Speeldag 10: STVV - Waasland Beveren

Alles over de wedstrijden van STVV
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 10: STVV - Waasland Beveren

Bericht door Franz »

enrique schreef:Ono is zeker geen slechte voetballer
Zijn rendement als nr10 wat doelpunten en assists betreft, is niet groot
Maar moet hij daarvoor uit de ploeg ?
Ik zou zeggen, de nrs 7, 9, en 11 moeten in eerste instantie zorgen voor de goals
Als je op balbezit wil spelen, heeft hij zeker zijn waarde
Door wie ga je hem vervangen ?
Aoulad zou een perfecte vervanger zijn, maar zakt die zo ver terug ?
Ono zou ik niet meteen uit de ploeg zetten. Een mogelijkheid is om hem op de flank te plaatsen (daar speelde hij ook bij Standard als ik me niet vergis), want hij is aanvallend én verdedigend sterk met veel loopvermogen.
En dan zet je een sterke 'infiltrerende/scorende/maar toch ook storende' speler centraal als lopende speler in de driehoek met Schoofs en Angban.
Die lopende speler moet tegelijkertijd infiltreren, assists geven, scoren maar ook serieus mee verdedigen.
Dat is dus niet zo makkelijk allemaal samen. Vormer bij Club en Fellaini bij de Rode Duivels doen dat - elk op hun manier - prima.
Aoulad zou inderdaad het aanvallende deel uitstekend aankunnen, maar het verdedigende deel is een groot vraagteken, daar heb je gelijk.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 10: STVV - Waasland Beveren

Bericht door Mikman »

Tussen de bagger door misschien nog eens wat over de match en de ploeg:

goeie post van Tompie, ook mijn gedacht dat het onder COL een stuk minder is. Maar sommige spelers hebben dan weer in de pers gezegd dat het gebrek aan discipline er ook al deels was onder Ferrera ( OHL ). Anderzijds werd er onder Ferrera niks weggegeven op stilstaande fases, terwijl het onder COL keer op keer bibberen is; is dat wel toeval?
Toen het duidelijk werd dat Ferrera ons mogelijk zou verlaten, heb ik de naam van Leekens geopperd. Nogal wat mensen vonden dat een vreemde keuze maar de stokpaardjes van Leekens zijns discipline en stilstaande fases. En waar mankeert het nu aan? Net op die punten zijn we momenteel zwak.
Met COL werd voor continuïteit gekozen en daar viel heel wat voor te zeggen ( ik kon me er zelf ook ergens wel in vinden )maar eigenlijk gaat de kwaliteit van de prestaties bergaf, dus één van de belangrijkste argumenten vallen nu misschien al weg. Je moet nu wel verder met de keuze die toen gemaakt is, nu nog alles omgooien kan niet. En ja, het is een valabel argument dat zonder Angban en Boli de trainer een heel stuk van zijn munitie kwijt is. Maar dat de ploeg zo'n flauwe indruk maakte, kan niet enkel aan het ontbreken van die twee spelers, spelers die tot goed twee maanden geleden nog nooit één match op het hoogste niveau hadden gespeeld, liggen.


Diepe spits: zonder Boli lukt het gewoon niet, ongeacht of je het nu met Rogrigeuz, Mbombo of de huidige Momi probeert, dus je kan Dompé misschien eens als valse 9 proberen. Alleen: dan moet je iemand anders op rechts zetten met minder kwaliteiten, dus verschuif je het probleem bijna letterlijk ( zonder garantie dat Dompé het goed zal doen als valse 9 ). Ik ben niet wild van Cuevas: heeft altijd een baltoets of 4 nodig om de bal goed te leggen, waar dat op dit niveau 1 of maximum 2 zou mogen zijn. Het kan wel zijn dat hij zijn best doet, maar hij haalt het tempo uit het spel.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Speeldag 10: STVV - Waasland Beveren

Bericht door AirMontella »

Ono zou volgens mij ook de positie van Schoofs aankunnen als die ooit zou vertrekken of niet beschikbaar is.
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Speeldag 10: STVV - Waasland Beveren

Bericht door STVVninof »

Bedankt mikman om terug tot de essentie te komen.het begint vrij vermoeiend en enerverend te worden om dit forum nog te lezen met posts zoals voorgaande.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 10: STVV - Waasland Beveren

Bericht door Tompie »

STVVninof schreef:Bedankt mikman om terug tot de essentie te komen.het begint vrij vermoeiend en enerverend te worden om dit forum nog te lezen met posts zoals voorgaande.
Ik heb de topic wat opgekuist en wat berichten verwijderd.

