Kwartfinale beker van België: Zulte Waregem - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Beker van België : STVV - KV Mechelen

Bericht door Jacques »

Ik zeg Zulte vnl. uit gemakzucht, ik zeg ook wel eens Zwaregem/Zwoarehem voor de lol, ik zal niet snel Waregem zeggen, om de redenen die Dreke aanhaalt. Zulte zou niet in 1ste staan zonder Waregem, Waregem bestond waarschijnlijk niet meer zonder Zulte, traditie of geen traditie. Qua stamnummer is het Zulte waaraan later Waregem is toegevoegd. Hoe je ze dan juist noemt, ach ja, ieder zijn goesting.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Beker van België : STVV - KV Mechelen

Bericht door Brusselmans »

Zievereers ... de aa en de joeng !
Dreke
Berichten: 3646
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Beker van België : STVV - KV Mechelen

Bericht door Dreke »

Since '54 schreef: Stoere gasten van achter het schermpje of met smartfoontje in de hand. Ik maak het hier al jaren mee.
Wat zei je over schampen en beledigen?

Ik ga het hiermee laten. Dit gaat nergens heen. Agree to disagree.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Beker van België : STVV - KV Mechelen

Bericht door Jack »

Since '54 schreef:
Dreke schreef:Dat beschimpen en beledigen valt nog mee hier. Of ik moet erover gelezen hebben.

En wat ze in Antwerpen zeggen, laat me eerlijk gezegd koud.

Stoere gasten van achter het schermpje of met smartfoontje in de hand. Ik maak het hier al jaren mee.
Stel je niet aan.
Het is hier vrij beschaafd.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Beker van België : STVV - KV Mechelen

Bericht door Since '54 »

Het blijft hier inderdaad vrij beschaafd tot als jong gastekes hun goesting niet krijgen dan 'rekenen anderen nog met frank'. Misschien zeggen jullie ook Wilrijk en Peruwelz?

'Aanstellen' Jack? Weet je wat dat betekent? I rest my case.
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Beker van België : STVV - KV Mechelen

Bericht door BoemBoem »

Since '54 schreef:Het blijft hier inderdaad vrij beschaafd tot als jong gastekes hun goesting niet krijgen dan 'rekenen anderen nog met frank'. Misschien zeggen jullie ook Wilrijk en Peruwelz?

'Aanstellen' Jack? Weet je wat dat betekent? I rest my case.
"Rekenen in frank" is eigenlijk ook een opmerking die helemaal nergens op slaat..
Ik ben er nog geen 30 en denk ook nog soms hoeveel frank sommige dingen zijn..

Ofwel ben ik in mijn kindertijd blijven hangen, ofwel doen gewoon nog heel veel mensen dat en heeft dat helemaal niks met leeftijd te maken :)
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Hard-Die
Berichten: 125
Lid geworden op: 29 nov 2010, 19:00

Re: Beker van België : STVV - KV Mechelen

Bericht door Hard-Die »

BoemBoem schreef:
Since '54 schreef:Het blijft hier inderdaad vrij beschaafd tot als jong gastekes hun goesting niet krijgen dan 'rekenen anderen nog met frank'. Misschien zeggen jullie ook Wilrijk en Peruwelz?

'Aanstellen' Jack? Weet je wat dat betekent? I rest my case.
"Rekenen in frank" is eigenlijk ook een opmerking die helemaal nergens op slaat..
Ik ben er nog geen 30 en denk ook nog soms hoeveel frank sommige dingen zijn..

Ofwel ben ik in mijn kindertijd blijven hangen, ofwel doen gewoon nog heel veel mensen dat en heeft dat helemaal niks met leeftijd te maken :)
Idem, vooral grote bedragen worden hier nog steeds in BEF'kes geteld, ik denk wel dat wij juist op dat kantelmoment zitten, pieke :).

Wat die namen betreft, doet wat ge wilt mààr, iedereen heeft het toch ook nog over Standard de Liège terwijl zij toch ook een club hebben overgenomen halfweg jaren 90? Het initiatief kwam daar wel van de grote club, maar wat is het verschil?
Zelfde met Club Luik die FC Tilleur overnamen, zij hebben zelfs nog jaren onder een andere naam gaan spelen nl. Royal Tilleur FC de Liège, de Tilleur lieten ze begin jaren 2000 terug vallen maar toch spreekt iedereen nog gewoon over Club Luik alsof er niets gebeurd is.

Zelfde bij fusieclubs, SV Waregem was ook een fusieclub, net zoals Sporting Lokeren, KV Oostende en KVK Kortrijk dat nu zijn. Daar zegt geen mens nog iets van, over andere fusieclubs daarentegen...

