Speeldag 23: STVV - KV Mechelen

Alles over de wedstrijden van STVV
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 23: STVV - KV Mechelen

Bericht door Vouch »

Mechelen speelt het soort voetbal dat meestal niet samen gaat met een verlengd verblijf in Eerste. Veruit de zwakste tegenstander die ik dit seizoen al gezien heb.

Eindelijk nog eens een gretig STVV onder impuls van een goede Bezus, die wel zeeën van ruimte kreeg! Onbegrijpelijk van Jankovic dat hij ons middenveld zoveel ruimte gaf. Je kan het echter ook anders bezien, De Roeck heeft voor de eerste keer dit seizoen een andere trainer tactisch afgetroefd. Als er vooraan wat meer efficiëntie is, winnen we 3 of 4-0, of dat beter was naar de rest van het seizoen toe weet ik niet.

Voor de volgende matchen zullen we wel zien, rustig match per match kijken, moeten we. Feit is wel dat je één van dé tegenstanders zaterdag zélf kan uittellen, win je in Genk dan liggen ze uit de race. Maar ja, met PO I hou ik echt geen rekening meer hoor na de afgelopen periode, hadden we nu die paar puntjes meer gehad (al waren het maar alleen die van tegen Eupen) maar op dit moment...
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 23: STVV - KV Mechelen

Bericht door Jones »

We winnen verdiend tegen een zwak Mechelen. Tegen een sterker Mechelen zie ik ons niet winnen. We kregen veel ruimte en dat speelt in het voordeel van vooral Bezus maar dan loopt hij teveel met de bal aan de voet ipv eens op doel te vuren...
Goede ploegopstelling maar de flanken zijn zwak. Dussaut scoort maar wringt 2 open kansen de nek om. Botaka krijgt niks klaar. De petter loopt maar wat, weinig aan de bal en al zeker niet opbouwend. Te weinig kapitein voor me. Ik vind Kotysch en Teixeira mannen die de band mogen claimen.
Steppe had geen werk, niet te beoordelen.

Moest vandaag niet gewonnen zijn zou pas beschamend zijn : Mechelen al 5 matchen verloren en nu al 3 matchen niet gescoord met 8 nieuwe namen en Schoofs op de bank die vandaag in hbvl solliciteert om meer te mogen spelen op het Stayen-kunstgras. Rob in vorm is 10 keer beter dan Desart. Zet uw Franstaligen, incl. Dussaut maar op de bank.
Tegen Genk zelfde opstelling behalve Dussaut (vervangen door Abrahams) en degrinta van de eerste 20 min. Maar dan de ganse match en we halen een punt op Genk.
Waarom waren ze nu wel bij de les qua inzet ? Soms denk ik buiten Dat ze De roeck buiten zwieren dat deze groep eens een mental-coach nodig heeft.

De roecks hachje is gered vandaag (Ferreira zat al in de tribune) maar zijn krediet is terug op als er op Genk weer met de klak naar wordt gegooid. Genk is toch wel beter dan dit zwakke KVM
Laatst gewijzigd door Jones op 24 jan 2018, 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Speeldag 23: STVV - KV Mechelen

Bericht door STVVninof »

Was steppe wat zeker? Iemand ook het vingertje naar de supporters gezien va. Dussault bij zijn doelpunt?
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 23: STVV - KV Mechelen

Bericht door Jones »

STVVninof schreef:Was steppe wat zeker? Iemand ook het vingertje naar de supporters gezien va. Dussault bij zijn doelpunt?
Dussaut is een stijf kieken, onvolwassen zoals zijn maatje Edmilson dat was. Als zijn haar maar in de plooi ligt :roll:
Schoofs, Odoi, zo een mannen wil ik hier terug op Stayen zien en de beste Jappen en een topspits die weet hoe je niet buitenspel moet lopen.

Gueyé, Boli, De sart, Dussaut, De petter, antunes en Botaka mogen van mij per direct beschikken. Week na week zie ik ze alleen veel lopen en de ploeg niks bijbrengen. Bezus en Pirard wil ik nog het voordeel van de twijfel geven.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 23: STVV - KV Mechelen

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Ik ben blij dat mijne pronostiek verkeerd was !!
Veel inzet vandaag tegen een beschamend Mechelen.
Bezus met kop en schouder er bovenuit tegen dit weliswaar Zwak Mechelen.
Achteraan top met Kotysch en Texeira.Ik ben geen fan van Dussaut maar hij speelde vandaag een goede match met een gebrekkige afwerking en
dit was toch meer dan wat Desart brengt de laatste weken.Vetokele enorm hard gewerkt,persoonlijk vond ik ook dat Botaka beter was dan de afgelopen weken alhoewel dat hier precies niemand vind.En dan Boli , hij viel vooral weer op door geen bal te raken .
Conclusie : zaterdag andere koek ..... :beer:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Speeldag 23: STVV - KV Mechelen

Bericht door Trunekson »

Merci Jonas merci Jonas merci :party:
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Speeldag 23: STVV - KV Mechelen

Bericht door KNRI »

Gewonnen....maar ooh zo zwak in de afwerking. Zelf open-doel kansen lukken niet... Zo gaat het de komende weken toch moeilijk blijven ze.
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Speeldag 23: STVV - KV Mechelen

Bericht door scoormachine »

Toch nie veel van gezien dat spelers JDR moe zijn en het liefst een andere trainer willen zoals hier dikwijls werd vermeld de laatste dagen.
Dan was nochtans gisteren het ideale moment om hem het nekschot te geven.
Gisteren gewonnen van een ploeg die het heel moeiljk zal krijgen om erin te blijven.
Bezus goed.....maar hoop dat ook eens te zien tegen een betere tegenstander.
Maar voor de rest....nie veel verschil gezien met onze andere matchen.....technisch zwak, veel slordigheden.
3 punten zijn binnen....seizoen geslaagd voor het bestuur.
En nu op zoek naar Japanners om ons te versterken.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 23: STVV - KV Mechelen

Bericht door toyotacorolla »

Mechelen vergat te voetballen, steeds van die irritante fouten maken waardoor het spel toch wat teveel stil lag, de drie punten zijn het belangrijkste voor zulke matchen.
Johan
Berichten: 405
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Speeldag 23: STVV - KV Mechelen

Bericht door Johan »

Ik vraag me af welk nut die Botaka heeft? Die kan gewoon niks ,ik denk dat Jonas schrik heeft van die clown. Ondertussen blijft een talent als Abrahams wegkwijnen op de bank. Gisteren de uitgelezen kans om Abrahams erop te gooien, maar nee, terug de ONZICHTBARE BOLI.
Verder viel me op hoe zwak De Petter wel is. Jonas verving en verzwakte zelf zijn ploeg door de wissels Boli en Desard . Soms leek het wel of hij aan Col moest vragen wat er moest gebeuren. In ieder geval afvoeren .Niet capabel .
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 23: STVV - KV Mechelen

Bericht door Jacques »

Verdiende zege tegen een ontzettend zwak Mechelen. Het spel was niet van dien aard om ineens alle zorgen van ons af te schudden, maar de mentaliteit was in ieder geval beter.

Damien - zeg maar le Magicien- Dussaut en zijn vingertje, tja, het is en blijft een clown. Zijn 3 hersencellen dachten bij zichzelf "ziet, ik ga ook es fel doen", wa ne wabbe. Zou mij niet verbazen dat die nog echt van zichzelf meent dat hij goed is. Wordt een pijnlijke zaak als ze ooit een compilatie van zijn mislukte voorzetten maken...Retour à Liège en snel een beetje. :yes:
Laatst gewijzigd door Jacques op 24 jan 2018, 08:06, 4 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 23: STVV - KV Mechelen

Bericht door Jacques »

Jones schreef: De roecks hachje is gered vandaag (Ferreira zat al in de tribune) maar zijn krediet is terug op als er op Genk weer met de klak naar wordt gegooid. Genk is toch wel beter dan dit zwakke KVM
Zat daar o.a. met Still. Ik denk dat ze gewoon hun oude ploeg(en) nog eens aan het werk wilden zien. De Roeck gaat dit seizoen niet meer buitenvliegen, denk ik. Tot spijt van wie het benijdt.
Overdrijven is een kunst
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 23: STVV - KV Mechelen

Bericht door Henri is de man »

Kunnen we niet gewoon eens aanvaarden dat Jonas de ploeg gisteren goed heeft neergezet en met de juiste mentaliteit op het veld heeft laten komen ?
Bij KVM was daar ook op gehamerd in de kleedkamer maar daar was op het veld maar weinig van te zien. Bij STVV werd er gevochten voor elke bal - eindelijk ! Dus ik durf zeggen: goed gedaan Jonas ! :toppie: Vorig jaar heeft Leko ook een hele tijd gesleuteld - elke trainer heeft het moeilijk - het wordt interessant om te zien of De Roeck dit spelniveau kan doorzetten.

De tegenstander was niet opperbest maar ik vond toch ook dat dit vooral werd afgedwongen door de kanaries. In het begin van het seizoen hebben we dit vaker gezien - gisteren was het eindelijk opnieuw zo ver.
Beste moment van de match was wel toen er een bal in de tribune van KVM terecht kwam en die van supporter tot supporter werd verder gegooid met het bijhorende gejuich. Het werd helemaal hilarisch toen de plaatselijke steward tevergeefs de bal probeerde te pakken te krijgen :grappig: De KVM supporters waren allerminst blij met de vervanging van Kolovos en Jankovic had toch ook Schoofs moeten brengen...

Steppe. Ik denk dat iedereen blij was Steppe in de goal te zien maar die bal die hij lost in de eerste helft had meteen zijn zelfvertrouwen richting Siberie kunnen sturen... Over het algemeen weinig werk.
Kotysch & Texeira. Duidelijk ons beste centrale duo. Kotysch is veruit de betere passer, kopper dan Goutas. Hij zorgt er ook voor dat Texeira zich puur kan concentreren op zijn rol als mandekker. Top !
Kitsiou . Lijkt soms een kieken zonder kop en probeert nogal vaak de actie naar voren maar als hij de bal verliest spurt hij ook terug met de vliegende tackel al in het achterhoofd :mrgreen: misschien niet de ideale speler maar ik vind het wel leuk om naar te kijken
De Norre. Sterke match weer van Casper - nooit gedacht dat hij het zo goed zou doen en dan nog eens een vrij constant niveau aanhouden ook. chapeau !
De Petter. Goed storend, soms onzorgvuldig in de passing. Geen gele kaart gepakt - dat is al positief
Asamoah. Ik ben geen fan maar misschien zorgde wel mee voor het overwicht op het middenveld
Bezus. Alles lukte, balrecuperaties, goede vrijschoppen en corners, legde kilometers af, kwam mee verdedigen maar ook enkele mooie steekballen. Had gerust een assist of 3-4 kunnen hebben. Geweldige match, uiteraard zijn beste voor STVV
Botaka. Waarschijnlijk de minste kanarie gisteren. Had kunnen scoren maar makkelijk was die bal nu ook niet vond ik
Dussault. Had zeker moeten scoren. Wisselt zoals steeds goede met mindere momenten af - is wel een vechter
Vetokele. Zeer solide wedstrijd. Terecht de voorkeur op Boli. Alleen in de spits is gewoon zijn beste positie
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 23: STVV - KV Mechelen

Bericht door Tompie »

In principe leg je tijdens zo'n winterstage de basis voor de terugronde: je werkt aan een (nieuwe) basiself, vaste patronen, looplijnen ...

Niets van dat alles echter bij STVV. In vergelijking met de wedstrijd tegen Waasland-Beveren, speelde STVV weer met een volledig ander elftal: Steppe, Kotysch, Botaka, Bezus, Dussaut, Asamoah. Kortom, 6 nieuwe gezichten.

Een aantal van die wissels waren uiteraard gewoon nodig: Steppe voor Pirard, Kotysch voor Goutas. Ik stelde al voor de wedstrijd dat ook Steppe het ver van goed deed in zijn weinige minuten en dat bleek gisteren ook bij zijn foutje dat gelukkig niet fataal afliep. Anderzijds houdt hij ons wel recht bij de 1-0 en dat is ook meteen het verschil met wat Pirard al weken stond te doen. Hopelijk groeit Steppe dus snel naar zijn beste vorm.

Voor de rest, geweldig was het allemaal niet, maar wel een dik verdiende overwinning na 10 wedstrijden zonder zege. En eindelijk tenminste eens wat inzet en overtuiging. Waarom kan dat nu plots wel?

Man van de match is uiteraard Bezus, al zal een wedstrijd waarin hij zoveel ruimte krijgt dat zelfs wanneer hij de bal veel te ver vooruit duwt hij toch niet met een moordtackle hoeft uit te pakken, niet snel opnieuw voorkomen.

Mechelen was nog veel slechter dan ik had verwacht, wat was me dat. Al hadden we het geluk natuurlijk wat aan onze zijde bij die 1-0 (lichte overtreding en nipt buitenspel).

Bon, na 10 wedstrijden opnieuw aanknopen met een overwinning is een opsteker vlak voor de derby. Maar daarin zal het toch nog veel beter moeten. Ik onthoud vooral de goede mentaliteit, wat in feite een minimumvereiste zou moeten zijn, maar dat al even niet meer was.

Benieuwd of De Roeck zaterdag zijn elftal opnieuw op x aantal plaatsen wijzigt.

PS: de opmerkingen hier over de invalbeurt van Boli zijn ronduit lachwekkend. Die man stond amper 10 minuten op het veld en lokte een aantal overtredingen uit en kaatste een paar x behoorlijk. Daarnaast ook een paar mislukte acties. Maar de negatieve reacties hier zijn dan toch eerder gebaseerd op zijn vorige "prestaties". En wie Asamoah geen goede voetballer/meerwaarde vindt voor STVV, tja...
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 23: STVV - KV Mechelen

Bericht door Since '54 »

Beste Tompie, mij geen woorden in de mond leggen aub. Ik heb niet geschreven dat Asamoah een 'slechte speler' is. Ik heb geschreven dat hij een te trage techniek heeft en in balaanname en ballen stoppen hij veel apart zou moeten trainen. Ieder bal die hij op een bepaalde hoogte krijgt toegespeeld controleert hij in een ruimte van 4 meter Dat kan niet voor een 1ste klasser. Inderdaad in jeugdreeksen kan men dat al beter. Een bal stoppen is een van de eerste zaken die men 10-jarigen aanleert.
Plaats reactie