Om mogelijk wat ergernissen/frustraties te vermijden: in je persoonlijk gebruikerspaneel kan je bij "vrienden en vijanden" personen (nicknames) toevoegen. Als je bij "vijanden" een nickname ingeeft van een forumlid, zal je die berichten niet zien verschijnen op het forum. Je ziet wel dat de persoon in kwestie een bericht heeft gepost, maar je ziet niet wat hij/zij juist heeft geschreven. Je kan dit dan nog steeds lezen door het bericht te openen, maar het verschijnt dus niet automatisch.

Alleen mijn nickname kan je niet ingeven bij "vijanden", aangezien ik de king van het forum ben. ;)

Wie vindt dat een bepaalde persoon over de schreef gaat, mag dit altijd melden in een privébericht. Het forum moet in de eerste plaats een aangename plaats zijn waar meningen op een normale manier kunnen worden gegeven. Ik heb al eens ingegrepen en zal dat opnieuw doen als ik het nodig acht. Ik reken eerst op ieders GBV, maar als het niet anders kan, moet het maar zo.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 10: STVV - Waasland Beveren

Bericht door Jack »

Als die persoon dan gequote wordt kom je het alsnog tegen dacht ik dus geen volledige oplossing...
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 10: STVV - Waasland Beveren

Bericht door Franz »

Mikman schreef:Tussen de bagger door misschien nog eens wat over de match en de ploeg:

goeie post van Tompie, ook mijn gedacht dat het onder COL een stuk minder is. Maar sommige spelers hebben dan weer in de pers gezegd dat het gebrek aan discipline er ook al deels was onder Ferrera ( OHL ). Anderzijds werd er onder Ferrera niks weggegeven op stilstaande fases, terwijl het onder COL keer op keer bibberen is; is dat wel toeval?
Toen het duidelijk werd dat Ferrera ons mogelijk zou verlaten, heb ik de naam van Leekens geopperd. Nogal wat mensen vonden dat een vreemde keuze maar de stokpaardjes van Leekens zijns discipline en stilstaande fases. En waar mankeert het nu aan? Net op die punten zijn we momenteel zwak.
Met COL werd voor continuïteit gekozen en daar viel heel wat voor te zeggen ( ik kon me er zelf ook ergens wel in vinden )maar eigenlijk gaat de kwaliteit van de prestaties bergaf, dus één van de belangrijkste argumenten vallen nu misschien al weg. Je moet nu wel verder met de keuze die toen gemaakt is, nu nog alles omgooien kan niet. En ja, het is een valabel argument dat zonder Angban en Boli de trainer een heel stuk van zijn munitie kwijt is. Maar dat de ploeg zo'n flauwe indruk maakte, kan niet enkel aan het ontbreken van die twee spelers, spelers die tot goed twee maanden geleden nog nooit één match op het hoogste niveau hadden gespeeld, liggen.


Diepe spits: zonder Boli lukt het gewoon niet, ongeacht of je het nu met Rogrigeuz, Mbombo of de huidige Momi probeert, dus je kan Dompé misschien eens als valse 9 proberen. Alleen: dan moet je iemand anders op rechts zetten met minder kwaliteiten, dus verschuif je het probleem bijna letterlijk ( zonder garantie dat Dompé het goed zal doen als valse 9 ). Ik ben niet wild van Cuevas: heeft altijd een baltoets of 4 nodig om de bal goed te leggen, waar dat op dit niveau 1 of maximum 2 zou mogen zijn. Het kan wel zijn dat hij zijn best doet, maar hij haalt het tempo uit het spel.
Dompe meer centraal vooraan zou kunnen werken buitenshuis in de omschakeling.
Hoe langer hoe meer denk ik dat thuis met onze kern en zonder Boli (of Momi in vorm) we in feite beter omzetten naar 4-4-2, tenminste als Angban erbij is als buffer. Dan kan je Ono of Dompe en Junior op de flanken zetten en Schoofs centraal. Vooraan hebben we dan eindelijk wat stootkracht met twee spitsen: bijvoorbeeld Momi en Mbombo of Rodrigues of ook Lazaar. Ik kreeg de indruk de indruk dat we op het eind van de match tegen Waasland-Beveren trouwens al zoiets speelden.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 10: STVV - Waasland Beveren