Begrijp mij trouwens niet verkeerd, ik vind het ook maar niets dat "traditieclubs" zomaar het geld mogen opsmodderen, fusioneren met een gezond kleintje en dan gewoon verder doen alsof er niets gebeurd is. Hoever ga je trouwens?
Is Royal Leopold Football Club nog altijd diezelfde club die ooit een van de founding fathers van de KBVB was omdat ze, na 5 fusies, toevallig weer de oude naam gebruiken? Aan de andere kant zijn zij meer Royal Leopold Football Club (ondanks hun 5 fusies) dan Germinal terug Beerschot VAC was in 2012-2013 want Leopold FC speelt tenminste nog met het originele stamnummer 5, daar waar Vanoppen deed of er niets gebeurd was maar wel onder stamnummer 3530 moest aantreden ipv stamnummer 13.

Zelfde bij White Star vb., speelt niet meer in de kleuren van het échte White Star, speelt in een ander stadion en heeft gewoon niéts te maken met het échte White Star daar het gewoon gaat om een naamsverandering van een caféploeg (FC Kapelleveld).
Maar er is geen mens die er aan denkt om dat gedrocht nog FC Kappeleveld te noemen. Men gaat wel moeilijk doen als het gaat om vb. Waasland-Beveren, ookal is het enige verschil dat RS Waasland geen amateurclub was en FC Kapelleveld wel. (Als je de lijn wilt doortrekken, moet je Waasland-Beveren trouwens consequent Haasdonk noemen ;) ).

Soit, ik noem ze ook Waasland, Zulte en Wilrijk, maar ik wil maar aangeven dat we daar wat hypocriet in zijn, mezelf incluis.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Beker van België : STVV - KV Mechelen

Bericht door miel »

Since '54 schreef:
truieneer schreef:
Since '54 schreef:Och zeg wat je wilt. Ik blijf Waregem zeggen net zoals Jan Mulder en vele anderen. Als er 10.000 toeschouwers in het Regenboogstadion zitten zij er geen 500 bij uit Zulte.
En je telt waarschijnlijk nog in Belgische Franken?
Neen mijne jong en nochtans ben je blijkbaar niet goed op de hoogte want als je die nog moest de kost geven dan zou ik niet in uw plaats willen zijn. Bovendien zegt gans Antwerpen Beerschot hoor. Jullie hoeven niet te schimpen hoor en nog minder te beledigen. Want dat kunnen er hier op dit forum enkelen bijzonder goed. Redenering: hoe kan ik deze of gene eens goed tegen de schenen stampen en als me dat gelukt is zal ik misschien nog eens over STVV schrijven.
Since dat gij u beledigd voelt is toch wat hypocriet niet ?
jij hebt zowaar al de ganse spelerskern door het slijk gehaald .
Jij hebt al 100 keer geschreven dat ge uw STVV niet meer herkend
Maar wel commentaar geven als mensen Zulte zeggen ipv Waregem en dan nog spreken over de traditie club Waregem die al lang niet meer bestaat .
Wel uw onherkenbaar STVV zal tot nader order nog altijd meer STVV zijn , dan Zulte Waregen , Wilrijk , Waasland Beveren en anderen ooit nog Waregem , Beerschot , Beveren e.a zullen zijn.
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Beker van België : STVV - KV Mechelen

Bericht door STVV-fan »

miel schreef:
Since '54 schreef:
truieneer schreef:
Since '54 schreef:Och zeg wat je wilt. Ik blijf Waregem zeggen net zoals Jan Mulder en vele anderen. Als er 10.000 toeschouwers in het Regenboogstadion zitten zij er geen 500 bij uit Zulte.
En je telt waarschijnlijk nog in Belgische Franken?
Neen mijne jong en nochtans ben je blijkbaar niet goed op de hoogte want als je die nog moest de kost geven dan zou ik niet in uw plaats willen zijn. Bovendien zegt gans Antwerpen Beerschot hoor. Jullie hoeven niet te schimpen hoor en nog minder te beledigen. Want dat kunnen er hier op dit forum enkelen bijzonder goed. Redenering: hoe kan ik deze of gene eens goed tegen de schenen stampen en als me dat gelukt is zal ik misschien nog eens over STVV schrijven.
Since dat gij u beledigd voelt is toch wat hypocriet niet ?
jij hebt zowaar al de ganse spelerskern door het slijk gehaald .
Jij hebt al 100 keer geschreven dat ge uw STVV niet meer herkend
Maar wel commentaar geven als mensen Zulte zeggen ipv Waregem en dan nog spreken over de traditie club Waregem die al lang niet meer bestaat .
Wel uw onherkenbaar STVV zal tot nader order nog altijd meer STVV zijn , dan Zulte Waregen , Wilrijk , Waasland Beveren en anderen ooit nog Waregem , Beerschot , Beveren e.a zullen zijn.
Vergeet Moeskroen en Genk niet
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Beker van België : STVV - KV Mechelen

Bericht door Since '54 »

Ochottekes ik heb met Zulte, Peruwelz en Wilrijk een gevoelig onderwerp aangeraakt. Ik vraag me af waarom jullie dat zo persoonlijk nemen. Hoe is het in 's hemelsnaam mogelijk? Een totaal raadsel voor mij. Dit bovendien linken aan mijn betrokkenheid met STVV is nog straffer. Oké jullie zeggen wat je wilt maar voor mij blijft het Waregem, Beerschot en Moeskroen.

Over spelers van STVV door het slijk halen, Ik blijf het herhalen (al 3 x) STVV heeft momenteel 5 spelers die 1ste klasse waardig zijn: Dutoit, Fernandes, Peeters, Bezus(als hij wilt) Boli. De rest zijn bij een 1ste klasse club zoals STVV was, enkel bankmateriaal. Nu mag jij er nog iemand aan toevoegen en dan eens wachten op de reactie van dit forum. Ik ben eens curieus hoeveel namen er nog gaan vallen.

Mijn ploeg niet meer herkennen? Inderdaad, ik kom wel uit een periode toen jullie niet eens in de bloemkolen staken en toen herkende ik mijn team helemaal. Ze spraken allen Nederlands of Frans en af en toe eens Duits maar allen verstonden ze elkaar. Dit is in feite nog maar een 6-tal jaar geleden Nu, en al een paar jaar, is het een Babylonisch samenraapsel van voetballers en trainer die elkaar amper verstaan. Vaak heb ik al geschreven dat Fernandes en Djené zeiden: 'Wij doen zo wat van die tekens naar elkaar!' Wel als je dat hoort en leest wat denk je dan. Denk je dan: 'Dit is mijn STVV'. Neen, dan weet je dat ze allen nog in geel en blauw spelen en als ze naar huis gaan, geen sikkepit meer inzitten met deze aloude, historische club. Tenslotte heeft STVV al wekenlang een probleem met de feuille wegens te weinig Belgen! Nog nooit meegemaakt in de clubgeschiedenis. Het gaat nog allemaal door op Staaien en het stamnummer is 373 en daar houdt het op.
Maar nu hebben ze povertjes gewonnen tegen godbetert Moeskroen en meteen zijn velen onder de forumgangers al licht hyper. Op dit forum ben je de populaire als je Roland Duchâtelet dagelijks de grond inboort. Oké ook ik ben geen fan en hij is de fout van veel maar het forum hoort wat meer te zijn.
A.C.
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 feb 2015, 13:35

Re: Beker van België : STVV - KV Mechelen

Bericht door A.C. »

VALDIVIA
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Beker van België : STVV - KV Mechelen

Bericht door scoormachine »

Since '54 schreef:Ochottekes ik heb met Zulte, Peruwelz en Wilrijk een gevoelig onderwerp aangeraakt. Ik vraag me af waarom jullie dat zo persoonlijk nemen. Hoe is het in 's hemelsnaam mogelijk? Een totaal raadsel voor mij. Dit bovendien linken aan mijn betrokkenheid met STVV is nog straffer. Oké jullie zeggen wat je wilt maar voor mij blijft het Waregem, Beerschot en Moeskroen.

Over spelers van STVV door het slijk halen, Ik blijf het herhalen (al 3 x) STVV heeft momenteel 5 spelers die 1ste klasse waardig zijn: Dutoit, Fernandes, Peeters, Bezus(als hij wilt) Boli. De rest zijn bij een 1ste klasse club zoals STVV was, enkel bankmateriaal. Nu mag jij er nog iemand aan toevoegen en dan eens wachten op de reactie van dit forum. Ik ben eens curieus hoeveel namen er nog gaan vallen.

