Speeldag 12 & 13: STVV - Zulte Waregem en STVV-Charleroi

Alles over de wedstrijden van STVV
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 12 & 13: STVV - Zulte Waregem en STVV-Charleroi

Bericht door Bartman »

Gelukkig moeten we ons geen zorgen maken, dit STVV komt zeker niet in de problemen dit seizoen. Wellicht krijgen we ook zaterdag weer een pluim voor het verfrissende voetbal dat we op het tapijt leggen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Dreke
Berichten: 3643
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 12 & 13: STVV - Zulte Waregem en STVV-Charleroi

Bericht door Dreke »

wva schreef:Onze sterkste punten zijn onze zwakste geworden....Publiek en beleving, blijft niets meer van over, geen geroffel meer op de platen. Geen tegenstanders meer die met knikkende knieën onze heilige kunstmat betreden....Ze kijken onbevreesd naar een desolaat stadion vol lege tribunes.
We kunnen zelfs geen graskluit meer omspitten en op de kleedkamertafel gooien luid roepend "deze is van ons".....We zullen nu een stuk van het tapijt moeten oprollen en onder de arm nemen.....
Het enige wat nog door de lucht schalt is onze stadionomroeper....Begint stilaan genant te worden...."Stayen laat je horen", gevolgd door een heel lichte verheffing van het geluid, nauwelijks nog waarneembaar op de decibelmeter....Om de lege tribunes toch nog enig aanzien te geven worden ze gevuld met kinderen, zatte studenten of keurig opgedirkte ladies, die tussen het keuvelen door over de was en de plas heel af en toe ook nog eens naar de pelouse kijken...Het enige moment wat nog een klein beetje doet denken aan vroeger is het moment dat "de zwatte van dienst" ons het zoveelste onrecht van de avond aandoet....Je zou zelfs hopen dat ze ons nog wat meer in 't zak zetten, dan borrelt het tenminste even op Stayen....dan hoor je de frustratie, het volk dat zich even roert...maar ook dat verdwijnt even snel weer als het gekomen was....Wraakroepend hoe deze club al zolang mismeesterd is, een schoolvoorbeeld van hoe je een "entourage met potentieel" in kunt degraderen tot een desolate plaats waar apathie overheerst. Zo ver hebben de beleidsmensen van dienst ons gebracht. Dank U, de eerste stap heb ik verleden seizoen gezet : thuisblijven, de tweede stap gisteren, de tweede helft zelfs niet meer voor de TV volgen. Amen
Boek erop. Dit gevoel heerst bij heel veel mensen.
A loyal football fan only supports the shirt...
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 12 & 13: STVV - Zulte Waregem en STVV-Charleroi

Bericht door Vouch »

Dreke schreef:
wva schreef:Onze sterkste punten zijn onze zwakste geworden....Publiek en beleving, blijft niets meer van over, geen geroffel meer op de platen. Geen tegenstanders meer die met knikkende knieën onze heilige kunstmat betreden....Ze kijken onbevreesd naar een desolaat stadion vol lege tribunes.
We kunnen zelfs geen graskluit meer omspitten en op de kleedkamertafel gooien luid roepend "deze is van ons".....We zullen nu een stuk van het tapijt moeten oprollen en onder de arm nemen.....
Het enige wat nog door de lucht schalt is onze stadionomroeper....Begint stilaan genant te worden...."Stayen laat je horen", gevolgd door een heel lichte verheffing van het geluid, nauwelijks nog waarneembaar op de decibelmeter....Om de lege tribunes toch nog enig aanzien te geven worden ze gevuld met kinderen, zatte studenten of keurig opgedirkte ladies, die tussen het keuvelen door over de was en de plas heel af en toe ook nog eens naar de pelouse kijken...Het enige moment wat nog een klein beetje doet denken aan vroeger is het moment dat "de zwatte van dienst" ons het zoveelste onrecht van de avond aandoet....Je zou zelfs hopen dat ze ons nog wat meer in 't zak zetten, dan borrelt het tenminste even op Stayen....dan hoor je de frustratie, het volk dat zich even roert...maar ook dat verdwijnt even snel weer als het gekomen was....Wraakroepend hoe deze club al zolang mismeesterd is, een schoolvoorbeeld van hoe je een "entourage met potentieel" in kunt degraderen tot een desolate plaats waar apathie overheerst. Zo ver hebben de beleidsmensen van dienst ons gebracht. Dank U, de eerste stap heb ik verleden seizoen gezet : thuisblijven, de tweede stap gisteren, de tweede helft zelfs niet meer voor de TV volgen. Amen
Boek erop. Dit gevoel heerst bij heel veel mensen.
Zelfs dat protest tegen "de zwatte van dienst" is maar een zeer flauw afkooksel van wat het ooit was. Toen de man geen corner wou geven nadat de speler van Zulte hem duidelijk buiten kopte dacht ik even dat ik de enige was die het gezien had, niemand bougeerde. Het was pas toen de spelers wat van hun oren maakte dat er gemor kwam op de tribunes.