Bericht door STVV-fan »

Franz schreef:
Mikman schreef:Tussen de bagger door misschien nog eens wat over de match en de ploeg:

goeie post van Tompie, ook mijn gedacht dat het onder COL een stuk minder is. Maar sommige spelers hebben dan weer in de pers gezegd dat het gebrek aan discipline er ook al deels was onder Ferrera ( OHL ). Anderzijds werd er onder Ferrera niks weggegeven op stilstaande fases, terwijl het onder COL keer op keer bibberen is; is dat wel toeval?
Toen het duidelijk werd dat Ferrera ons mogelijk zou verlaten, heb ik de naam van Leekens geopperd. Nogal wat mensen vonden dat een vreemde keuze maar de stokpaardjes van Leekens zijns discipline en stilstaande fases. En waar mankeert het nu aan? Net op die punten zijn we momenteel zwak.
Met COL werd voor continuïteit gekozen en daar viel heel wat voor te zeggen ( ik kon me er zelf ook ergens wel in vinden )maar eigenlijk gaat de kwaliteit van de prestaties bergaf, dus één van de belangrijkste argumenten vallen nu misschien al weg. Je moet nu wel verder met de keuze die toen gemaakt is, nu nog alles omgooien kan niet. En ja, het is een valabel argument dat zonder Angban en Boli de trainer een heel stuk van zijn munitie kwijt is. Maar dat de ploeg zo'n flauwe indruk maakte, kan niet enkel aan het ontbreken van die twee spelers, spelers die tot goed twee maanden geleden nog nooit één match op het hoogste niveau hadden gespeeld, liggen.


Diepe spits: zonder Boli lukt het gewoon niet, ongeacht of je het nu met Rogrigeuz, Mbombo of de huidige Momi probeert, dus je kan Dompé misschien eens als valse 9 proberen. Alleen: dan moet je iemand anders op rechts zetten met minder kwaliteiten, dus verschuif je het probleem bijna letterlijk ( zonder garantie dat Dompé het goed zal doen als valse 9 ). Ik ben niet wild van Cuevas: heeft altijd een baltoets of 4 nodig om de bal goed te leggen, waar dat op dit niveau 1 of maximum 2 zou mogen zijn. Het kan wel zijn dat hij zijn best doet, maar hij haalt het tempo uit het spel.
Dompe meer centraal vooraan zou kunnen werken buitenshuis in de omschakeling.
Hoe langer hoe meer denk ik dat thuis met onze kern en zonder Boli (of Momi in vorm) we in feite beter omzetten naar 4-4-2, tenminste als Angban erbij is als buffer. Dan kan je Ono of Dompe en Junior op de flanken zetten en Schoofs centraal. Vooraan hebben we dan eindelijk wat stootkracht met twee spitsen: bijvoorbeeld Momi en Mbombo of Rodrigues of ook Lazaar. Ik kreeg de indruk de indruk dat we op het eind van de match tegen Waasland-Beveren trouwens al zoiets speelden.
Niet slecht.
Als je dan speelt met Momi en Ono heb je, vanwege het loopvermogen van Ono, een vloeiende omschakeling van een 4-2-3-1 naar een 4-4-2.
Dat heeft Chris geprobeerd met Momi en Mbombo op het einde, wat ik minder geslaagd vond eerlijk gezegd.
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Speeldag 10: STVV - Waasland Beveren

Bericht door Caravaggio »

Ik vind da je als profclub moet trainen op MEER dan één spelsysteem. en dat andere systeem uiteraard onder de knie moet hebben. STVV speelt thuis anders speelt dan op verplaatsing.