Mijn ploeg niet meer herkennen? Inderdaad, ik kom wel uit een periode toen jullie niet eens in de bloemkolen staken en toen herkende ik mijn team helemaal. Ze spraken allen Nederlands of Frans en af en toe eens Duits maar allen verstonden ze elkaar. Dit is in feite nog maar een 6-tal jaar geleden Nu, en al een paar jaar, is het een Babylonisch samenraapsel van voetballers en trainer die elkaar amper verstaan. Vaak heb ik al geschreven dat Fernandes en Djené zeiden: 'Wij doen zo wat van die tekens naar elkaar!' Wel als je dat hoort en leest wat denk je dan. Denk je dan: 'Dit is mijn STVV'. Neen, dan weet je dat ze allen nog in geel en blauw spelen en als ze naar huis gaan, geen sikkepit meer inzitten met deze aloude, historische club. Tenslotte heeft STVV al wekenlang een probleem met de feuille wegens te weinig Belgen! Nog nooit meegemaakt in de clubgeschiedenis. Het gaat nog allemaal door op Staaien en het stamnummer is 373 en daar houdt het op.
Maar nu hebben ze povertjes gewonnen tegen godbetert Moeskroen en meteen zijn velen onder de forumgangers al licht hyper. Op dit forum ben je de populaire als je Roland Duchâtelet dagelijks de grond inboort. Oké ook ik ben geen fan en hij is de fout van veel maar het forum hoort wat meer te zijn.
Ik ben volledig eens met al je opmerkingen
truieneer
Berichten: 107
Lid geworden op: 08 jul 2013, 14:37
Supporter van: STVV

Re: Beker van België : STVV - KV Mechelen

Bericht door truieneer »

Since '54 schreef:
Mijn ploeg niet meer herkennen? Inderdaad, ik kom wel uit een periode toen jullie niet eens in de bloemkolen staken en toen herkende ik mijn team helemaal. Ze spraken allen Nederlands of Frans en af en toe eens Duits maar allen verstonden ze elkaar. Dit is in feite nog maar een 6-tal jaar geleden Nu, en al een paar jaar, is het een Babylonisch samenraapsel van voetballers en trainer die elkaar amper verstaan. Vaak heb ik al geschreven dat Fernandes en Djené zeiden: 'Wij doen zo wat van die tekens naar elkaar!' Wel als je dat hoort en leest wat denk je dan. Denk je dan: 'Dit is mijn STVV'. Neen, dan weet je dat ze allen nog in geel en blauw spelen en als ze naar huis gaan, geen sikkepit meer inzitten met deze aloude, historische club. Tenslotte heeft STVV al wekenlang een probleem met de feuille wegens te weinig Belgen! Nog nooit meegemaakt in de clubgeschiedenis. Het gaat nog allemaal door op Staaien en het stamnummer is 373 en daar houdt het op.
Maar nu hebben ze povertjes gewonnen tegen godbetert Moeskroen en meteen zijn velen onder de forumgangers al licht hyper. Op dit forum ben je de populaire als je Roland Duchâtelet dagelijks de grond inboort. Oké ook ik ben geen fan en hij is de fout van veel maar het forum hoort wat meer te zijn.
Dit bedoel ik dus met "rekenen in Franken".
Stop met in het verleden te leven, get over it.

Support the shirt, players simply pass-by!!!

Greetz
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Beker van België : STVV - KV Mechelen

Bericht door Since '54 »

truieneer schreef:
Since '54 schreef:
Mijn ploeg niet meer herkennen? Inderdaad, ik kom wel uit een periode toen jullie niet eens in de bloemkolen staken en toen herkende ik mijn team helemaal. Ze spraken allen Nederlands of Frans en af en toe eens Duits maar allen verstonden ze elkaar. Dit is in feite nog maar een 6-tal jaar geleden Nu, en al een paar jaar, is het een Babylonisch samenraapsel van voetballers en trainer die elkaar amper verstaan. Vaak heb ik al geschreven dat Fernandes en Djené zeiden: 'Wij doen zo wat van die tekens naar elkaar!' Wel als je dat hoort en leest wat denk je dan. Denk je dan: 'Dit is mijn STVV'. Neen, dan weet je dat ze allen nog in geel en blauw spelen en als ze naar huis gaan, geen sikkepit meer inzitten met deze aloude, historische club. Tenslotte heeft STVV al wekenlang een probleem met de feuille wegens te weinig Belgen! Nog nooit meegemaakt in de clubgeschiedenis. Het gaat nog allemaal door op Staaien en het stamnummer is 373 en daar houdt het op.
Maar nu hebben ze povertjes gewonnen tegen godbetert Moeskroen en meteen zijn velen onder de forumgangers al licht hyper. Op dit forum ben je de populaire als je Roland Duchâtelet dagelijks de grond inboort. Oké ook ik ben geen fan en hij is de fout van veel maar het forum hoort wat meer te zijn.
Dit bedoel ik dus met "rekenen in Franken".
Stop met in het verleden te leven, get over it.

Support the shirt, players simply pass-by!!!

Greetz
:lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Beker van België : STVV - KV Mechelen

Bericht door Brusselmans »

De wereld, en dus ook voetbalclubs, wordt geregeerd door 60 en 70-gers ...
Met alle respect, ze zijn niet meer mee ...
Voorbeelden legio .....
Streepkes op de mouw en medailles op de borst, verkregen door andermans moed en inzet te velde, doen rare dingen met een mens ....
Plaats reactie