Ach ja, je ziet ze binnen komen, meestal voor een van de eerste keren, met hun gratis ticketje zoekend naar hun plaats. Ze zetten zich uiteindelijk, na wat getwist over welk leeg stoeltje ze moeten nemen, voor je neer. Op een keer reageer je omdat er een strafschop niet gefloten wordt en ze bekijken je of je een neanderthaler bent die geen manieren heeft. Ze zeggen net niet: "Hou u eens kalm, wij willen op ons gemak naar de match kijken."
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 12 & 13: STVV - Zulte Waregem en STVV-Charleroi

Bericht door Bartman »

We hebben er weer een oneliner bij : de resultaten kunnen niet uitblijven !
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Speeldag 12 & 13: STVV - Zulte Waregem en STVV-Charleroi

Bericht door the fan »

Ik ben 42 en heb mooie tijden beleefd aan STVV.
Tot 5 jaar geleden was mijn weekend naar de kl**** als ze verloren, maar ik ben blij dat de apathie heeft opgetreden...
Wat een jojo-club is STVV toch geworden en ze blijven halstarrig koppig in hun incompetent beleid.
Prachtig verwoord hierboven, nagel op de kop...

Ik geniet nog van de youtube-filmpjes en beeld mezelf in aan de draad achter de goal:

https://www.youtube.com/watch?v=-jhv7YDgY9Q

Enjoy
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 12 & 13: STVV - Zulte Waregem en STVV-Charleroi

Bericht door Bartman »

the fan schreef:Ik ben 42 en heb mooie tijden beleefd aan STVV.
Tot 5 jaar geleden was mijn weekend naar de kl**** als ze verloren, maar ik ben blij dat de apathie heeft opgetreden...
Wat een jojo-club is STVV toch geworden en ze blijven halstarrig koppig in hun incompetent beleid.
Prachtig verwoord hierboven, nagel op de kop...

Ik geniet nog van de youtube-filmpjes en beeld mezelf in aan de draad achter de goal:

https://www.youtube.com/watch?v=-jhv7YDgY9Q

Enjoy
Ik een jaartje minder jong, maar same feeling. Zal nu ongeveer 36 jaar vaste klant zijn.

Woensdag aan de rust naar huis vertrokken.