Nogmaals het moderne voetbal zit vol 4-3-3 of 4-3-2-1 systemen waarom eens niet 'n ander klassieker systeem toepassen?
Als Boli er niet is, lukt het niet in een 4-3-2-1 systeem!!

Yannis Mbombo was toch in eerste instantie aangetrokken als "flankspeler" als ik me niet vergis?
En anders deze?

----------------------------------------Dutoit----------------------------------------------

------Bagayoko--------erichot--------------------fernandes---------------Rheras-------

-------------------------------------Angban-----Schoofs-----------------------------------

Mbombo-------------------------------Ono----------------------------------Edmilson-------

--------------------------------------Dompé---------------------------------------------------
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 10: STVV - Waasland Beveren

Bericht door Brusselmans »

Tompie schreef: aangezien ik de king van het forum ben. ;)
:mad: :o :rood:
iemand zou zeggen : de handpop !
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 10: STVV - Waasland Beveren

Bericht door Franz »

Brusselmans schreef:
Tompie schreef: aangezien ik de king van het forum ben. ;)
:mad: :o :rood:
iemand zou zeggen : de handpop !
Daarmee zijn de puntjes op de i gezet :heil:
Het lijkt me een mooie afsluiter van de topic over WB, op naar Mechelen!
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 10: STVV - Waasland Beveren

Bericht door Cremasco »

STVV-fan schreef:
Cremasco schreef:Ono loopt en werkt veel maar brengt geen doelgevaar. Zowel op Leuven mist hij 3 dotten van kansen en kreeg ook tegen Wa-Be enkele schietkansen, echter nooit gekadreerd, nooit krachtig. Levert centraal 0,0 assists af, ligt alle 5 goed op de grond in duels zonder dat er altijd fouten op hem worden gemaakt. Heeft ook zijn gestalte niet mee. Enkel tegen Genk was hij top.
Kom kom, reden genoeg om zwaar te twijfelen aan zijn rendement. Mbombo nog erger. Ik kan met niet voorstellen dat onze Griek slechter is.

Hopelijk kan Mc Carthy Momi scherpen en neemt hij hem en Rodriguez eens apart.
Allez er is toch terug een video-analist. Het broer van Will Still, Edward Still. Volgens hbvl kent Col hem al even en is Col blij met zijn komst naar de kanaries.
Ik denk dat ook een mental coach wel wat werk zou kunnen verrichten op Stayen
Dan snap ik niet echt wat jij onder doelgevaar rekent.
Als de bal tegen de netten vliegt ben je het stadium doelgevaar al voorbij, dan spreek je over een doelpunt.a
In mijn woordenboek is doelgevaar zorgen voor de kans op een doelpunt, iets wat Ono op Leuven goed heeft gedaan.
Afwerking is dan weer een ander discussiepunt.

Ono kan moeilijker een man voorbij, enerzijds omdat hij juist die stap niet rap genoeg is en hij ook niet technisch genoeg is om zijn verdediger in de wind te zetten.
Dat hij elke 5 tegen de grond ligt is gezien zijn lengte en gewicht eigenlijk geen raadsel.
Loopt wel elke keer de longen uit zijn lijf, dat is toch al iets.

Zoals ik blijf pleiten: Nu de campagne van kickrs.net is afgelopen en Kyn normaal gezien een contract krijgt bij ons, waarom hem niet in de kern opnemen? Onmogelijk kan hij slechter doen dan Mbombo en Rodriguez op het moment.
Wie de reservenmatch tegen Anderlecht heeft gezien weet dat die kerel snelheid heeft en tenminste achter de bal aanloopt.
Is redelijk groot en wat tijd in de fitness doorbrengen zal ervoor zorgen dat hij meer duels wint.
Maakt tegenwoordig ook wat goals voor de u-19 en de reserven. Heeft gisteren tegen Moeskroen ook al weer gescoord en als er 1 speler is die het verdiend om eens zijn kans te gaan, is het hij wel
Eigenlijk bedoel ik het zoals jij het schrijft idd.
Als Ono een afwerker was hadden we verschillende ptn bij.
Plaats reactie