Speeldag 24: STVV - Oostende

Alles over de wedstrijden van STVV
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 24: STVV - Oostende

Bericht door smol »

Jokke schreef:
darion schreef:Oververdiende 2-0, Oostende komt niet in het stuk voor.
Weeral Peeters met een goede vrije trap en Vetokele werkt uiteindelijk af.
Top STVV!
Top huurlingen zal je bedoelen die na de competitie weer gedwee naar hun eigenaar vertrekken.
Pure competitievervalsing eigenlijk maar het levert ons wel atraktiever voetbal op natuurlijk.
Welke ploegen spelen er nog zonder huurlingen ?
Zelfs topploegen gaan spelen met huurlingen uit buitenlandse competities bij momenten.
Z-Waregem draait zo al enkele jaren mee in PO I, dus waarom zouden wij het niet doen.
En ik zie maar 1 huurling Mechele, Vetokele is van nonkel Roland, dus eigenlijk ook van ons :) of ben ik mis
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 24: STVV - Oostende

Bericht door Since '54 »

darion schreef:Berrier met een knal op de lat.
STVV houdt stand, nog een 25 min.
Ja maar Pirard heeft de bal tegen de lat geduwd of hij was erin. 3 x gezien op Proximus TV!

Sterk STVV met Pirard - Peeters - Vetokele in de hoofdrollen.

In totaal een 10-tal open kansen voor STVV waarvan er 3 binnen gaan.

Vandaag nog winst voor Alcorcon en voor Charlton. Feest in de revue!
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 24: STVV - Oostende

Bericht door metser »

Top prestatie van een volledig elftal. Niet het champagnevoetbal maar recht toe aan . Uitblinkers Peeters, Vetokele en ook gerkens die een geweldige teamspirit toont ! Spijtig dat Boli toch zo onbeholpen is in de afwerking....geef al die kansen die hij mist eens aan onze piemelspits dan ben ik ervan overtuigd dat die zijn totaal ook deftig zou zijn ;) :) ;) ;) ;) . Hopelijk tegen onze * vrienden * van Genk dezelfde prestatie en uitslag.....en dan spreken we weer allemaal van een geslaagd seizoen. :party: :party: :party:
Amzu
Berichten: 226
Lid geworden op: 23 jun 2011, 23:36

Re: Speeldag 24: STVV - Oostende

Bericht door Amzu »

Die lege tribunes blijven toch een doorn in 't supportershart, maar ze oogsten nu eenmaal aan de Tiense wat ze vorig seizoen gezaaid hebben.
Hopelijk willen ze na dit seizoen een statement maken en eens voor één keertje wat ambitie tonen door deze ploeg bijeen te houden, Peeters inbegrepen. Gegarandeerd dat de tribunes weer vol zouden zitten. De geschiedenis kennende zal 't wel weer ijdele hoop zijn .......
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 24: STVV - Oostende

Bericht door Since '54 »

Amzu schreef:Die lege tribunes blijven toch een doorn in 't supportershart, maar ze oogsten nu eenmaal aan de Tiense wat ze vorig seizoen gezaaid hebben.
Hopelijk willen ze na dit seizoen een statement maken en eens voor één keertje wat ambitie tonen door deze ploeg bijeen te houden, Peeters inbegrepen. Gegarandeerd dat de tribunes weer vol zouden zitten. De geschiedenis kennende zal 't wel weer ijdele hoop zijn .......
Ga eens kijken op de tribunes van Rac Genk. Ook in de tribunes van de grootste stad van Wallonië nl. Charleroi ..... Het ligt niet alleen aan de prestaties van de ploegen maar aan veel andere zaken waaronder nr. 1 de TV. 'Proximus 11' aan € 9,95/maand, alle matchen van de Jupiler Pro League.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 24: STVV - Oostende

Bericht door Jones »

Goede collectieve prestatie ! We hebben een wapen wat velen ons benijden : de Peeters-trappen. Ongelooflijk scherp en precies. Neem dat weg en het is veel minder. Vetokele zit op 2 matchen al aan de helft van de goals van Boli die teveel kansen de nek blijft omwringen. Janssens vond ik vrij zwak vandaag op zijn bal op de lat na.

