Speeldag 3: STVV - Oostende

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Speeldag 3: STVV - Oostende

Bericht door STVV-fan »

Oostende thuis wordt een moeilijke opdracht.
Oostende heeft 6/6 dus zweeft op een wolk.
Is een uitstekende counterploeg met veel snelle spelers.
Voor Berrier, Musona, Canesin, Siani en Lukaku is ons kunstgras een zegen.

1 pluspunt, ik heb een deel van de match Oostende-Westerlo gezien en vooral bij de goals van Oostende zie je dat de verdediging van Westerlo zo lek als een zeef was, stond te slapen en zich wel heeeeeeel gemakkelijk liet ringeloren.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 3: STVV - Oostende

Bericht door Tompie »

Lijkt me idd een ploeg die ook aardig uit de voeten kan op kunstgras.

Dat ze zo makkelijk Westerlo aan de kant zetten en vooral zoveel kansen creëerden wil toch wat zeggen. Westerlo is normaal toch een stugge ploeg, dat bleek toch tegen (een weliswaar matig) Gent. Een leuk wederzien met Siani alleszins.

Dit wordt wellicht onze moeilijkste opdracht tot dusver. Ik verwacht misschien wel Artabe op de plek van Bagayoko. Die speelde daar in de voorbereiding ook al eens (tegen Geel). Angban kan dan eventueel langs Schoofs spelen.

Hopelijk valt de blessure van Ono mee. Hendrickx en Mbombo zijn enkele alternatieven.

Een van de volgende drie wedstrijden winnen en de start is prima. Zelfs met een 1 op 9 en dus een 7 op 15 mogen we niet klagen. Alles daarboven is bonus.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
bor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:05

Re: Speeldag 3: STVV - Oostende

Bericht door bor »

Artabe zou ik tegen Oostende niet op de RB zetten aangezien die ploeg het toch vooral van snelheid in de omschakeling moet hebben, zeker op hun linkerflank. Snelheid op de grotere ruimte lijkt me nu net niet de grote sterkte van Artabe. Laat die maar in de buurt van Berrier spelen en proberen die passes er uit te halen. Angban heb ik voorlopig iets minder vertrouwen in. Heeft voor mij nog niet echt zijn meerwaarde laten zien op voetballend gebied en zou wel eens de volgende kunnen zijn die rood krijgt. Hem heb je eerder nodig tegen een ploeg die het van gestalte en stilstaande fases moet hebben.
Tegen velen in zou ik wel Swers op de RB durven zetten. Heeft de snelheid en de inzet. Klopt dat hij nog werk heeft in tactisch opzicht maar daar kan op getraind worden en gecoacht tijdens de match.
Ik verwacht trouwens dat Ferrera redelijk laag gaat willen spelen om de troeven van Oostende zo veel mogelijk te neutraliseren en dan is het ook handig als je zelf snelle backs hebt die snel grote ruimtes kunnen overbruggen.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 3: STVV - Oostende

Bericht door Since '54 »

Wie speelt bij KV Oostende op de linkerflank?
den ief
Berichten: 1348
Lid geworden op: 25 nov 2010, 11:25

Re: Speeldag 3: STVV - Oostende

Bericht door den ief »

Jordan lukaku als offensieve linksback, verder weet ik het niet. Maar normaal doet bagayoko toch gewoon mee tegen oostende, niet?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
StvvBoy
Berichten: 1180
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: Speeldag 3: STVV - Oostende

Bericht door StvvBoy »

den ief schreef:Jordan lukaku als offensieve linksback, verder weet ik het niet. Maar normaal doet bagayoko toch gewoon mee tegen oostende, niet?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Normaal valt de uitspraak ergens maandag of dinsdag over de schorsing. Zelf als STVV in beroep gaat is de kans klein dat hij mee doet (als STVV in beroep gaat zal de uitspraak wellicht donderdag of vrijdag zijn).

Dus hij zal er niet bij zijn tegen Oostende helaas.
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 3: STVV - Oostende

Bericht door STVV-fan »

bor schreef:Artabe zou ik tegen Oostende niet op de RB zetten aangezien die ploeg het toch vooral van snelheid in de omschakeling moet hebben, zeker op hun linkerflank. Snelheid op de grotere ruimte lijkt me nu net niet de grote sterkte van Artabe. Laat die maar in de buurt van Berrier spelen en proberen die passes er uit te halen. Angban heb ik voorlopig iets minder vertrouwen in. Heeft voor mij nog niet echt zijn meerwaarde laten zien op voetballend gebied en zou wel eens de volgende kunnen zijn die rood krijgt. Hem heb je eerder nodig tegen een ploeg die het van gestalte en stilstaande fases moet hebben.
Tegen velen in zou ik wel Swers op de RB durven zetten. Heeft de snelheid en de inzet. Klopt dat hij nog werk heeft in tactisch opzicht maar daar kan op getraind worden en gecoacht tijdens de match.
Ik verwacht trouwens dat Ferrera redelijk laag gaat willen spelen om de troeven van Oostende zo veel mogelijk te neutraliseren en dan is het ook handig als je zelf snelle backs hebt die snel grote ruimtes kunnen overbruggen.
Swers is gene rechtsback. Heeft niet echt veel ( om niet te zeggen geen) defensieve kwaliteiten.
Heeft wel snelheid en kan een man voorbij. Ik zou opteren voor een Jordan Renson.
Om de kwaliteiten van Oostende te counteren zal Ferrera misschien iets inzakken, waardoor Junior en Dompé zullen terugzakken om mee te verdedigen. en daarna de counter opzetten.

Anders kan ook, we zitten op eigen plein, thuis, 12de man staat sowieso achter ons, misschien hoog druk zetten, maar toch defensief het overzicht bewaren? Zoals tegen Brugge.
Want eerlijk, zonder iets af te doen aan de kwaliteiten van Oostende, of er bij de goals van Oostende dit week-end, verdedigers van Westerlo of geen verdedigers van Westerlo stonden, dat blijft hetzelfde. In ieder geval, verwacht u aan snel voetbal deze zaterdag.

@ Since: de voorlijn van Oostende bestaat uit: Cyriac- Musona - Canesin. Meestal speelt Canesin rechts en Cyriac links
Gebruikersavatar
Crazy Horse
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jul 2015, 21:26

Re: Speeldag 3: STVV - Oostende

Bericht door Crazy Horse »

Ik maak de vijf conclusies die voor de hand liggen :

- STVV heeft zes gouden punten, drie na een spektakelmatch, drie na een beredeneerde match.
- STVV wisselt goed voetbal af met matig voetbal.
- STVV heeft enkele zeer degelijke en zelfs zeer goede voetballers aangeworven.
- STVV moet de drieste overtredingen achterwege laten, wil men als ploeg iedereen recht in de ogen kunnen (blijven) kijken.
- STVV zal dit jaar zeer waarschijnlijk niet degraderen, meer zelfs, STVV zou kunnen verrassen.
Crazy Horse may be crazy, but he's not stupid.
Jebus4life
Berichten: 1273
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Speeldag 3: STVV - Oostende

Bericht door Jebus4life »

Met Anderlecht tegen Gent in hetzelfde weekend mogen we zelfs dromen van de eenzame leider te worden na volgend weekend :D
Gebruikersavatar
Crazy Horse
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jul 2015, 21:26

Re: Speeldag 3: STVV - Oostende

Bericht door Crazy Horse »

Jebus4life schreef:Met Anderlecht tegen Gent in hetzelfde weekend mogen we zelfs dromen van de eenzame leider te worden na volgend weekend :D
Dat wordt teletekst weer fotograferen dan! :-)
Crazy Horse may be crazy, but he's not stupid.
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 3: STVV - Oostende

Bericht door Mikman »

Hendrickx kan ook op de rechtsback spelen, heeft dat vorig seizoen zelfs even gedaan dacht ik. Is kwiek op zijn voeten, heeft loopvermogen en een goeie tackle. Artabe is te immobiel en Swers is geen back. Tenzij ze nog een linksback bijhalen deze week en Rherras naar rechts schuiven, dat kan ook een oplossing zijn.