Vorig seizoen gestopt met komen kijken in februari. Lang getwijfeld deze zomer om terug een abo te nemen, uiteindelijk toch laten overhalen om terug 3 stuks te nemen maar ik denk niet dat ik februari haal dit seizoen.
STVVninof
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Speeldag 12 & 13: STVV - Zulte Waregem en STVV-Charleroi

Bericht door STVVninof »

Vouch schreef:
Dreke schreef:
wva schreef:Onze sterkste punten zijn onze zwakste geworden....Publiek en beleving, blijft niets meer van over, geen geroffel meer op de platen. Geen tegenstanders meer die met knikkende knieën onze heilige kunstmat betreden....Ze kijken onbevreesd naar een desolaat stadion vol lege tribunes.
We kunnen zelfs geen graskluit meer omspitten en op de kleedkamertafel gooien luid roepend "deze is van ons".....We zullen nu een stuk van het tapijt moeten oprollen en onder de arm nemen.....
Het enige wat nog door de lucht schalt is onze stadionomroeper....Begint stilaan genant te worden...."Stayen laat je horen", gevolgd door een heel lichte verheffing van het geluid, nauwelijks nog waarneembaar op de decibelmeter....Om de lege tribunes toch nog enig aanzien te geven worden ze gevuld met kinderen, zatte studenten of keurig opgedirkte ladies, die tussen het keuvelen door over de was en de plas heel af en toe ook nog eens naar de pelouse kijken...Het enige moment wat nog een klein beetje doet denken aan vroeger is het moment dat "de zwatte van dienst" ons het zoveelste onrecht van de avond aandoet....Je zou zelfs hopen dat ze ons nog wat meer in 't zak zetten, dan borrelt het tenminste even op Stayen....dan hoor je de frustratie, het volk dat zich even roert...maar ook dat verdwijnt even snel weer als het gekomen was....Wraakroepend hoe deze club al zolang mismeesterd is, een schoolvoorbeeld van hoe je een "entourage met potentieel" in kunt degraderen tot een desolate plaats waar apathie overheerst. Zo ver hebben de beleidsmensen van dienst ons gebracht. Dank U, de eerste stap heb ik verleden seizoen gezet : thuisblijven, de tweede stap gisteren, de tweede helft zelfs niet meer voor de TV volgen. Amen
Boek erop. Dit gevoel heerst bij heel veel mensen.
Zelfs dat protest tegen "de zwatte van dienst" is maar een zeer flauw afkooksel van wat het ooit was. Toen de man geen corner wou geven nadat de speler van Zulte hem duidelijk buiten kopte dacht ik even dat ik de enige was die het gezien had, niemand bougeerde. Het was pas toen de spelers wat van hun oren maakte dat er gemor kwam op de tribunes.

Ach ja, je ziet ze binnen komen, meestal voor een van de eerste keren, met hun gratis ticketje zoekend naar hun plaats. Ze zetten zich uiteindelijk, na wat getwist over welk leeg stoeltje ze moeten nemen, voor je neer. Op een keer reageer je omdat er een strafschop niet gefloten wordt en ze bekijken je of je een neanderthaler bent die geen manieren heeft. Ze zeggen net niet: "Hou u eens kalm, wij willen op ons gemak naar de match kijken."

Sorry, maar met je laatste woorden ben ik het oneens. IK probeer nog altijd mensen eens te overtuigen om eens mee te gaan naar Stayen. Die betalen voor hun ticket, maar hebben net hetzelfde "zoekend" gedrag zoals jij beschrijft. Dus ook niet alle newbies over dezelfde kam scheren
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 12 & 13: STVV - Zulte Waregem en STVV-Charleroi

Bericht door Jacques »