Nu niet verliezen op Westerlo en een vol huis tegen Genk en die mannen met de staart tssen de benen terug naar Genk sturen..'.
nippy
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 jun 2016, 12:41

Re: Speeldag 24: STVV - Oostende

Bericht door nippy »

ik vond het een zeer geode en leuke wedstrijd.
Vetokele is echt een van de betere spitsen die ik de laatste jaren hier heb zien spelen, snel sterk goed aan de bal goed zonder de bal en weet het doen staan.
Peeters was vandaag terug beter. hij maakt soms mss nog een dekkingsfoutje maar zijn stilstaande fases zijn ooohzoo gevaarlijk. en zijn korte pases waren vandaag ook veel beter.
wolke vond ik ook wel goed spelen heeft veel snelheid en ook veel werkkracht maar er moet wel nog een beetje aan gekneed worden en dat mag ook wel, ik ben blij dat hij de kans krijgt. dit wordt nog een zeer geode spits. heft ook een geode versnelling in de benen.
Gerkens speelt al een tijdje op hoog niveau. vandaag mss wat minder beslissend maar werkt hard en is belangrijk in de omschakeling.
De Petter speelde zijn match en ik vond hem zeker niet slecht, de gele kaart vond ik trouwens ook onterecht. secuur zonder meer.
Kotich Fernandez spelen ook al paar weken een goede partij.
Mechele is een aanwinst achter aan het verdedigend trio verstaan elkaar en dat merk je soms mss nog een jeugdig foutje maar heel secuur in de verdediging. en laat nu ook zien dat hij in stilstaande fases een wapen is dat is altijd goed meegenomen. blij met zijn komst.
cuevas speelde zijn match wisselde goede en minder goede dingen af. zeker niet gebuisd maar vind dat hij teweinig de lijn afgaat ik had veel liever bolingoli zien spelen.
dussaut is idd soms op verdedigend vlak nonchalant en zal nog in de toekoms fouten maken maar ik schrijf hem zeker niet af vond hem vandaag op aanvallend vlak zeer goed spelen technisch is hij goed en ook ongeloofelijk snel me dunkt. verdiendt zijn plaats bij stvv. mss niet altijd in de 11. Maar vind hem wel een goede backup in achterhoofd houdend dat hij zeker nog groei marge heeft.
pirard speelden ook een goede match een paar goede saves zeker die bal van berrier die hij juist kon raken. leek een beetje bleek op dat lag schot maar achteraf gezien was dat een zwabberbal en zijn zeer moeilijk.
onze invallers zijn wel ok ingevallen. buiten boli zijn "afwerkings percentage" is hij toch een goede spits waar de verdedigers nooit bij gedaan hebben. ben ook blij om te zien dat bezus terug ingevallen is wel een harde tackle voor niets, en bolingoli is ok ingevallen lijkt mijn ogen toch meer dreiging te zorgen op de flank.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 24: STVV - Oostende

Bericht door Mikman »

Jokke schreef: Pure competitievervalsing eigenlijk
Gewoon de regels gevolgd, niks verkeerd mee. Als een voorzitter van een eersteklasser zegt "ik hoop dat we vandaag verliezen, dan hoeven we geen premies meer te betalen" , is dat geen competitievervalsing dan?

Bekijk het zo: door die huurlingen heeft Stef Peeters 3 assists kunnen geven wat zijn prijs en zelfvertrouwen weer de hoogte heeft ingejaagd. Dus die huurlingen zijn dan misschien toch geen slechte investering.


Match niet gezien, enkel samenvatting. Zag er allemaal fraai uit. Denk wel dat Peeters het ergens jammer vindt dat hij niet iedere week corners en vrije trappen tegen Dutoit mag trappen. Niet dat de doelpunten diens fout waren, maar het is toch opvallend hoe vaak ploegen zijn gebrek aan autoriteit in de lucht ergens kunnen uitbuiten. STVV krijgt toch ook veel minder doelpunten binnen op voorzetten/corners/vrije trappen sinds Pirard in doel staat. Is dat allemaal wel toeval?

We zijn gered maar die 30 punten willen halen is nog een mooie motivatie natuurlijk. Misschien Boli nu zijn schouder laten opereren zodat hij fit is voor PO2 of op zijn minst de voorbereiding van volgend seizoen?

Oh ja, en STVV kan de aartsrivaal nog een stevige dreun verkopen in de race naar PO1.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Speeldag 24: STVV - Oostende

Bericht door Geel-Blauw »

Since '54 schreef:
Amzu schreef:Die lege tribunes blijven toch een doorn in 't supportershart, maar ze oogsten nu eenmaal aan de Tiense wat ze vorig seizoen gezaaid hebben.
Hopelijk willen ze na dit seizoen een statement maken en eens voor één keertje wat ambitie tonen door deze ploeg bijeen te houden, Peeters inbegrepen. Gegarandeerd dat de tribunes weer vol zouden zitten. De geschiedenis kennende zal 't wel weer ijdele hoop zijn .......
Ga eens kijken op de tribunes van Rac Genk. Ook in de tribunes van de grootste stad van Wallonië nl. Charleroi ..... Het ligt niet alleen aan de prestaties van de ploegen maar aan veel andere zaken waaronder nr. 1 de TV. 'Proximus 11' aan € 9,95/maand, alle matchen van de Jupiler Pro League.
Het zijn allemaal factoren die er mee te maken hebben natuurlijk. Al denk ik wel dat 6 maanden thuis niet kunnen winnen en uw beste spelers verkopen in de wintermercato de grootste oorzaken zijn.
Nie zievere, speile!
Amzu
Berichten: 226
Lid geworden op: 23 jun 2011, 23:36

Re: Speeldag 24: STVV - Oostende

Bericht door Amzu »

Ga eens kijken op de tribunes van Rac Genk. Ook in de tribunes van de grootste stad van Wallonië nl. Charleroi ..... Het ligt niet alleen aan de prestaties van de ploegen maar aan veel andere zaken waaronder nr. 1 de TV. 'Proximus 11' aan € 9,95/maand, alle matchen van de Jupiler Pro League.
Daar ga ik volledig mee akkoord, maar dat was niet mijn punt (de reden waarom bij aanvang van dit seizoen duizenden (waaronder ikzelf) geen abo meer wilden nemen na o.a. de gehele uitverkoop van 3 van de beste spelers in de vorige winterstop). Vandaar dat ik nu aangeef om eens een krachtig signaal uit te sturen door ambitie te tonen naar volgend seizoen toe en o.a. Peeters te houden (ja, dat kunnen ze als ze willen). Het zou voor velen misschien een terugkeer kunnen zijn want de meeste supporters zijn al bij al niet zo veeleisend maar 'trop is teveel' .....
bor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:05

Re: Speeldag 24: STVV - Oostende

Bericht door bor »

Als het (logische) criterium is wat er op het plein gebeurt, zijn er momenteel weinig argumenten om niet te komen. Sinds de systeemwissel draait het niet slecht met een succesvolle decembermaand tot gevolg ( ja ook thuis). In de korte wintermercato waren ze als eerste club klaar met hun inkomend huiswerk en Vetokele en Mechele lijken onmiddellijke versterkingen. Basisspelers lijken er niet te vertrekken. Gevolg: vlak na de winterstop sta je er onmiddellijk met een 6 op 9 tegen 3 ploegen uit de top 6 van dat moment en de nederlaag dan nog met 2 betwistbare penalty's tegen Anderlecht.
Iedereen doet wat hij wil maar ik ga de laatste tijd weer met een goed gevoel naar en van Stayen of RD daar nu zit of niet en ben blij dat ze blijkbaar geleerd hebben uit het debacle van vorig jaar.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 24: STVV - Oostende

Bericht door enrique »

Iedereen weet wat er moet gebeuren om in juni de abonnementen als zoete broodjes te verkopen
En dat zal nie zijn met Peeters en de nieuwe spits van de hand te doen
Maar wel om de ploeg nog te versterken
Als het water hen aan de lippen staat, kunnen ze het
Maar het duurt gewoonlijk maar een paar maanden
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Speeldag 24: STVV - Oostende

Bericht door StvvBoy »

bor schreef:Als het (logische) criterium is wat er op het plein gebeurt, zijn er momenteel weinig argumenten om niet te komen. Sinds de systeemwissel draait het niet slecht met een succesvolle decembermaand tot gevolg ( ja ook thuis). In de korte wintermercato waren ze als eerste club klaar met hun inkomend huiswerk en Vetokele en Mechele lijken onmiddellijke versterkingen. Basisspelers lijken er niet te vertrekken. Gevolg: vlak na de winterstop sta je er onmiddellijk met een 6 op 9 tegen 3 ploegen uit de top 6 van dat moment en de nederlaag dan nog met 2 betwistbare penalty's tegen Anderlecht.
Iedereen doet wat hij wil maar ik ga de laatste tijd weer met een goed gevoel naar en van Stayen of RD daar nu zit of niet en ben blij dat ze blijkbaar geleerd hebben uit het debacle van vorig jaar.
Om dan zelf heel eerlijk te zijn was het voor de systeem wissel zelf vaak goed voetbal op stayen. Helaas toen met minder punten gewin. De mensen die dus aan abonnement genomen hebben hadden het bij het rechte eind.

STVV - Lokeren 1 - 0
STVV - RSCA 0 - 0
STVV - Kortrijk 1 - 2
STVV - WBeveren 4 - 1
STVV - Westerlo 2 - 2
STVV - Zulte Waregem 0 - 2
STVV - Charleroi 2 - 2
STVV - Club Brugge 0 - 1
STVV - Moeskroen 1 - 0
STVV - Gent 3 - 1
STVV - Standard 2 - 2
STVV - KVM 2 - 1
STVV - KVO 3 - 0

13 wedstrijden: 6 gewonnen, 4 gelijk en slechts 3 x verloren (en tegen Brugge en Kortrijk was dit zelf niet verdiend) . Enkel Brugge van de G5 kunnen winnen op stayen (G*NK komt nog )

21 goals gescoord 14 tegen gehad. Dat zijn allemaal goede statistieken die laten zien dat STVV weer een sterke thuis reputatie heeft! Mits stvv geen solden heeft in de zomer zullen de supporters wel terug keren.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 24: STVV - Oostende

Bericht door Vouch »

Since '54 schreef:
Amzu schreef:Die lege tribunes blijven toch een doorn in 't supportershart, maar ze oogsten nu eenmaal aan de Tiense wat ze vorig seizoen gezaaid hebben.
Hopelijk willen ze na dit seizoen een statement maken en eens voor één keertje wat ambitie tonen door deze ploeg bijeen te houden, Peeters inbegrepen. Gegarandeerd dat de tribunes weer vol zouden zitten. De geschiedenis kennende zal 't wel weer ijdele hoop zijn .......
Ga eens kijken op de tribunes van Rac Genk. Ook in de tribunes van de grootste stad van Wallonië nl. Charleroi ..... Het ligt niet alleen aan de prestaties van de ploegen maar aan veel andere zaken waaronder nr. 1 de TV. 'Proximus 11' aan € 9,95/maand, alle matchen van de Jupiler Pro League.
Bij specifieke wedstrijden (vb. vorige woensdag tegen KV Mechelen als het -5 °C is op een woensdagavond) zal dat idd serieus doorwegen. Maar alles daarop schuiven is héél gemakkelijk. Me dunkt dat Proximus of Telenet hun prijzen toch niet drastisch verminderd hebben tov vorig seizoen, ofwel?

Vorig seizoen heeft véél harten gebroken, ik heb zelfs héél lang getwijfeld om nog een abo te nemen dus ik kan aannemen dat veel iets minder hevige supporters zeker afhaakten. Ik ken er genoeg van deze kanten die me zeiden: "Ik rij geen 80 km meer elke 2 weken om me zo belachelijk te laten maken." en zij kijken nu idd naar STVV op tv... Maar met het voetbal dat er nu gebracht wordt zal dat zeker terug veranderen. Ah ja, de uitspraken van Roland zullen ook wel niet geholpen hebben!

Al moet je bijna hopen dat er niet meer volk naar Stayen komt, gister 6.000 man? Awel, ik heb 20 minuten aangeschoven om binnen te geraken! De match was al 5 minuten bezig! Wat gaat dat geven als er terug 12.000 zitten, moeten we dan zien dat we gelijk eind jaren '80 om 19:00 binnen zijn? AMATEURS! :fuckyou:
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 24: STVV - Oostende

Bericht door STVV-fan »

Als er 1 ding is wat Roland MOET doen, met MOET in grote hoofdletters, is deze ploeg bij elkaar houden naar volgend jaar toe.
Peeters, Vetokele, Gerkens, Mechele, Bolingoli..... en de posities waar het nu schort, bijhalen. Dan hoef je in de zomer maar een transfer of 2, 3 meer te doen

Dan zijn die mannen beter op elkaar ingespeeld, wie weet wat we dan mogen verwachten, eindelijk eens een seizoen zonder zorgen?....

Het zou mooi zijn, zij het niet dat het voor Mechele en Bolingoli waarschijnlijk moeilijker gaat zijn om ze te houden.
Doe dit, Roland, en je stadion is tot de nok gevuld, je Revue zit dan haast elke thuismatch vol en Staaien beleeft weer plezier.
Plaats reactie