Speeldag 21: STVV-Tubeke

Alles over de wedstrijden van STVV
Dreke
Berichten: 3649
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 21: STVV-Tubeke

Bericht door Dreke »

Mikman schreef:Men kan ook het verkeer dat vanuit Tienen komt en richting Luik moet, afleiden. Dan kan je de Luikersteenweg volledig gebruiken voor het instromende verkeer en kan je de twee linker baanvakken op de rotonde laten 'spookrijden', wat ook een praktische oplossing zou zijn.
Wow, hier ben ik niet helemaal mee. Graag iets gedetailleerder.

Wij kwamen de laatste tijd uit de richting van Tienen en nooit file gehad. Gisteren nog eens over Landen gereden en dan via de Naamsevest, Spaansebrugstraat en Ziekerenweg richting de Fabrieksstraat te rijden. Ook geen file. Logische weg vanuit Borgloon. Ge maakt het u gewoon moeilijk. :-)
A loyal football fan only supports the shirt...
Mikman
Berichten: 3682
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 21: STVV-Tubeke

Bericht door Mikman »

Wij komen vanuit Borgloon en willen aan de Aldi parkeren, omdat dat een stuk dichter is en een betere parking dan de Fabrieksstraat. De logische weg is dus via Brustem en langs het kruispunt van het asielcentrum/Fruitveiling.

Zoiets dus ongeveer ( blauwe lijn )
https://www.google.be/maps/dir/Brustem/ ... 50.8135984

We doen dat al jaren, en er is altijd wel wat file zoals dat overal wel is, maar sinds de opening van tribune West zijn de files abnormaal lang en is er grote chaos op het kruispunt, doordat auto's groen hebben en toch niet door kunnen. Ik heb gisteren een foto gemaakt van de chaos aan het kruispunt om 19.19u ( dus stond er toen al even ) en was uiteindelijk nog maar net op tijd voor de aftrap, dat geeft een idee hoe lang het daar duurt.

Om uit te leggen wat ik precies bedoel heb ik eigenlijk een plattegrond met pijlen nodig. Je kan ook altijd eens proberen om voor de match in de file te komen staan ;) dan begrijp je het ook meteen. :)

Laat ons zeggen dat je grosso modo vijf stromingen hebt richting rond punt Stayen:

A: auto's die vanuit Brustem over de Luikersteenweg richting Tiensesteenweg ( Aldi-parking ) willen, zoals ik dus
B: genodigden die ook vanuit de richting Brustem komen, maar aan het ronde punt rechtsaf moeten richting Stayen om zo op hun gereserveerde, ondergrondse parking te geraken. Zij zorgen voor het grootste oponthoud.
C: auto's die uit de richting Tienen komen en eveneens naar de gereserveerde parkings willen
D: het reguliere verkeer vanuit Tienen richting Brustem/Luik, op zaterdagavonden relatief weinig in aantal
E: bezoekende fans die willen parkeren op de strook daarvoor voorzien op de Luikersteenweg ( gisteren niet van toepassing )

Het probleem is dus dat A en B op een bepaald moment over één rijvak moeten. http://showmystreet.com/#0u92ni_32q61_i-1f_1-e Dat ritsen zorgt natuurlijk voor file en dat was vroeger ook al zo ( vandaar de file ) , maar de groep B is veel groter dan vroeger en bovendien weten zij meestal niet goed waar ze moeten zijn. Als je B nu een apart rijvak geeft aan de rechterkant, bijvoorbeeld door die verkeersborden tijdelijk weg te nemen, en je laat hun via de uitgang van de parking aan de Luikersteenweg binnen rijden http://showmystreet.com/#0u93ai_32p0h_i6_17 , dan voorkom je dat zij tot aan het rond punt mee moeten aanschuiven. B heeft het rond punt ( eigenlijk de aftakking ervan ) dan helemaal niet nodig om op de bestemming te geraken, maar zij zorgen als grootste groep wel voor de meeste hinder daar.

A, B en D hebben het rond punt wel nodig. Je zou D eventeueel nog voor het rond punt via Halmaal kunnen omleiden , zodat er twee rijstroken extra vrijkomen op de Luikersteenweg tussen het rond punt Stayen en het kruispunt van de Veiling, en er dus ook geen tegenliggend verkeer is. A kan dan via die vrijgekomen rijstroken en via de linkerkant ( "spookrijden" ) van het rond punt richting Tienen rijden. Voor C maakt dat geen verschil, zij kunnen ook 'spookrijden'. En A en B hinderen elkaar dan niet meer. Maar dat is wel een vrij drastische optie.


BTW een paar heldere verkeersagenten zouden misschien ook al een beetje kunnen helpen :cool:
En ik heb intussen op de kaart gezien dat ik om kan rijden zodat ik boven op de Tiensesteenweg uitkom, dat zou mij persoonlijk al veel vooruit helpen. Maar het structurele probleem blijft wel natuurlijk.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 21: STVV-Tubeke

Bericht door Since '54 »

Die controle in de ondergrondse moet inderdaad wat vlotter. Anderzijds moet men zich realiseren dat niet iedereen op 300 meter en minder van het stadion kan parkeren. Stayen is nu eenmaal een flessenhals én bovendien een woonbuurt.

@ Mikman: parking Aldi is ook bereikbaar via Halmaal of via Duras en waarschijnlijk zonder files.

Ik denk dat er genoeg gewone parkeerplaatsen zijn in de 'Fruitwijk': Perzikstraat, Kersenstraat, Notenstraat, Pruimenstraat, Perenstraat, Appelstraat, Kersenstraat, enz. (langs Haspengouwlaan te bereiken via Montenakenweg-Ziekerenweg). Een wandeling van 400 à 500 meter zal weliswaar uw deel zijn maar een gezond persoon moet dat aankunnen.
Dreke
Berichten: 3649
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 21: STVV-Tubeke

Bericht door Dreke »

Mikman schreef:Wij komen vanuit Borgloon en willen aan de Aldi parkeren, omdat dat een stuk dichter is en een betere parking dan de Fabrieksstraat. De logische weg is dus via Brustem en langs het kruispunt van het asielcentrum/Fruitveiling.

Zoiets dus ongeveer ( blauwe lijn )
https://www.google.be/maps/dir/Brustem/ ... 50.8135984

We doen dat al jaren, en er is altijd wel wat file zoals dat overal wel is, maar sinds de opening van tribune West zijn de files abnormaal lang en is er grote chaos op het kruispunt, doordat auto's groen hebben en toch niet door kunnen. Ik heb gisteren een foto gemaakt van de chaos aan het kruispunt om 19.19u ( dus stond er toen al even ) en was uiteindelijk nog maar net op tijd voor de aftrap, dat geeft een idee hoe lang het daar duurt.

Om uit te leggen wat ik precies bedoel heb ik eigenlijk een plattegrond met pijlen nodig. Je kan ook altijd eens proberen om voor de match in de file te komen staan ;) dan begrijp je het ook meteen. :)

Laat ons zeggen dat je grosso modo vijf stromingen hebt richting rond punt Stayen:

A: auto's die vanuit Brustem over de Luikersteenweg richting Tiensesteenweg ( Aldi-parking ) willen, zoals ik dus
B: genodigden die ook vanuit de richting Brustem komen, maar aan het ronde punt rechtsaf moeten richting Stayen om zo op hun gereserveerde, ondergrondse parking te geraken. Zij zorgen voor het grootste oponthoud.
C: auto's die uit de richting Tienen komen en eveneens naar de gereserveerde parkings willen
D: het reguliere verkeer vanuit Tienen richting Brustem/Luik, op zaterdagavonden relatief weinig in aantal
E: bezoekende fans die willen parkeren op de strook daarvoor voorzien op de Luikersteenweg ( gisteren niet van toepassing )

Het probleem is dus dat A en B op een bepaald moment over één rijvak moeten. http://showmystreet.com/#0u92ni_32q61_i-1f_1-e Dat ritsen zorgt natuurlijk voor file en dat was vroeger ook al zo ( vandaar de file ) , maar de groep B is veel groter dan vroeger en bovendien weten zij meestal niet goed waar ze moeten zijn. Als je B nu een apart rijvak geeft aan de rechterkant, bijvoorbeeld door die verkeersborden tijdelijk weg te nemen, en je laat hun via de uitgang van de parking aan de Luikersteenweg binnen rijden http://showmystreet.com/#0u93ai_32p0h_i6_17 , dan voorkom je dat zij tot aan het rond punt mee moeten aanschuiven. B heeft het rond punt ( eigenlijk de aftakking ervan ) dan helemaal niet nodig om op de bestemming te geraken, maar zij zorgen als grootste groep wel voor de meeste hinder daar.

A, B en D hebben het rond punt wel nodig. Je zou D eventeueel nog voor het rond punt via Halmaal kunnen omleiden , zodat er twee rijstroken extra vrijkomen op de Luikersteenweg tussen het rond punt Stayen en het kruispunt van de Veiling, en er dus ook geen tegenliggend verkeer is. A kan dan via die vrijgekomen rijstroken en via de linkerkant ( "spookrijden" ) van het rond punt richting Tienen rijden. Voor C maakt dat geen verschil, zij kunnen ook 'spookrijden'. En A en B hinderen elkaar dan niet meer. Maar dat is wel een vrij drastische optie.


BTW een paar heldere verkeersagenten zouden misschien ook al een beetje kunnen helpen :cool:
En ik heb intussen op de kaart gezien dat ik om kan rijden zodat ik boven op de Tiensesteenweg uitkom, dat zou mij persoonlijk al veel vooruit helpen. Maar het structurele probleem blijft wel natuurlijk.
Bedankt voor de hele gedetailleerde uitleg. Maar ik was al volledig mee :-), uitgezonderd dat "spookrijden".

Twee dingen eruit lichten:
- De parking op de Fabriekstraat ligt 50 meter verder dan de parking van de Aldi. Bovendien geen helling. Ok, de parking aan de Aldi heeft een mooi asfaltlaagje, maar als ge rond 19.15 uur al in de buurt van Staaien zijt (wat ik toch opmaak uit uw post), hebt ge nog plek voor de parking.
- Ik weet niet of het praktisch haalbaar is om de ondergrondse parking langs de kant van de Omleiding Brussel-Luik binnen te rijden. Maar het omgooien van de regels aan de rotonde is echt wel een te zware ingreep voor het probleem dat zich stelt. Laat staan dat ge het verkeer dat de beweging van Tienen naar Luik wilt omleiden door een paar woonwijken. Dat lijkt misschien niet veel verkeer op een voetbalavond, maar ik zou het toch niet onderschatten...
A loyal football fan only supports the shirt...
stvv'er
Berichten: 2445
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Speeldag 21: STVV-Tubeke

Bericht door stvv'er »

Ik kom ook vanuit Borgloon en parkeer altijd aan het station. Ik ben rond 19.25u aan het kruispunt en vijf minuten later ben ik aan het station, altijd zonder file.
Zaterdag uitzonderlijk ook aan de Fabriekstraat gaan staan, want parking station stond vol (!), nog nooit meegemaakt, zelfs niet bij topmatchen in eerste. Ik vermoed dat er in het centrum ook van alles te doen was ... ?
Mikman
Berichten: 3682
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 21: STVV-Tubeke

Bericht door Mikman »

De parking van de ALDI is meestal al volzet als we daar nu aankomen, dus voor dat asfvaltlaagje moet ik het ondertussen al niet meer doen.

Vroeger parkeerden we ook in het centrum of station, maar na meniscus-en hartproblemen van mijn vader was die helling van de spoorbrug soms een obstakel.
Ik kan me wel aanpassen, en het is natuurlijk ook gewoon een beetje een gevolg van de groeipijnen op zowel sportief als infrastructureel vlak ( vroeger was ik makkelijk op tijd als ik in Borgloon rond half 8 vertrok ) het is gewoon dat er een structureel probleem is waarvan ik nog altijd niet weet of STVV/Stayen de omvang ervan beseft, en als we zouden promoveren gaan die problemen nog groter worden. Meer invitees, meer bezoekende supporters die daar dan ook nog eens moeten gaan staan met hun auto's of bussen.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 21: STVV-Tubeke

Bericht door Since '54 »

Mikman schreef:De parking van de ALDI is meestal al volzet als we daar nu aankomen, dus voor dat asfvaltlaagje moet ik het ondertussen al niet meer doen.

Vroeger parkeerden we ook in het centrum of station, maar na meniscus-en hartproblemen van mijn vader was die helling van de spoorbrug soms een obstakel.
Ik kan me wel aanpassen, en het is natuurlijk ook gewoon een beetje een gevolg van de groeipijnen op zowel sportief als infrastructureel vlak ( vroeger was ik makkelijk op tijd als ik in Borgloon rond half 8 vertrok ) het is gewoon dat er een structureel probleem is waarvan ik nog altijd niet weet of STVV/Stayen de omvang ervan beseft, en als we zouden promoveren gaan die problemen nog groter worden. Meer invitees, meer bezoekende supporters die daar dan ook nog eens moeten gaan staan met hun auto's of bussen.
Beste Mikman. Mijn papa is 91 en zoals je weet STVV-supporter sinds 1931. Hij is nog steeds in erg goede conditie behalve een knieprobleem en daarom had hij last om de trappen van tribune West te doen . Aangezien er nu een lift in tribune Noord is wil hij teruggaan!! Ofwel ikzelf ofwel mijn zoon kunnen hem nu meenemen met de auto en laden hem af aan de ingang van het stadion (dit kan zonder problemen). Fantastisch toch hé.
Wij parkeren onze auto dan in de Fabriekstraat of in de Fruitwijk en hij wacht op ons. Na de match omgekeerd scenario. Het duurt wel wat langer maar hij (en ik) zijn er toch bij. Dit kan ook voor uw papa als je zou parkeren in de Fabriekstraat :toppie:
Grammet
Berichten: 472
Lid geworden op: 15 okt 2012, 16:46
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 21: STVV-Tubeke

Bericht door Grammet »

Dreke schreef:Dat ze aub stoppen met dat gegudder aan de cornervlag. Het is niet efficiënt, niet aangenaam om naar te kijken en er gaat er eens ene zijn die het echt niet gaat appreciëren. En dan gaat het probleem groter zijn als bij Trenson. Speel toch gewoon door. Momi gaat één keer wel door en het wordt 2-0. Zeker bij een tegenstander die in 3 matchen nog geen goal gaat maken...
gelijk Dreke, dat gegudder-:) aan de cornervlag dient tot niets!Beter de bal direct voor doel brengen, liefst tot aan de tweede paal, daar zou dan pjotter of momie moeten staan om het leder binnen te koppen
DJ Amiga
Berichten: 405
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: Speeldag 21: STVV-Tubeke

Bericht door DJ Amiga »

Mikman schreef:De parking van de ALDI is meestal al volzet als we daar nu aankomen, dus voor dat asfvaltlaagje moet ik het ondertussen al niet meer doen.

Vroeger parkeerden we ook in het centrum of station, maar na meniscus-en hartproblemen van mijn vader was die helling van de spoorbrug soms een obstakel.
Ik kan me wel aanpassen, en het is natuurlijk ook gewoon een beetje een gevolg van de groeipijnen op zowel sportief als infrastructureel vlak ( vroeger was ik makkelijk op tijd als ik in Borgloon rond half 8 vertrok ) het is gewoon dat er een structureel probleem is waarvan ik nog altijd niet weet of STVV/Stayen de omvang ervan beseft, en als we zouden promoveren gaan die problemen nog groter worden. Meer invitees, meer bezoekende supporters die daar dan ook nog eens moeten gaan staan met hun auto's of bussen.
ik was zaterdag eens vroeg geparkeerd op de parking van de Aldi (19.42u) en stond net op de onverharde strook. Valt dus toch mee met die parking.
ivm uw oplossing om voor genodigden parking via omleiding binnen te rijden: Men zal dat nooit toestaan aangezien je dan een tweeledig verkeersprincipe hanteert: in de week mag je daar niet in rijden, in het weekend moet het. Er gaan te veel misverstanden zijn.
Bovendien is het gewestweg en zal gewest nooit toelating geven om op omleiding (snelheid 90 km/u) ineens een vertragingsmaneuver toe te staan om in te draaien. Op het moment van wedstrijddagen wordt die snelheid niet gehaald maar voor die beleidsbepalers is een principe heiliger dan een practische oplossing

ik denk dat het makkelijker gaat zijn om de dus voorgestelde omweg via Halmaal te rijden. zeker ok nog voor dit jaar; voor volgend jaar (hopelijk 1ste klasse) zal het nog drukker worden, ook op de tiensesteenweg

nog 1 opmerking: zijn het allemaal Vips die aanschuiven voor parking ondergronds? de vips zitten toch meestal om 18u al aan tafel? M.i. zijn het 'parkinghouders', ongeacht tribune
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 1204
Lid geworden op: 29 sep 2010, 12:55

Re: Speeldag 21: STVV-Tubeke

Bericht door Luc »

Mikman schreef:De parking van de ALDI is meestal al volzet als we daar nu aankomen, dus voor dat asfvaltlaagje moet ik het ondertussen al niet meer doen.

Vroeger parkeerden we ook in het centrum of station, maar na meniscus-en hartproblemen van mijn vader was die helling van de spoorbrug soms een obstakel.
Ik kan me wel aanpassen, en het is natuurlijk ook gewoon een beetje een gevolg van de groeipijnen op zowel sportief als infrastructureel vlak ( vroeger was ik makkelijk op tijd als ik in Borgloon rond half 8 vertrok ) het is gewoon dat er een structureel probleem is waarvan ik nog altijd niet weet of STVV/Stayen de omvang ervan beseft, en als we zouden promoveren gaan die problemen nog groter worden. Meer invitees, meer bezoekende supporters die daar dan ook nog eens moeten gaan staan met hun auto's of bussen.
Ik sta altijd op de parking van de Aldi, ik kom daar toe ongeveer een half uur voor het begin van de wedstrijd.

Ik weet niet of er echt een structureel probleem ontstaan is. Enkele jaren geleden speelde STVV ook in 1ste klasse, met meer bezoekende supporters, met meer auto's en bussen, dus dat zullen we rap terug gewoon zijn. ;) Het is me niet opgevallen dat het nu slecht gaat. Het is wel opvallend dat een grote massa er pas toekomt 5 of 10 minuten voor de aftrap dus op tijd vertrekken is de boodschap.

Het is pas een ramp als je eens naar Anderlecht gaat kijken of vroeger naar het Jules Ottenstadion in Gent.
Grammet
Berichten: 472
Lid geworden op: 15 okt 2012, 16:46
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 21: STVV-Tubeke

Bericht door Grammet »

Dreke schreef:
Mikman schreef:Men kan ook het verkeer dat vanuit Tienen komt en richting Luik moet, afleiden. Dan kan je de Luikersteenweg volledig gebruiken voor het instromende verkeer en kan je de twee linker baanvakken op de rotonde laten 'spookrijden', wat ook een praktische oplossing zou zijn.
Wow, hier ben ik niet helemaal mee. Graag iets gedetailleerder.

Wij kwamen de laatste tijd uit de richting van Tienen en nooit file gehad. Gisteren nog eens over Landen gereden en dan via de Naamsevest, Spaansebrugstraat en Ziekerenweg richting de Fabrieksstraat te rijden. Ook geen file. Logische weg vanuit Borgloon. Ge maakt het u gewoon moeilijk. :-)
bij deze wens ik alle forumgangers een Zalige Kerst en een spetterend, gezond:2015!!

en aan iedereen wat een STVV -hart heeft:de promotie naar de hoogste klasse!!

André Grammet
Mikman
Berichten: 3682
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 21: STVV-Tubeke

Bericht door Mikman »

DJ Amiga schreef:
ik was zaterdag eens vroeg geparkeerd op de parking van de Aldi (19.42u) en stond net op de onverharde strook. Valt dus toch mee met die parking.
Ja, omdat de meesten toen nog in de file stonden ;)
Wij konden nog net verhard staan ( weliswaar beetje gefoefeld ;) ) maar er stond op het moment dat wij arriveerden beduidend minder auto's dan normaal.
Kijk gewoon naar de beelden of de samenvatting: wanneer de wedstrijd begint zit niet eens de helft van de mensen op tribune Oost in vergelijking met enkele fases later. Logisch als er een paar honderd auto's nog in de file staan.
ik denk dat het makkelijker gaat zijn om de dus voorgestelde omweg via Halmaal te rijden. zeker ok nog voor dit jaar; voor volgend jaar (hopelijk 1ste klasse) zal het nog drukker worden, ook op de tiensesteenweg
Dat ga ik in het vervolg ook doen, of terug aan de Fabrieksstraat parkeren. Daarmee is mijn probleem opgelost, maar niet het structureel probleem. Als bezoekers volgend jaar ook in die file moeten gaan staan, gaat dat geheid problemen geven: aftrap uitstellen, bezoekers die de bus vroegtijdig zullen willen verlaten en tussen de auto's terecht komen... Ik dramatiseer de feiten echt niet hoor, mij maakt het niet meer uit, maar vroeg of laat gaat het gewoon tot échte problemen leiden rondom het stadion.
nog 1 opmerking: zijn het allemaal Vips die aanschuiven voor parking ondergronds? de vips zitten toch meestal om 18u al aan tafel? M.i. zijn het 'parkinghouders', ongeacht tribune
[/quote]

Het probleem heeft zich 2 keer voorgedaan: tegen Geel ( vrouwenactie ) en nu zaterdag tegen Tubeke ( actie van Het Belang ). Toevallig de twee keer dat tribune West goed vol zat met genodigden, en je waarschijnlijk ook veel mensen had die parkeerplaatsen hadden maar niet goed wisten waar ze moeten zijn. De andere matchen is het probleem er niet. Dan is het de normale drukte van anders, en ben je makkelijk binnen de 10 minuten van het kruispunt BFV tot op de Aldi-parking.
Plaats reactie