tesneusdoek schreef: Vandaar dus het pleidooi om het commerciële (meer) te gebruiken ten voordele van het sportieve en niet om inkomsten te verkrijgen die dan worden weggesluisd of ergens anders voor gebruikt. Uiteindelijk gaat de hele commerciële kant van de zaak ook volledig naar de knoppen, als het sportieve niet volgt...want op Stayen is en blijft STVV toch nog met verschil de voornaamste aantrekkingskracht uitoefenen. Moest er hier nu een Wijnegem shopping center staan, dan kon je misschien de voetbalclub "verwaarlozen", maar indien STVV wegvalt of naar beneden tuimelt, dan zal het commerciële ook niet lang meer duren. De beleving en het publiek dat STVV met zich meebrengt, maakt het verschil tussen een "doods" en redelijk klein shopping center, buiten het stadscentrum, waar geen kat veel huur zou willen voor betalen en een attractiepool waar het sportieve toelaat om andere (neven-)activiteiten te organiseren. Het verhaal Stayen verkoopt enkel met een succesvol STVV! Dat zal elke marketeer met een minimum ervaring ongetwijfeld bevestigen. Hopelijk laten de Deloittes, Ernst & Youngs...die ongetwijfeld :Roland: adviseren dit tijdig inzien.
Wishfull thinking. De voetbalclub is verwaarloosd, dat is nl. de reden dat je nu al klapvee per bus moet aanvoeren. Je vertoeft al sinds nieuwjaar in de kelder van eerste zonder ook maar de minste ambitie om beter te doen. Een beetje blabla bullshit aangevuld met een waardeloze primeur, verder komt men niet. Het sportieve staat in functie van het commerciële, exact het omgekeerde van wat een sportvereniging zou moeten zijn. Hier gaat helemaal niets aan veranderen, omdat er simpelweg geen spatje wil aanwezig is om iets te veranderen. De huurgelden blijven ondertussen rustig binnenkomen. Geen mens die AH of Tom & Co mijdt, omdat STVV al 10 maanden niks presteert. Hoogstens heb je een paar principiële koppigaards zoals ikzelf die bewust zo weinig mogelijk kopen/consumeren in de hele Stayen-farce, maar dat is dan ook weer zo principieel dat het losstaat van enig resultaat.

Ondertussen kunnen we misschien het motto "voetbal, volk en vuur" schrappen, want geen van de 3 is nog prominent aanwezig. Ik stel volgende toepasselijke quote voor als alternatief "alors on sort pour oublier tous les problèmes, alors on danse…" :drunk:
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Speeldag 12 & 13: STVV - Zulte Waregem en STVV-Charleroi

Bericht door the fan »

Ik zie ook niemand meer opduiken op TVL, tenzij een Delorge...
Bormans komt enkel als er gewonnen wordt om dan de supporters te bekritiseren.
Weet je waar ik het kan van krijgen? Dat we altijd te horen krijgen dat we zwart-wit zijn, te veeleisend, ...
We hebben verdomme op 10 jaar, 7 jaar pure armoede moeten aanschouwen!
Op een ander is het kot afgebroken ...
Alain
Berichten: 992
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Speeldag 12 & 13: STVV - Zulte Waregem en STVV-Charleroi

Bericht door Alain »

Bartman schreef:
the fan schreef:Ik ben 42 en heb mooie tijden beleefd aan STVV.
Tot 5 jaar geleden was mijn weekend naar de kl**** als ze verloren, maar ik ben blij dat de apathie heeft opgetreden...
Wat een jojo-club is STVV toch geworden en ze blijven halstarrig koppig in hun incompetent beleid.
Prachtig verwoord hierboven, nagel op de kop...

Ik geniet nog van de youtube-filmpjes en beeld mezelf in aan de draad achter de goal:

https://www.youtube.com/watch?v=-jhv7YDgY9Q

Enjoy
Ik een jaartje minder jong, maar same feeling. Zal nu ongeveer 36 jaar vaste klant zijn.

Woensdag aan de rust naar huis vertrokken.

Vorig seizoen gestopt met komen kijken in februari. Lang getwijfeld deze zomer om terug een abo te nemen, uiteindelijk toch laten overhalen om terug 3 stuks te nemen maar ik denk niet dat ik februari haal dit seizoen.
Gelijkaardig verhaal hier. Dit jaar na twintig jaar geen abo meer genomen. Intussen vind ik het ook al moeilijk om op televisie de aandacht erbij te houden. Ik verschiet van de onverschilligheid die zo snel is gegroeid bij mezelf. Maar ons enthousiasme is de voorbije jaren dan ook echt wel uitgewrongen door het beleid en de daaraan gekoppelde sportieve processie van Echternach.