De te trage Artabe wisselen voor Angban, die gisteren in tegenstelling tot tegen Brugge wel goed inviel. Artabe is een goeie speler om het laatste kwartier in te brengen als extra buffer ( kopbalsterk ook ) , maar is niet goed genoeg als basisspeler.
Mbombo komt ook te kort, goed dat Junior terug komt uit schorsing.
stvv'er
Berichten: 2443
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Speeldag 3: STVV - Oostende

Bericht door stvv'er »

Crazy Horse schreef:
Jebus4life schreef:Met Anderlecht tegen Gent in hetzelfde weekend mogen we zelfs dromen van de eenzame leider te worden na volgend weekend :D
Dat wordt teletekst weer fotograferen dan! :-)
Anders, nu is het ook al niet mis :cool:

Afbeelding

Maar ja, het tij kan snel keren ...
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 3: STVV - Oostende

Bericht door Brusselmans »

Ik-zie al 3 punten meer dan WB, 5 op Westerlo en 6 op Leuven en Moeskroen ....
Dit weekend kan al een kloof van 9 punten geslagen worden op Moeskroen en Leuven, die moeilijk zal te overbruggen zijn !
Laat Westerlo maar winnen, Moeskroen en WB staan ook voor een zeer zware opdracht ....

De overwinning op Moeskroen heeft 3 x meer waarde dan die tegen Brugge ....
Je moet gewoon de zaken in het juiste perspectief bekijken, volgens de budgetten en doelstellingen van voor het seizoen !

Westerlo - OH Leuven
KV Mechelen - Moeskroen
Standard - Waasland Beveren

Van Oostende moet je nu ook niet echt wakker liggen. Degelijke ploeg, zeer zeker, maar extra groter gemaakt door Coucke ....
2 Thuismatchen tegen niet meteen de grootste talenten ....

En goeie koek op zijn bakkes, dan zal het daar meteen ook wa minder grote muil zijn .....

Moest ik nog stadion-DJ zijn, ik zou wel weten welk schijfke te draaien bij een overwinning van STVV :P
Dat zou zeer zeker passen in de filosofie om de bezoekers extra in de watten te leggen :cool:
Ik zou zelfs nog 10 euro durven inzetten bij Golden Palace dat het de nationale pers zou halen, als een soort primeur ... :mrgreen:

Even verder vooruitkijken ... Ik zie een 12 op 15 .... Gent zal zeer moeilijk worden vrees ik .... ;)
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 3: STVV - Oostende

Bericht door Tompie »

Oostende deed het met volgende 11 tegen Westerlo: Ovono, Capon, Rozehnal, Millic, Lukaku, Jall, Jonckheere, Siani, Canesin, Cyriac, Musona.

Vielen in: Berrier, Akpala en Vandendriessche. Antunes, Brilliant, Cornet en Biebauw waren de overige bankzitters.

Jonckheere mist door een blessure wellicht de wedstrijd tegen STVV, geen slechte zaak voor ons.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 3: STVV - Oostende

Bericht door lakie »

Welke match we krijgen zal er vanaf hangen hoe Oostende hier komt spelen.
Zou wel eens een leuke match kunnen worden, die gewoon alle kanten op kan.
Met een punt ben ik op zich al tevreden, al zou er thuis eigenlijk gewoon gewonnen moeten worden, ma soit.
Met 7/15 zou je een goede start hebben (3 v/d 5 "topploegen" al achter kiezen), al wat meer is is onverhoopt en extra.

Ik zou opteren voor ofwel Hendrickx op rechtsback zoals Mikman aanhaalt.
Ofwel gewoon Renson opnieuw in de ploeg.
Liever een van deze 2 opties, dan linksback of rechtsback bijhalen, en die meteen voor de leeuwen gooien. Niet ingespeeld op de ploeg, geen ervaring met systeem, nee dank u. Tenzij het Marcelo, Alba, Azpilicueta ofzo is....
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Plaats reactie