ze waren ook gewoon de betere ploeg in het begin.

Na de "pauze" waren we iets beter maar de 1ste helft was een draak van een wedstrijd. Gelukkig hebben we met Akpom een klassebak in huis: knap doelpunt van de man die een puike wedstrijd speelde ondanks zijn penalty misser.

Na de rust niet meer in de problemen gekomen tegen een bijzonder zwak Anderlecht. Ik vond het ook vreemd om te lezen dat Dussaut niet goed geweest zou zijn? Ik ben absoluut geen fan van Dussaut maar gisteren was hij na de rust toch wel een van de uitblinkers. Ook Asamoah was zeer sterk, jammer genoeg geen afwerker.

Vetokele viel tam in, Boli toonde wel werklust.

Bon, in onze laatste 15 wedstrijden winnen we twee x: telkens tegen de op dat ogenblik zwakste ploeg uit de JPL. Geen wonder dat Anderlecht en Mechelen elkaar ook in evenwicht hielden.

Met een andere trainer en wat meer wilskracht was PO1 nu misschien wel al een feit geweest. Nu hebben we nog een waterkans maar dan moeten we doen wat dit seizoen nog maar 1x lukte: winnen op verplaatsing.

Kortom, blij met de verdiende overwinning en al bij al ook met dit seizoen tot dusver. Alleen zal ik bij het niet halen van PO1 toch het gevoel hebben dat er veel meer inzat ...
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door StellaWADASWAD »

kenniksvanvoetbal schreef:
StellaWADASWAD schreef:
STVV-fan schreef:Dat was waarschijnlijk van die oppeppende zever, wordt zovaak verkocht en is eigenlijk een leugen die ze hunzelf vertellen.

Die opstelling mag terugkomen, omdat je bitter weinig weggeeft (iets wat in de komende matchen echt wel nodig zal zijn), maar dan zou ik toch iemand anders langs Chuba zetten dan een Legear.

Chuba zijn goal is eigenlijk een moeilijkere versie dan die van Ceballos tegen Gent
In principe zou Vetokele een goede partner zijn voor Chuba in dit systeem. Ik vond Boli trouwens gisteren zeer gretig invallen, en ik bij bij lange na niet de grootste Boli fan, maar als opjager vervult hij zijn rol altijd wel goed.
Voor mij waren al de gedane wissels een verzwakking op het veld ! :roll:
Maar jij 'kentniksvanvoetbal' ;)
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Mikman »

miel schreef:Het zal wel aan mij liggen zeker , maar ik vond Dussaut gisteren sterk spelen
voor sommigen is het de macht der gewoonte om zich te fixeren op elk foutje van een bepaalde speler , dat men het goede niet meer ziet of wil zien .
Het lag -jammer genoeg- toch aan u. Deed gewoon veel te veel stommiteiten: onnodige gele kaart, flirtten met tweede rood ( Verbomen liet doorspelen maar had echt schrik dat hij na de actie 2e keer geel ging trekken ) , twee keer niet mee opgeschoven om het buitenspel open te zetten ( kreeg daarvoor terecht geweldig onder zijn kl*ten van Teixeira ) , en op een bepaald moment vergat hij gewoon naar de bal te lopen of hij had zomaar alleen voor Sels gekomen. Dus neen, zelfs met de beste wil van de wereld en een alternatieve kijk op de zaken was het gewoon slecht van zijn kant.
Ook de commentatoren en analisten wezen op zijn fouten. Ik denk niet dat die het speciaal op hem gemunt hebben, eerder dat die gewoon hun job doen. Kan me wel inbeelden dat je in het stadion -als je het voordeel van de herhalingen niet hebt en in de flow van de wedstrijd zit- soms een andere kijk op de zaken hebt.
Laatst gewijzigd door Mikman op 17 feb 2018, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Mikman »

STimVV schreef:ivm Brepoels. Als trainer inderdaad niet. Maar ik heb het hier een paar weken geleden al eens aangehaald.
Ik zie weinig of geen mensen die beter weten dan Guido wat STVV nodig heeft om het volk weer terug te laten komen. In tegenstelling tot DeRoeck wist Guido perfect hoe hij de mensen hier kon bespelen om ze enthousiast te maken. Wees maar zeker dat PO1 hier véél harder zou leven dan nu het geval is wanneer hij ipv DeRoeck op de bank zou zitten.
Z'n tijd als coach is voorbij op het hoogste niveau. Maar iemand als hij kan deze club wél gebruiken in de werking van de club vind ik. Iemand die dicht bij het volk staat, de taal van het volk spreekt, iets van voetbal kent, weet welke spelersprofielen we hier graag hebben, oog heeft voor jong talent, iemand die samen met voorzitter Meekers over de eigenheid van de club moet waken en de supporters weer doet geloven in stvv...

Over de match zelf probeer ik op m'n lip te bijten. Heel gelukkig werd ik niet van wat ik gisteren zag. Maar we hebben gewonnen... punt
T2 met pakweg Vreven als T1, dat zou wel een combinatie zijn die de supporters zou kunnen aanstaan denk ik. Alleen zit je dan met twee trainers wiens gebrekkige talenkennis een hinderpaal vormde in het verleden.

COL heeft ook wel zijn waarde voor deze club, maar dan binnen zijn gekende gebreken en kwaliteiten. Ik zou hem in een hybride rol van T3/TD-assistent/scouting steken. Iemand die op de achtergrond blijft maar wel aan de club verankerd is.
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Trunekson »

http://www.voetbalnieuws.be/news/279437 ... -op-stayen

Wener Sels in actie. "Triestig dat we in 1ste klasse op zo een veld moeten spelen".
Mislukt bij Newcastle en mislukt bij Anderlecht als zijn vriendje Hein niet bij Anderlecht zat.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Dreke »

Brepoels is puur. Een rariteit in het hedendaagse voetbal. Ik ben voor altijd fan. Gewoon terugdenken aan de vorige keer dat we thuis van de nekken wonnen (2009!).

Win je er matchen mee? Niet meer.
Win je er supporters mee? Zeker.
In welke rol kan je hem gebruiken? Geen idee.
A loyal football fan only supports the shirt...
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Geel-Blauw »

Ik denk dat De Roeck koos voor een 5 mans defensie omdat hij niet echt gelooft in Dussaut als rechtsachter. Ik vond het een goede keuze.
En Sels tja, heel de wedstrijd met z’n armen zwaaien en schreeuwen op z’n ploegmaats maar zelf wel in de fout gaan bij het doelpunt. :lol:
Nie zievere, speile!
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Jones »

Dreke schreef:Brepoels is puur. Een rariteit in het hedendaagse voetbal. Ik ben voor altijd fan. Gewoon terugdenken aan de vorige keer dat we thuis van de nekken wonnen (2009!).

Win je er matchen mee? Niet meer.
Win je er supporters mee? Zeker.
In welke rol kan je hem gebruiken? Geen idee.
Deze match in Tienen en op Waasland-Beveren heeft hij de Truiense harten het meest gestolen :
https://youtu.be/qwFxjwpqMyo
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Jones »

Jones schreef:
Dreke schreef:Brepoels is puur. Een rariteit in het hedendaagse voetbal. Ik ben voor altijd fan. Gewoon terugdenken aan de vorige keer dat we thuis van de nekken wonnen (2009!).

Win je er matchen mee? Niet meer.
Win je er supporters mee? Zeker.
In welke rol kan je hem gebruiken? Geen idee.
Deze match in Tienen en op Waasland-Beveren heeft hij de Truiense harten het meest gestolen :
https://youtu.be/Ohk8fJgTRKs
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Louis XIV »

Jones schreef:
Jones schreef:
Dreke schreef:Brepoels is puur. Een rariteit in het hedendaagse voetbal. Ik ben voor altijd fan. Gewoon terugdenken aan de vorige keer dat we thuis van de nekken wonnen (2009!).

Win je er matchen mee? Niet meer.
Win je er supporters mee? Zeker.
In welke rol kan je hem gebruiken? Geen idee.
Deze match in Tienen en op Waasland-Beveren heeft hij de Truiense harten het meest gestolen :
https://youtu.be/Ohk8fJgTRKs
Guido is ne zalige vent ik vond de promotie match tegen Brussels toch ook zeer mooi moment...van die zondagavond niet veel meer herinnerd van zattigheid
Alleen denk ik dat op het einde bij Stvv zijn verhaal van meester motivator wel volledig OP was
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Vouch »

Misschien eens interessant om te zien.
In een competitie met 6: (de G5 + STVV). Stonden we nu op kop met een match meer gespeeld dan Club:

Club Punten Matchen
STVV 17 9
Club Brugge 14 8
Anderlecht 12 10
AA Gent 12 9
Standard 9 9
Rc Genk 9 9

Nog te spelen voor dit nevenklassementje:

STVV-Club Brugge
Standard - Club Brugge
Rc Genk - AA Gent

Misschien toch maar gaan voor een competitiehervorming? :lol:
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 27: STVV - RSC Anderlecht

Bericht door Mikman »

We hebben dit seizoen thuis gewonnen tegen Genk, Standard, Gent en Anderlecht. Dat is uiteraard een unicum in de clubgeschiedenis.
Plaats reactie