En dat heeft niet specifiek met de prestaties van dit seizoen te maken. Er waren (degradatie)seizoenen waarbij nog minder te zien was, waarin we het wel nog konden opbrengen. Maar de optelsom maakt dat de citroen deze keer bij heel wat mensen uitgeperst is.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 12 & 13: STVV - Zulte Waregem en STVV-Charleroi

Bericht door Brusselmans »

Hoe vaak hebben we met Genk gelachen omwille van het cinema-publiek ?

Wie had het ooit kunnen vermoeden dat we ze op dat gebied al een stuk achter gelaten hebben ?
Het enige trouwens waarmee we ze geklopt hebben ....
simon
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 sep 2012, 18:56
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 12 & 13: STVV - Zulte Waregem en STVV-Charleroi

Bericht door simon »

Alain schreef:
Bartman schreef:
the fan schreef:Ik ben 42 en heb mooie tijden beleefd aan STVV.
Tot 5 jaar geleden was mijn weekend naar de kl**** als ze verloren, maar ik ben blij dat de apathie heeft opgetreden...
Wat een jojo-club is STVV toch geworden en ze blijven halstarrig koppig in hun incompetent beleid.
Prachtig verwoord hierboven, nagel op de kop...

Ik geniet nog van de youtube-filmpjes en beeld mezelf in aan de draad achter de goal:

https://www.youtube.com/watch?v=-jhv7YDgY9Q

Enjoy
Ik een jaartje minder jong, maar same feeling. Zal nu ongeveer 36 jaar vaste klant zijn.

Woensdag aan de rust naar huis vertrokken.

Vorig seizoen gestopt met komen kijken in februari. Lang getwijfeld deze zomer om terug een abo te nemen, uiteindelijk toch laten overhalen om terug 3 stuks te nemen maar ik denk niet dat ik februari haal dit seizoen.
Gelijkaardig verhaal hier. Dit jaar na twintig jaar geen abo meer genomen. Intussen vind ik het ook al moeilijk om op televisie de aandacht erbij te houden. Ik verschiet van de onverschilligheid die zo snel is gegroeid bij mezelf. Maar ons enthousiasme is de voorbije jaren dan ook echt wel uitgewrongen door het beleid en de daaraan gekoppelde sportieve processie van Echternach.

En dat heeft niet specifiek met de prestaties van dit seizoen te maken. Er waren (degradatie)seizoenen waarbij nog minder te zien was, waarin we het wel nog konden opbrengen. Maar de optelsom maakt dat de citroen deze keer bij heel wat mensen uitgeperst is.
Idemdito hier... ik ben al 3 jaar afgehaakt na +/- 30 jaar abo te hebben gehad. Mijn laatste match was de beruchte eindronde match thuis tegen moeskroen... Wat een klucht is dat hier toch geworden...lang leve :Roland: die onze club naar de kloten heeft geholpen... RIP
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 12 & 13: STVV - Zulte Waregem en STVV-Charleroi

Bericht door Brusselmans »

We zijn al wat ouder, en kunnen niet meer mee met de moderne tijd !
Syndroom van oud worden : veel over vroeger praten !
Meer is het niet !

De jonge, energieke dynamiek die Stayen runt, is niet meer besteed aan ouw mensen !
:grappig:
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 12 & 13: STVV - Zulte Waregem en STVV-Charleroi

Bericht door toyotacorolla »

Ikzelf mijn vijde seizoen, waar is de tijd.
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 510
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Speeldag 12 & 13: STVV - Zulte Waregem en STVV-Charleroi

Bericht door KNRI »

gesloten loketten tegen Charleroi...een risicomatch :gek:
Ze nemen precies genoegen met hun 4000 vaste fans, sporadisch afzakken kan ook al niet meer :grappig:

:cry:
Laatst gewijzigd door KNRI op 28 okt 2016, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie